Europe.bg
  Начало - Новини - Анализи
  НАВИГАЦИЯ
  My.Europe.bg
  Потребител:
  
  Парола:
  
  
Регистрация
Забравена парола
Какво е my.Europe.bg
 
  Информация
Карта на сайта
Контактна информация
Партньори
Медийни партньори
    Вестник Дневник
    Actualno.com
    Expert.bg
    Радио България
    Хоризонт
    Yvelines Radio
    RFI Romania
    Радио Fresh
    LovechToday.eu
    Toute l'Europe
    Селскостопански новини
Изтегли и инсталирай
Последната актуална информация на тази версия на Europe Gateway е от 25 април 2014.
Можете да достъпите новата версия от тук.

Новини / Анализи

RSS
  • A+
  • A-
03-01-2008

БЪЛГАРИЯ ПОЛУЧАВА 2 МЛРД.ЕВРО ЗА РАЗВИТИЕ НА ТРАНСГРАНИЧНИТЕ КОРИДОРИ

Материал на БНР със съкращения. Заместник-министърът на транспорта Весела Господинова заяви пред БНР, че страната ни е поискала най-много средства за шосета и пътен транспорт, " защото там сме изостанали, а по принцип и резултатите в пътната инфраструктура най-бързо се виждат и рефлектират върху икономиката". Заедно с националното съфинансиране средствата за автомагистрали са 990 млн. евро.

Като нов член на Европейския съюз, при това вход към богатия азиатски пазар страната ни ще получи от европейските фондове над 2 млрд. евро за развитие на трансграничните коридори през територията си и за връзките между отделните видове транспорт за периода 2007 - 2013 година. Средствата са най-много в сравнение с тези по останалите 6 оперативни програми, по които България чака помощ от Европейския съюз.

Проектите са заложени по приоритетни оси, които са пет на брой. Предстои да се построят автомагистралите "Струма" и "Марица", първокласните пътни отсечки от магистрала Е 79 - Видин - Монтана, Враца - Ботевград, да се свържат автомагистрала Хемус с околовръстния път на София и да се завърши участъка Кърджали - Подкова, който е част от коридора Север - Юг или коридор номер 9.

Иван Бойков, изпълнителен директор на Камарата на строителите в България, прогнозира, ме на българските фирми ще им трудно да се преборят с чуждестранната конкуренция за проектите. "Получава се един параграф 22 -българските фирми могат, но нямат история зад гърба си, нямат обемите, които се изискват, нямат все още и финансовата мощ", смята Бойков.

"След присъединяването на България към ЕС всички търгове както по ИСПА, така и по бъдещите оперативни програми ще се обявяват по българския закон за обществените поръчки. Спрямо този закон дискриминация на фирми въобще по националност е недопустима", категорична е заместник-министър Господинова. Според нея нашите фирми вече са придобили значителен опит в строежа на магистрали.

Общо 580 млн. евро заедно с националното съфинансиране са заложени по програма "Транспорт" по отношение на железопътната инфраструктура в България. С нея се предвижда да бъдат модернизирани отсечките София-Пловдив, София-Драгоман, с което да се приключи изцяло трасето от София до турската граница. В момента се изгражда обектът Пловдив-Свиленград, който ще бъде завършен 2010-та година. Целта е с отсечките София-Пловдив и София-Драгоман да се затворят клоновете на коридор 4 и на коридор 10, които минават през нашата територия, обясни Весела Господинова.

За другата трансгранична артерия през България - осми коридор в програмата също има конкретни проекти. Линията София-Перник-Радомир е в основния списък, а в алтернативния е участъкът Пловдив- Бургас, където определени места трябва да се подновят. По този начин страната ни приключва с ангажимента си по трасето между Адриатика и Черно море, което Брюксел особено напоследък оценява като икономически изгодно за превоза на стоки от Западна Европа към Азия.

За вагони, мотриси и локомотиви в оперативна програма "Транспорт" не са предвидени средства. Програмата и кохезионният фонд не финансират подвижен състав.

20 млн. евро са отделени по оперативната програма в рамките на следващата година трябва да започне работа по две важни системи - за безпрепятствено плаване по река Дунав и за управление на трафика в морския транспорт. Но най-много пари - 138 млн. евро са предвидени за общ проект с Румъния при островите Батин и Белене, където има прагове. В момента се търси възможност от двете Оперативни програми да се направи един общ търг и да наемем един общ контрактор - това е един от проектите на групата Ван Мирт, подобно на автомагистрала Струма и ж.п. линията София-Видин, информира заместник-министър Господинова. Брюксел вече одобри оперативната програма "Транспорт".



Новини
Актуално
Анализи
Интервюта


 
Заедно
Актуално
 
 
 
    Още 
Анализи
 
 
 
    Още 
Портал ЕВРОПА представя
 
 
 
    Още 
Предстоящо
 
 
 
    Още 
Интервюта
 
 
 
    Още 
Фондовете за България
 
 
 
    Още 
Основни документи
 
 
 
    Още 
Най-новото в europe.bg
 
 
 
    Още 
Тема на месеца
 
 
 
    Още 
Интернет магазин
 
    Още 

Проект на Европейския институт | Център за модернизиране на политики | Институт за европейски политики |
| Общи условия на портал Европа | Copyrights © 2003-2007 Europe.bg |
Информационната система е реализирана с финансовата подкрепа на ОСИ и ФОО - София
Страницата е съ-финансирана от Европейската Комисия. Информацията, публикувана в тази интернет страница, не представя по никакъв начин мнението или позицията на Европейската комисия.