Europe.bg
  Home - News & Events - Highlights
  NAVIGATION
  My.Europe.bg
  User name:
  
  Password:
  
  
Registration
Forgotten password
What is my.Europe.bg
 
  Information
Sitemap
Contacts
Partners
Media partners
Download & Install
This version of Europe Gateway is outdated since April 25, 2014.

News & Events / Highlights

RSS
  • A+
  • A-
27-04-2007

ДОГОВОРЪТ ЗА “ТРАКИЯ” ВЛИЗА В СИЛА И БЕЗ ЕВРОСТАТ

Правителството се отметна от позицията си, обвързваща окончателното решение за магистрала "Тракия" с произнасянето на Евростат дали има нерегламентирана държавна помощ, съобщава Mediapool. В четвъртък министърът на регионалното развитие Асен Гагаузов заяви, че независимо от отговора на европейската статистическа служба, кабинетът отново ще взема решение по договора.

Изявлението бе направено след като Гагаузов подписа с българо-португалския консорциум "Автомагистрала Тракия" анекс към концесионния договор за магистралната отсечка от Калотина до Бургас. Според министъра новият вариант на концесията бил по-благоприятен и изгоден за българските граждани.

На 29 март, когато правителството прие "подобрения" договор, Гагаузов заяви, че преди да влязат в сила, новите клаузи трябва да бъдат одобрени от Евростат. Позицията на европейския орган се очаква до три месеца.

Така и не стана ясно защо кабинетът подписва нов вариант на концесията, преди да изчака решението на Евростат.

В последните месеци от Гагаузов се чуха противоречиви твърдения. От една страна той казваше, че по същество произнасянето на Евростат няма отношение към концесионната сделка. Преди известно време обаче беше категоричен, че ако европейската статистическа служба не даде положително становище, договорът ще бъде прекратен.

Запознати с процедурата прогнозираха за Mediapool, че БСП се държат за Евростат като за "последната сламка" за евентуално анулиране на концесията. Така ще са изпълнили и поетите към коалиционните си партньори от НДСВ ангажименти, защото ще прехвърлят отговорността за провала върху Брюксел и към избирателите си, на които обещаха анулиране на договора.
Не е ясно защо, обаче, при приемането на новия анекс към договора преди месец, правителството не отмени условието за влизане на договора в сила само след положително произнасяне от Евростат, коментира агенцията.

В четвъртък Гагаузов предложи обяснението, че становището на Евростат било важно, за да се разбере дали българският бюджет няма да се натовари повече, ако европейският орган установи, че държавата покрива големи разноски на концесионера.

Миналата година Евростат се произнесе, че по договора за концесията на магистралата има недопустима държавна помощ заради клаузата за допълващи плащания от правителството към концесионера при недостиг на трафик, припомня „Дневник". Това беше и една от основните причини да започне предоговарянето с концесионера. В новите условия компенсиращите плащания при недостатъчен трафик са намалени от 180 млн. на 30 млн. евро за първите 6 години, посочи Гагаузов. Определен е минимален трафик от 13 хил. коли дневно.




 
Заедно
In advance
 
 
 
    More 
Interviews
 
 
 
    More 
Bulgaria-destined funds
 
 
 
    More 
NEWEST ON EUROPE.BG
 
 
 
    More 
Month focus
 
 
    More 

Project of European Institute | Centre for policy modernisation | Institute for European Policy EUROPEUM |
| Privacy Policy | Copyrights © 2003-2007 Europe.bg |
The information system was realized with financal support of OSI and OSF - Sofia
The Project is co-financed by the European Commission. The Information contained in this publication/site does not necessarily represent the position or opinion of the European Commission.