Europe.bg
  Начало - Новини - Анализи
  НАВИГАЦИЯ
Портал ЕВРОПА на живо
Новини
Конкурси
Квартал ЕВРОПА
Европейски съюз
България - ЕС
Преговори за присъединяване
Програми и проекти
Въпроси и отговори
Библиотека
Интернет магазин
Портал "ЕВРОПА" - За нас; Етичен кодекс
Анкети
Твоят глас в ЕС
Пътна безопасност
Актуално
Анализи
Интервюта
История на ЕС
ЕС институции
Държави-членки на ЕС
Присъединяващи се страни
Асоциирани държави
Дейности
Договори на ЕС
Евро
Хронология
Ключови документи
Институции на ЕС
Финансови институции
Консултативни органи
Междуинституционални служби
Децентрализирани органи на ЕС (агенции)
Председателства на ЕС
Редовни доклади
Представяне
Договори за присъединяване
Основаващи договори
История на отношенията
Дейности
Партньорства за присъединяване
Преговорни глави
Национални позиции
Общи позиции на страните-членки
Изпълнение
Договор за присъединяване
Глава 1 Свободно движение на стоки
Глава 2 Свободно движение на хора
Глава 3 Свободно предоставяне на услуги
Глава 4 Свободно движение на капитали
Глава 5 Дружествено право
Глава 6 Политика на конкуренцията
Глава 7 Земеделие
Глава 8 Рибно стопанство
Глава 9 Транспортна политика
Глава 10 Данъчна политика
Глава 11 Икономически и валутен съюз
Глава 12 Статистика
Глава 13 Социална политика и заетост
Глава 14 Енергетика
Глава 15 Индустриална политика
Глава 16 Малки и средни предприятия
Глава 17 Наука и изследвания
Глава 18 Образование и обучение
Глава 19 Телекомуникации и информационни технологии
Глава 20 Култура и аудиовизуална политика
Глава 21 Регионална политика и координация на структурните инструменти
Глава 22 Околна среда
Глава 23 Защита на потребителите и тяхното здраве
Глава 24 Сътрудничество в областта на правосъдието и вътрешните работи
Глава 25 Митнически съюз
Глава 26 Външни отношения
Глава 27 Обща външна политика и политика на сигурност
Глава 28 Финансов контрол
Глава 29 Финансови и бюджетни въпроси
Глава 30 Институции
Глава 31 Други
Мониторингови доклади
Редовни доклади
Предприсъединителни финансови инструменти
Програми на общността
ПРОГРАМА ИСПА НА ЕВРОПЕЙСКИЯ СЪЮЗ
ПРОГРАМА САПАРД НА ЕВРОПЕЙСКИЯ СЪЮЗ
ПРОГРАМА ФАР НА ЕВРОПЕЙСКИЯ СЪЮЗ
Мерки по Програма "САПАРД"
Фондовете за България
Стратегии
Законодателство
Планове и програми
Публикации
Европа от А до Я
Основни документи
Национални стратегии
Областни стратегии
Общински стратегии
Български нормативни документи
Международни актове
Вторично законодателство на ЕС
Доклади
Редовни Доклади на ЕК
Доклади за напредък
  My.Europe.bg
  Потребител:
  
  Парола:
  
  
Регистрация
Забравена парола
Какво е my.Europe.bg
 
  Информация
Карта на сайта
Контактна информация
Партньори
Медийни партньори
    Вестник Дневник
    Actualno.com
    Expert.bg
    Радио България
    Хоризонт
    Yvelines Radio
    RFI Romania
    Радио Fresh
    LovechToday.eu
    Toute l'Europe
    Селскостопански новини
Изтегли и инсталирай
Последната актуална информация на тази версия на Europe Gateway е от 25 април 2014.
Можете да достъпите новата версия от тук.

Новини / Анализи

RSS
  • A+
  • A-
30-09-2010

ЕС трябва да може да предлага и решения за интеграцията на ромите

Коментар на „Велт Онлайн" Европейският съюз  започва съдебна процедура срещу Париж поради експулсирането на румънски роми, ако до средата на октомври Франция не приложи правомерно директивата на ЕС за свободно движение.

Това принципно трябва да се приветства, тъй като не може да става обичайна практика ЕК да щади по-големите държави, само защото те имат по-голяма политическа тежест.

Един безславен прецедентен случай в тази връзка е неразследваното нарушение на критериите от Маастрихт от страна на Германия в миналото, което изпрати сигнал на другите страни в ЕС на юг, че може да не ги приемат чак толкова точно.

Френската политика на твърда ръка спрямо ромите може би е резултат от някои добри причини. Въпреки това нарушава както европейското законодателство, така и европейските принципи на правова държавност, когато една определена група колективно попадне под прицела на държавните служби, без да бъде проверен  всеки отделен случай. В случая с Франция това подозрение се усложнява и ЕК не можеше да подмине всичко това.

В никакъв случай обаче не е само Париж, който трябва да отговаря на неудобни въпроси. Европейският комисар по правосъдието Вивиан Рединг стана груба по начин, който е неприемлив. Който сравнява експулсирането на ромите от Франция с политиката на нацистите през Втората световна война, е загубил всяка мярка и трябва да бъде остро порицан от председателя на ЕК Барозу или дори уволнен. Освен това Комисията може да бъде упрекната, че е търпяла години наред подобна практика в Италия, която от години има значителни проблеми с имигриращи от Румъния роми.

Би било също погрешно, ако Брюксел се задоволи само с това да критикува отделни държави за политиката им спрямо ромите, понеже Румъния и България фактически изнесоха в останалата част от Европа проблеми с родните сироми. А политиката на свободно движение не беше замислена за тази цел.

ЕС наистина инвестира европейски средства в България и Румъния, за да подобри съдбата на живеещите още там роми. Това обаче не е достатъчно. Комисията трябва да покаже начини как други държави от ЕС могат да се справят с проблема с имигриращите роми, без да нарушават европейското законодателство.

По темата



Новини
Актуално
Анализи
Интервюта


 
Заедно
Актуално
 
 
 
    Още 
Анализи
 
 
 
    Още 
Портал ЕВРОПА представя
 
 
 
    Още 
Предстоящо
 
 
 
    Още 
Интервюта
 
 
 
    Още 
Фондовете за България
 
 
 
    Още 
Основни документи
 
 
 
    Още 
Най-новото в europe.bg
 
 
 
    Още 
Тема на месеца
 
 
 
    Още 
Интернет магазин
 
    Още 

Проект на Европейския институт | Център за модернизиране на политики | Институт за европейски политики |
| Общи условия на портал Европа | Copyrights © 2003-2007 Europe.bg |
Информационната система е реализирана с финансовата подкрепа на ОСИ и ФОО - София
Страницата е съ-финансирана от Европейската Комисия. Информацията, публикувана в тази интернет страница, не представя по никакъв начин мнението или позицията на Европейската комисия.



Tyxo.bg counter