Europe.bg
  Начало - Новини - Анализи
  НАВИГАЦИЯ
  My.Europe.bg
  Потребител:
  
  Парола:
  
  
Регистрация
Забравена парола
Какво е my.Europe.bg
 
  Информация
Карта на сайта
Контактна информация
Партньори
Медийни партньори
    Вестник Дневник
    Actualno.com
    Expert.bg
    Радио България
    Хоризонт
    Yvelines Radio
    RFI Romania
    Радио Fresh
    LovechToday.eu
    Toute l'Europe
    Селскостопански новини
Изтегли и инсталирай
Последната актуална информация на тази версия на Europe Gateway е от 25 април 2014.
Можете да достъпите новата версия от тук.

Новини / Анализи

RSS
  • A+
  • A-
20-10-2010

ЕК представя нова рамка за управление на кризи във финансовия сектор

Европейската комисия представи плановете си за рамка на ЕС за управление на кризи във финансовия сектор. Това е първата стъпка към бъдещи законодателни промени, които се очакват до пролетта на 2011 г., за създаване на всеобхватна рамка за управление на кризи за банки и инвестиционни дружества, предава европейската информационна служба Рапид.

Комисарят за вътрешния пазар и услугите Мишел Барние заяви: „ Нито една банка не трябва да бъде смятана за прекалено важна от гледна точка на системния риск или „прекалено голяма, за да бъде оставена да фалира". Ето защо ние се нуждаем от ясна рамка, която подсигурява, че властите в Европа са добре подготвени, за да се справят с банките, изпитващи затруднения, и подхождат методично към управлението на възможните банкови фалити."

Основните елементи на законодателните предложения на Комисията са плод на интензивните консултации през последните месеци. Те съставят „пътна карта", подсигуряваща дългосрочна перспектива при разглеждането на основните предизвикателства, които трябва да бъдат преодолени.

Новата рамка ще бъде с широк обхват- Тя има за цел да предостави на властите общи и ефективни инструменти и правомощия за справяне с банковите кризи на възможно най-ранен етап, както и да предотврати прехвърлянето на разходите върху данъкоплатците. Наборът от мерки включва:

  • Подготвителни и превантивни мерки, като например изискването институциите и властите да подготвят планове за възстановяване (за случаите, при които дадена банка е изправена пред сериозни затруднения) и планове за преобразуване, за да се подсигури подходящо планиране на финансовия натиск или фалит (планове за преструктуриране при извънредни ситуации - „living wills").
  • Правомощия за предприемане на ранни мерки за разрешаване на проблемите преди те да са се задълбочили, като например правомощия на надзорните органи да изискват смяна на ръководството или да изискват от дадена институция да приложи план за възстановяване или да се откаже от определени дейности, които представляват прекалено голям риск за нейната финансова стабилност;
  • Инструменти за преобразуване на проблемни банки, като например правомощия за придобиване на фалираща банка или компания от страна на стабилна институция или за прехвърляне на целия бизнес или на част от него на временна „мостова" банка, която ще помогне на властите да подсигурят приемственост за важни услуги и да подходят методично към управлението на фалита;
  • Основната цел ще бъде да се подсигури, че банките могат да фалират без да създават рискове за общата финансова стабилност. Това означава, че банките могат да бъдат преобразувани по начини, които минимизират рисковете от разпространение на кризата. Рамката трябва да представи разумна алтернатива на скъпите спасителни планове за банки, на които станахме свидетели през последните няколко години.

Европа също така е изправена пред следния проблем: много банки извършват операции в цяла Европа, но не съществува система, която да следи за трансграничните последици от евентуален фалит на такава паневропейска банка.

Комисията предлага да бъдат доразвити съществуващите вече надзорни колегиуми (групи от национални надзорни органи), за да бъдат създадени колегиуми за преобразуване на проблемни банки (които ще обединяват надзорните органи или съответните национални органи за преобразуване) за нуждите на подготовката за кризи и управлението на кризи. Комисията също така ще предложи новите Европейски надзорни органи, и по-специално Европейският банков орган, да играят координационна и подкрепяща роля в кризисни ситуации без да оказват въздействие върху фискалните отговорности на държавите-членки.

ЕК също така предлага да бъдат създадени национални фондове въз основа на вноски, направени от банките, за финансиране на разходите за бъдещи мерки за преобразуване и за да се подсигури, че преобразуването на дадена банка е реална възможност. Наличието на общи механизми за финансиране следва да задълбочи трансграничното сътрудничество и да улесни предварителното планиране на подялбата на разходите за преобразуването на дадена трансгранична институция.

Комисията възнамерява да проучи необходимостта от по-нататъшна хармонизация на режимите за банкова неплатежоспособност с доклад в края на 2012 г. и, наред с прегледа на Европейския банков орган през 2014 г., ще прецени как най-добре може да бъде постигната една по-интегрирана рамка за преобразуване на трансгранични групировки.



Новини
Актуално
Анализи
Интервюта


 
Заедно
Актуално
 
 
 
    Още 
Анализи
 
 
 
    Още 
Портал ЕВРОПА представя
 
 
 
    Още 
Предстоящо
 
 
 
    Още 
Интервюта
 
 
 
    Още 
Фондовете за България
 
 
 
    Още 
Основни документи
 
 
 
    Още 
Най-новото в europe.bg
 
 
 
    Още 
Тема на месеца
 
 
 
    Още 
Интернет магазин
 
    Още 

Проект на Европейския институт | Център за модернизиране на политики | Институт за европейски политики |
| Общи условия на портал Европа | Copyrights © 2003-2007 Europe.bg |
Информационната система е реализирана с финансовата подкрепа на ОСИ и ФОО - София
Страницата е съ-финансирана от Европейската Комисия. Информацията, публикувана в тази интернет страница, не представя по никакъв начин мнението или позицията на Европейската комисия.