Europe.bg
  Home - News & Events - Highlights
  NAVIGATION
  My.Europe.bg
  User name:
  
  Password:
  
  
Registration
Forgotten password
What is my.Europe.bg
 
  Information
Sitemap
Contacts
Partners
Media partners
Download & Install
This version of Europe Gateway is outdated since April 25, 2014.

News & Events / Highlights

RSS
  • A+
  • A-
07-08-2007

БРЮКСЕЛ ЗАМИСЛЯ ТЪРГОВИЯ С ВРЕДНИ ЕМИСИИ И ЗА АВТОМОБИЛИТЕ

Европейската комисия планира финансови наказания за производителите на замърсяващи околната среда автомобили, информира в. "Ханделсблат", цитиран от "Дневник", като се позова на проектодокумент от Брюксел. Според него лимитът за изхвърлян въглероден двуокис ще бъде степенуван според теглото на моторното превозно средство. Наказателна система, изградена по примера на търговията с емисии, трябва да гарантира спазването на нормите.

В зависимост от тежестта на автомобила на компаниите ще бъдат предписани различни нива на максималко допустими количества СО2. Концерн, който не успее да ги спази, ще плаща един вид глоба на другите производители, които се вместват в границата или дори попадат под нея, обяснява изданието.

През февруари Брюксел постанови, че от 2012 г. всички нови автомобили трябва да изхвърлят средно не повече от 130 грама въглероден двуокис на километър. Още 10 грама може да бъдат спестени чрез засилена употреба на биогорива, предвиждат европейските разчети. В момента колите в Европа изпускат средно по 160 г СО2 на километър. През септември се очаква ЕК да представи конкретно предложение как изискването може да се приложи на практика. "Ханделсблат" цитира източници от обкръжението на комисаря по индустрията Гюнтер Ферхойген, според които се обсъждали 8 варианта, единият от които е системата за различни ли;ити според теглото.

Ако идеята се приеме, ще нарасне натискът не само върху производителите на големи автомобили да инвестират повече в екологични технологии. Системата се очертава особено тежка за по-ниски класове коли (например ФИАТ, "Фолксваген Поло" и др.), тъй като те ще трябва да балансират по-тежките емисии на лимузините, което на практика означава, че ще попаднат под норма и под 130 г/км. Фирми като "Порше" (Porsche) и БМВ (BMW), които пък въобще не предлагат щадящи природата масови модели, биха се изправили почти на ръба на съществуването, посочва още вестникът, цитиран от "Дневник".

На първо време германските концерни подкрепят замисъла. "В Асоциацията на европейските автопроизводители (АСЕА) постигнахме ясен консенсус, че не искаме единна норма, а диференциране на базата на теглото. Механизмът вече се прилага успешно в Япония", каза пред "Ханделсблат" Матиас Висман, президент на Съюза на германската автомобилна индустрия (VDA). Унифицираният лимит обаче се подкрепя от французите и италианците, силни най-вече в сегмента на компактните автомобили. Според тях твърдата граница от 130 г/км би донесла по-малко трудности за бранша, тъй като той се настроил вече към нея. Но като цяло индустрията е против търговията с емисии. Неназовани германски браншовици изтъкват, че нямат намерение да плащат глоби на Италия или Франция. Много по-смислено според тях било финансовите санкции да отиват в бюджетите на националните държави или в Европейската комисия.



 
Заедно
In advance
 
 
 
    More 
Interviews
 
 
 
    More 
Bulgaria-destined funds
 
 
 
    More 
NEWEST ON EUROPE.BG
 
 
 
    More 
Month focus
 
 
    More 

Project of European Institute | Centre for policy modernisation | Institute for European Policy EUROPEUM |
| Privacy Policy | Copyrights © 2003-2007 Europe.bg |
The information system was realized with financal support of OSI and OSF - Sofia
The Project is co-financed by the European Commission. The Information contained in this publication/site does not necessarily represent the position or opinion of the European Commission.