Europe.bg
  Начало - Новини - Анализи
  НАВИГАЦИЯ
Портал ЕВРОПА на живо
Новини
Конкурси
Квартал ЕВРОПА
Европейски съюз
България - ЕС
Преговори за присъединяване
Програми и проекти
Въпроси и отговори
Библиотека
Интернет магазин
Портал "ЕВРОПА" - За нас; Етичен кодекс
Анкети
Твоят глас в ЕС
Пътна безопасност
Актуално
Анализи
Интервюта
История на ЕС
ЕС институции
Държави-членки на ЕС
Присъединяващи се страни
Асоциирани държави
Дейности
Договори на ЕС
Евро
Хронология
Ключови документи
Институции на ЕС
Финансови институции
Консултативни органи
Междуинституционални служби
Децентрализирани органи на ЕС (агенции)
Председателства на ЕС
Редовни доклади
Представяне
Договори за присъединяване
Основаващи договори
История на отношенията
Дейности
Партньорства за присъединяване
Преговорни глави
Национални позиции
Общи позиции на страните-членки
Изпълнение
Договор за присъединяване
Глава 1 Свободно движение на стоки
Глава 2 Свободно движение на хора
Глава 3 Свободно предоставяне на услуги
Глава 4 Свободно движение на капитали
Глава 5 Дружествено право
Глава 6 Политика на конкуренцията
Глава 7 Земеделие
Глава 8 Рибно стопанство
Глава 9 Транспортна политика
Глава 10 Данъчна политика
Глава 11 Икономически и валутен съюз
Глава 12 Статистика
Глава 13 Социална политика и заетост
Глава 14 Енергетика
Глава 15 Индустриална политика
Глава 16 Малки и средни предприятия
Глава 17 Наука и изследвания
Глава 18 Образование и обучение
Глава 19 Телекомуникации и информационни технологии
Глава 20 Култура и аудиовизуална политика
Глава 21 Регионална политика и координация на структурните инструменти
Глава 22 Околна среда
Глава 23 Защита на потребителите и тяхното здраве
Глава 24 Сътрудничество в областта на правосъдието и вътрешните работи
Глава 25 Митнически съюз
Глава 26 Външни отношения
Глава 27 Обща външна политика и политика на сигурност
Глава 28 Финансов контрол
Глава 29 Финансови и бюджетни въпроси
Глава 30 Институции
Глава 31 Други
Мониторингови доклади
Редовни доклади
Предприсъединителни финансови инструменти
Програми на общността
ПРОГРАМА ИСПА НА ЕВРОПЕЙСКИЯ СЪЮЗ
ПРОГРАМА САПАРД НА ЕВРОПЕЙСКИЯ СЪЮЗ
ПРОГРАМА ФАР НА ЕВРОПЕЙСКИЯ СЪЮЗ
Мерки по Програма "САПАРД"
Фондовете за България
Стратегии
Законодателство
Планове и програми
Публикации
Европа от А до Я
Основни документи
Национални стратегии
Областни стратегии
Общински стратегии
Български нормативни документи
Международни актове
Вторично законодателство на ЕС
Доклади
Редовни Доклади на ЕК
Доклади за напредък
  My.Europe.bg
  Потребител:
  
  Парола:
  
  
Регистрация
Забравена парола
Какво е my.Europe.bg
 
  Информация
Карта на сайта
Контактна информация
Партньори
Медийни партньори
    Вестник Дневник
    Actualno.com
    Expert.bg
    Радио България
    Хоризонт
    Yvelines Radio
    RFI Romania
    Радио Fresh
    LovechToday.eu
    Toute l'Europe
    Селскостопански новини
Изтегли и инсталирай
Последната актуална информация на тази версия на Europe Gateway е от 25 април 2014.
Можете да достъпите новата версия от тук.

Новини / Анализи

RSS
  • A+
  • A-
22-10-2010

ЕurActiv: Няма да има драстични съкращения в бюджета на ОСП

Някои смятат, че ЕС трябва да намали разходите за Общата селскостопанска политика (ОСП) заради въведените строги икономически мерки в цяла Европа, съобщава ЕurActiv. Но като се имат предвид текущите дебати за бъдещето на селскостопанската политика, тези, които искат радикална реформа на ОСП и значително съкращаване на бюджета й , изглежда ще бъдат разочаровани.

От общо около 60 млрд. евро за миналата година, земеделските субсидии са повече от 40% от годишния бюджет  на ЕС. Реформистите твърдят, че политиката е остарял лукс, който ЕС вече не може да си позволява.

Тази седмица ЕК публикува първоначален доклад за следващия дългосрочен бюджет на ЕС за периода 2014-2020 г. На пръв поглед селскостопанската политика е в опасност. „Делът на ОСП в общия бюджет намалява устойчиво през последните години. Дори ако тенденцията продължи, селското стопанство все още ще представлява значителни публични инвестиции", твърди Европейската комисия.

Това бе прието като знак, че ЕК няма да се бори да запази настоящото ниво на разходи за ОСП, когато от 2014 г. реформира политиката и бюджета й. Франция, най-големият бенефициент на ОСП, и други страни-членки призоваха Комисията да съкрати бюджета на земеделската политика. Въпреки това, тези, които искат драстично свиване на разходите за ОСП, като Великобритания и Швеция, биха сгрешили, ако смятат ЕК за съюзник по време на дебатите.

Миналата година подобен на този доклад призова за „голямо пренасочване на разходите на ЕС" от земеделието към новите приоритети като икономическия растеж, създаването на работни места и климатичните промени.

Версията от тази седмица не е толкова драстична и даде надежди. „Явно нещата са се променили след първия документ през 2009 г. относно бюджета", заяви анонимен източник. „Вероятно ще има намаление в дяла на ОСП от общия бюджет. Обаче не смятам, че ще има големи промени, а само символично съкращение може би от няколко милиарда евро".

Европейският комисар по въпросите, свързани с бюджета и финансовото програмиране, Януш Левандовски заяви, че разходите за селскостопанската политика ще се свият с около една трета от бюджета. Това предполага намаляване от 20% до около 45 млрд. евро.

От своя страна говорителят на ГД „Селско стопанство и развитие на селските райони" Роджър Уейт каза, че е твърде рано да се предвижда размера на средствата за ОСП след 2013 г. Според него обаче по-малко средства за земеделие, не означава задължително по-малко средства за ОСП. „В миналото икономическият растеж означаваше увеличаване на размера на бюджета на ЕС. Така че, докато в селското стопанство се наблюдава постепенно намаляване на дяла в общия бюджет, финансовият пакет за ОСП остава стабилен", каза той.

Повечето прогнозират, че ЕК ще предложи от 10 до 20% съкращение на средствата за Общата селскостопанска политика. Но консултантът по селско стопанство Брус Рос посочи, че при предишните реформи предложенията на ЕК се смекчават от страните-членки.

Дори ако разходите за ОСП бъдат намалени само с 10 или 20%, ще има победители и губещи от реформата. В проектния документ за реформа на земеделската политика, който трябва да бъде приет на 17 ноември, основните губещи ще са големите земевладелци и фермерите, особено в по-старите страни членки в Западна и Южна Европа.

По темата



Новини
Актуално
Анализи
Интервюта


 
Заедно
Актуално
 
 
 
    Още 
Анализи
 
 
 
    Още 
Портал ЕВРОПА представя
 
 
 
    Още 
Предстоящо
 
 
 
    Още 
Интервюта
 
 
 
    Още 
Фондовете за България
 
 
 
    Още 
Основни документи
 
 
 
    Още 
Най-новото в europe.bg
 
 
 
    Още 
Тема на месеца
 
 
 
    Още 
Интернет магазин
 
    Още 

Проект на Европейския институт | Център за модернизиране на политики | Институт за европейски политики |
| Общи условия на портал Европа | Copyrights © 2003-2007 Europe.bg |
Информационната система е реализирана с финансовата подкрепа на ОСИ и ФОО - София
Страницата е съ-финансирана от Европейската Комисия. Информацията, публикувана в тази интернет страница, не представя по никакъв начин мнението или позицията на Европейската комисия.



Tyxo.bg counter