Europe.bg
  Начало - Новини - Анализи
  НАВИГАЦИЯ
Портал ЕВРОПА на живо
Новини
Конкурси
Квартал ЕВРОПА
Европейски съюз
България - ЕС
Преговори за присъединяване
Програми и проекти
Въпроси и отговори
Библиотека
Интернет магазин
Портал "ЕВРОПА" - За нас; Етичен кодекс
Анкети
Твоят глас в ЕС
Пътна безопасност
Актуално
Анализи
Интервюта
История на ЕС
ЕС институции
Държави-членки на ЕС
Присъединяващи се страни
Асоциирани държави
Дейности
Договори на ЕС
Евро
Хронология
Ключови документи
Институции на ЕС
Финансови институции
Консултативни органи
Междуинституционални служби
Децентрализирани органи на ЕС (агенции)
Председателства на ЕС
Редовни доклади
Представяне
Договори за присъединяване
Основаващи договори
История на отношенията
Дейности
Партньорства за присъединяване
Преговорни глави
Национални позиции
Общи позиции на страните-членки
Изпълнение
Договор за присъединяване
Глава 1 Свободно движение на стоки
Глава 2 Свободно движение на хора
Глава 3 Свободно предоставяне на услуги
Глава 4 Свободно движение на капитали
Глава 5 Дружествено право
Глава 6 Политика на конкуренцията
Глава 7 Земеделие
Глава 8 Рибно стопанство
Глава 9 Транспортна политика
Глава 10 Данъчна политика
Глава 11 Икономически и валутен съюз
Глава 12 Статистика
Глава 13 Социална политика и заетост
Глава 14 Енергетика
Глава 15 Индустриална политика
Глава 16 Малки и средни предприятия
Глава 17 Наука и изследвания
Глава 18 Образование и обучение
Глава 19 Телекомуникации и информационни технологии
Глава 20 Култура и аудиовизуална политика
Глава 21 Регионална политика и координация на структурните инструменти
Глава 22 Околна среда
Глава 23 Защита на потребителите и тяхното здраве
Глава 24 Сътрудничество в областта на правосъдието и вътрешните работи
Глава 25 Митнически съюз
Глава 26 Външни отношения
Глава 27 Обща външна политика и политика на сигурност
Глава 28 Финансов контрол
Глава 29 Финансови и бюджетни въпроси
Глава 30 Институции
Глава 31 Други
Мониторингови доклади
Редовни доклади
Предприсъединителни финансови инструменти
Програми на общността
ПРОГРАМА ИСПА НА ЕВРОПЕЙСКИЯ СЪЮЗ
ПРОГРАМА САПАРД НА ЕВРОПЕЙСКИЯ СЪЮЗ
ПРОГРАМА ФАР НА ЕВРОПЕЙСКИЯ СЪЮЗ
Мерки по Програма "САПАРД"
Фондовете за България
Стратегии
Законодателство
Планове и програми
Публикации
Европа от А до Я
Основни документи
Национални стратегии
Областни стратегии
Общински стратегии
Български нормативни документи
Международни актове
Вторично законодателство на ЕС
Доклади
Редовни Доклади на ЕК
Доклади за напредък
  My.Europe.bg
  Потребител:
  
  Парола:
  
  
Регистрация
Забравена парола
Какво е my.Europe.bg
 
  Информация
Карта на сайта
Контактна информация
Партньори
Медийни партньори
    Вестник Дневник
    Actualno.com
    Expert.bg
    Радио България
    Хоризонт
    Yvelines Radio
    RFI Romania
    Радио Fresh
    LovechToday.eu
    Toute l'Europe
    Селскостопански новини
Изтегли и инсталирай
Последната актуална информация на тази версия на Europe Gateway е от 25 април 2014.
Можете да достъпите новата версия от тук.

Новини / Анализи

RSS
  • A+
  • A-
09-03-2006

ПРЕДСТОЯЩИТЕ ЧАСТИЧНИ ИЗБОРИ ЗА ЕВРОДЕПУТАТИ ОТ БЪЛГАРИЯ

Текста на Мария Капон препечатваме от вестник „Гласове”

В следващите седмици, Народното Събрание на Република България ще разгледа предложения от Министерски Съвет проектозакон за избор на народни представители в действащия мандат на Европейския парламент. Той е на база на договора за създаване на Европейската общност и се основава на принципите на съюзното гражданство. Конкретната му проява е правото на всеки гражданин на държава членка да се кандидатира за евродепутат, както и да гласува за народни представители от всички държави членки за Европарламента. Това е всъщност много важно, защото се прилага принципа за недискриминация между гражданите по произход и гражданите на Европейския Съюз пребиваващи в отделна държава и тяхното право на свободно движение и живот. Създават се, на първо място,  избирателни права, и условия за участие в политическия живот, както на българските граждани така и на гражданите на другите държави членки, които са се установили да живеят у нас. Това е уникалната роля на Европейския съюз.

Редовните избори се провеждат в последната година от 5-годишния мандат на Европейския парламент. Настоящият мандат изтича през 2009 година. България, по решение на Министерския съвет, съгласно допълнителните разпоредби на законопроекта, се задължава да проведе избори – частични до края на 2007 година.  Такива избори по средата на мандата е провеждала Португалия през 1987 година, а редовните избори е трябвало да бъдат през 1989 година, така че това няма да е прецедент.

България ще изпрати своите 18 депутати, които ще участват чрез регистрация на национална листа на партии или коалиции или от независими кандидати, подкрепени от 2000 избиратели и инициативни комитети.  Изборите се провеждат по пропорционална система. Това означава, че ще се гласува по места за национална листа на партия или коалиция, редена от централни ръководства, а няма да има мажоритарен вот за определен кандидат. За разпределение на мандатите ще се използува методът на най-големия остатък  - методът на Хеър–Ниймайер, а не както за парламентарни избори методът Д’Онт.

Всичко останало е както сме свикнали, назначават се избирателни комисии, централна, районни и секционни. Избирателните списъци са от две части: А и Б, съответно А – за имената на избирателя – гражданин на Република България и Б – за граждани на държава – членка на ЕС.

Предизборната кампанията започва 30 дни преди датата на изборите  и приключва 24 часа преди началото на изборния ден. Финансирането на кампаниите е съответно 1 милион за партия, 2 милиона за коалиция и 200000 за инициатвен комитет за независим кандидат.

Разбира се в закона са описани начините за агитация, регистрация на листи и работа на секционните комисии, както и наказателните разпоредби с глоби и начините за прекратяване на пълномощията на евродепутатите предсрочно.

Това, което не се описва в законопроекта е голямата роля през следващите години на представителите на България в Европейския парламент, тяхната работа и начинът за защита на националните интереси. В Европейският парламент всеки избран депутат, принадлежи към политическата си група, но в структурата на самата група е част от българската делегация. Това е основната задача и предизвикателство към партиите, да предложат в  своите листи модерни политици, които не само да представляват България, но и да заемат своето място за влиянието на страната ни върху Европейската политика, в политиката на развитие на регионите с цел повишаване на стандарта на българските граждани в голямото ни семейство.

В националната политика има адреналин и е основана върху отношения управляващи и опозиция, докато Европейската политика е политика на влиянията и компромиса, за нея са нужни перспективни политици, с дългосрочна визия за развитието на Обединена Европа и предстоящото и разширение,  и мястото и  в глобалния свят.

Мария Капон, Народен представител от Демократическа партия, член на Комисията по европейска интеграция, Наблюдател в Европейския парламент



Новини
Актуално
Анализи
Интервюта


 
Заедно
Актуално
 
 
 
    Още 
Анализи
 
 
 
    Още 
Портал ЕВРОПА представя
 
 
 
    Още 
Предстоящо
 
 
 
    Още 
Интервюта
 
 
 
    Още 
Фондовете за България
 
 
 
    Още 
Основни документи
 
 
 
    Още 
Най-новото в europe.bg
 
 
 
    Още 
Тема на месеца
 
 
 
    Още 
Интернет магазин
 
    Още 

Проект на Европейския институт | Център за модернизиране на политики | Институт за европейски политики |
| Общи условия на портал Европа | Copyrights © 2003-2007 Europe.bg |
Информационната система е реализирана с финансовата подкрепа на ОСИ и ФОО - София
Страницата е съ-финансирана от Европейската Комисия. Информацията, публикувана в тази интернет страница, не представя по никакъв начин мнението или позицията на Европейската комисия.



Tyxo.bg counter