Europe.bg
  Home - News & Events - Highlights
  NAVIGATION
  My.Europe.bg
  User name:
  
  Password:
  
  
Registration
Forgotten password
What is my.Europe.bg
 
  Information
Sitemap
Contacts
Partners
Media partners
Download & Install
This version of Europe Gateway is outdated since April 25, 2014.

News & Events / Highlights

RSS
  • A+
  • A-
13-02-2007

ПОПУЛЯРИЗИРАНЕТО НА СТРУКТУРНИТЕ ФОНДОВЕ – НОВА ПОРЕДИЦА НА ПОРТАЛ ЕВРОПА

От днес в рубриката "Тема на месеца" Портал ЕВРОПА започва поредица за плановете на България и Румъния за PR на краткосрочната финансова перспектива пред двете страни, свързана със Структурните фондове на ЕС.

Проучването на Портал ЕВРОПА се фокусира върху това, по какъв начин текат в София и Букурещ комуникационните и PR-дейности, свързани с промоцията на финансовата перспектива за периода 2007-2013 г.

Поредицата е част от системното отразяване на комуникационните дейности, свързани със Структурните фондове и тяхното оползотворяване в Румъния и в България - върху което Портал ЕВРОПА възнамерява да извърши редовен и дългосрочен мониторинг.

Първата част на новата "Тема на месеца" - която се публикува днес, 13 февруари - показва, че нашите северни съседи са възприели дългосрочен подход на планиране: кампанията е за целия период 2007-2013 г. В Румъния началото на PR- и разяснителните дейности, свързани с усвояването на Структурните фондове, се слага още преди Коледа. На 12 и 13 декември в Букурещ се провежда конференция с участието на близо 300 души, които пряко се занимават с такива дейности. Националната комуникационна стратегия за Структурните инструменти в Румъния и планът към него са разработени от Управляващия орган на досегашната Рамка за подкрепа от Общността (MA CSF). Това е звеното, което координира Структурните и Кохезионния фонд и се занимава с Референтната рамка (НСРР).

Предлагаме ви подробности по темата, както и интервю с Йоана Чисмасу от комуникационното звено на румънското Финансово министерство - за това, дали PR-дейностите по Структурните фондове се възлагат чрез обществени поръчки и кой ги печели.

Утре - 14 февруари - очаквайте втората част, посветена на ситуацията в България. Както Портал ЕВРОПА първи съобщи, Финансовото министерство сключи на 12 януари договор на стойност 2 250 000 лв. с рекламната агенция "ПР енд медия" за информационна кампания за Структурните фондове на ЕС. МФ цели да се постигне широка обществена информираност по темата, да се обясни финансовата перспектива пред страната, да се даде възможно най-широк достъп до информация чрез разяснителна кампания на всички заинтересовани групи и лица - за НСРР, ОП и възможностите за усвояване на фондове.

Поръчката бе обявена още през юли миналата година, но договорът бе сключен чак на 12 януари 2007 заради обжалвания пред КЗК и впоследствие пред ВАС. Жалбите досега се отхвърлят. Утре ще ви представим мненията на водещи рекламни агенции за конкурсната процедура, както и мотивите на КЗК и ВАС да не уважат жалбите на отстранените от процедурата.

Редакцията на Портал ЕВРОПА е готова да помести и други гледни точки по темата.



 
Заедно
In advance
 
 
 
    More 
Interviews
 
 
 
    More 
Bulgaria-destined funds
 
 
 
    More 
NEWEST ON EUROPE.BG
 
 
 
    More 
Month focus
 
 
    More 

Project of European Institute | Centre for policy modernisation | Institute for European Policy EUROPEUM |
| Privacy Policy | Copyrights © 2003-2007 Europe.bg |
The information system was realized with financal support of OSI and OSF - Sofia
The Project is co-financed by the European Commission. The Information contained in this publication/site does not necessarily represent the position or opinion of the European Commission.