Europe.bg
  Home - News & Events - Highlights
  NAVIGATION
  My.Europe.bg
  User name:
  
  Password:
  
  
Registration
Forgotten password
What is my.Europe.bg
 
  Information
Sitemap
Contacts
Partners
Media partners
Download & Install
This version of Europe Gateway is outdated since April 25, 2014.

News & Events / Highlights

RSS
  • A+
  • A-
26-02-2007

АВИОКОМПАНИИТЕ ИМАТ ДВА МЕСЕЦА ЗА ДА ИЗПЪЛНЯТ ИЗИСКВАНИЯТА НА ЕС

Между 150-180 000 долара ще струва привеждането на всеки един от самолетите от българската товарна авиация в съответствие с изискванията на ЕС. Това заявиха представители на петте авиокомпании за каргопревози, чиито лицензи за летене до страни от ЕС бяха отнети миналата седмица. Днес те се срещнаха с министъра на транспорта Петър Мутафчиев и главния директор на ГД "Гражданска въздухоплавателна администрация" Захари Алексиев, съобщава „Дневник".

Превозвачите обясниха, че това не са инвестиции, пряко свързани с безопасността на полетите.

В петък ГВА отне сертификатите за летене до страни от ЕС, Исландия, Швейцария и Норвегия, на "София ер", "Хели ер", "Вега ерлайнс", "Скорпион ер" и "Брайт авиейшън". Превозвачите ще бъдат проверени отново от Европейската агенция за авиационна безопасност (EASA) след няколко месеца, и ако констатираните проблеми продължат, те могат да бъдат включени в черния списък на по-късен етап.

За да възобновят правата си, превозвачите ще трябва да преоборудват каргокабините си, да поставят нови предпазни колани за пилотския състав и да подобрят външния и вътрешния вид на самолетите си.

Според авиационните фирми, най-много средства ще погълне пребоядисването на самолетите. Те изразиха убеденост, че за два месеца, какъвто е срокът за тези подобрения, ще успеят да изпълнят всички предписания.

Утре ГДГВА ще предостави на авиокомпаниите списък с изискванията, с които петте превозвача трябва да се справят, а те от своя страна следва да изготвят на тази основа план за действие.

Според доклада на Европейската агенция за авиационна безопасност, в България авиокомпаниите за товарни превози могат да се разделят на два вида. Такива, които се приближават максимално до изискванията на Европейския съюз и такива, които изостават значително. Това заяви директорът на ГДГВА Захари Алексиев, след срещата в министерството, съобщи „Фокус".

Алексиев съобщи, че в момента всички 23 самолета "Ан 12" са спрени от полети в Европейския съюз от ГДГВА. След два месеца ще стане ясно дали ще бъде възстановено правото на авиокомпаниите да извършват превози в ЕС.

В края на януари стана ясно, че Европейската комисия е започнала процедура срещу България заради нарушение на общностното право в областта на авиацията. Според Комисията българската Гражданска въздухоплавателна администрация (ГВА) не отговаря на европейските изисквания за брой и подготовка на персонала и качество на инспекциите. Ако България не вземе мерки и не даде обяснения по случая до два месеца, комисията ще сезира Съда на европейските общности в Люксембург, който може да наложи глоба на страната ни.

Предстои инспекция и на Гражданската въздухоплавателна администрация, която трябва да покаже, че е наела и обучила допълнителен технически персонал, който да извършва редовните проверки на българските превозвачи.

Портал ЕВРОПА припомня, че в петък приключи заседанието на Комитета по авиационна безопасност на ЕК. Именно след заседанието ГВА обяви решението си за спирането на петте авиофирми от полети в ЕС.Говорителят на комисаря по транспорта, Микеле Черконе обясни, че обикновено между заседанието на експертна комисия и последващата резолюция минава една седмица. Няма фиксиран срок, но обикновено е около 7 дни. Черконе очаква, че тази сряда ще се знае кога ЕК ще приеме въпросният Регламент на ЕК.

 



 
Заедно
In advance
 
 
 
    More 
Interviews
 
 
 
    More 
Bulgaria-destined funds
 
 
 
    More 
NEWEST ON EUROPE.BG
 
 
 
    More 
Month focus
 
 
    More 

Project of European Institute | Centre for policy modernisation | Institute for European Policy EUROPEUM |
| Privacy Policy | Copyrights © 2003-2007 Europe.bg |
The information system was realized with financal support of OSI and OSF - Sofia
The Project is co-financed by the European Commission. The Information contained in this publication/site does not necessarily represent the position or opinion of the European Commission.