Europe.bg
  Начало - Новини - Анализи
  НАВИГАЦИЯ
Портал ЕВРОПА на живо
Новини
Конкурси
Квартал ЕВРОПА
Европейски съюз
България - ЕС
Преговори за присъединяване
Програми и проекти
Въпроси и отговори
Библиотека
Интернет магазин
Портал "ЕВРОПА" - За нас; Етичен кодекс
Анкети
Твоят глас в ЕС
Пътна безопасност
Актуално
Анализи
Интервюта
История на ЕС
ЕС институции
Държави-членки на ЕС
Присъединяващи се страни
Асоциирани държави
Дейности
Договори на ЕС
Евро
Хронология
Ключови документи
Институции на ЕС
Финансови институции
Консултативни органи
Междуинституционални служби
Децентрализирани органи на ЕС (агенции)
Председателства на ЕС
Редовни доклади
Представяне
Договори за присъединяване
Основаващи договори
История на отношенията
Дейности
Партньорства за присъединяване
Преговорни глави
Национални позиции
Общи позиции на страните-членки
Изпълнение
Договор за присъединяване
Глава 1 Свободно движение на стоки
Глава 2 Свободно движение на хора
Глава 3 Свободно предоставяне на услуги
Глава 4 Свободно движение на капитали
Глава 5 Дружествено право
Глава 6 Политика на конкуренцията
Глава 7 Земеделие
Глава 8 Рибно стопанство
Глава 9 Транспортна политика
Глава 10 Данъчна политика
Глава 11 Икономически и валутен съюз
Глава 12 Статистика
Глава 13 Социална политика и заетост
Глава 14 Енергетика
Глава 15 Индустриална политика
Глава 16 Малки и средни предприятия
Глава 17 Наука и изследвания
Глава 18 Образование и обучение
Глава 19 Телекомуникации и информационни технологии
Глава 20 Култура и аудиовизуална политика
Глава 21 Регионална политика и координация на структурните инструменти
Глава 22 Околна среда
Глава 23 Защита на потребителите и тяхното здраве
Глава 24 Сътрудничество в областта на правосъдието и вътрешните работи
Глава 25 Митнически съюз
Глава 26 Външни отношения
Глава 27 Обща външна политика и политика на сигурност
Глава 28 Финансов контрол
Глава 29 Финансови и бюджетни въпроси
Глава 30 Институции
Глава 31 Други
Мониторингови доклади
Редовни доклади
Предприсъединителни финансови инструменти
Програми на общността
ПРОГРАМА ИСПА НА ЕВРОПЕЙСКИЯ СЪЮЗ
ПРОГРАМА САПАРД НА ЕВРОПЕЙСКИЯ СЪЮЗ
ПРОГРАМА ФАР НА ЕВРОПЕЙСКИЯ СЪЮЗ
Мерки по Програма "САПАРД"
Фондовете за България
Стратегии
Законодателство
Планове и програми
Публикации
Европа от А до Я
Основни документи
Национални стратегии
Областни стратегии
Общински стратегии
Български нормативни документи
Международни актове
Вторично законодателство на ЕС
Доклади
Редовни Доклади на ЕК
Доклади за напредък
  My.Europe.bg
  Потребител:
  
  Парола:
  
  
Регистрация
Забравена парола
Какво е my.Europe.bg
 
  Информация
Карта на сайта
Контактна информация
Партньори
Медийни партньори
    Вестник Дневник
    Actualno.com
    Expert.bg
    Радио България
    Хоризонт
    Yvelines Radio
    RFI Romania
    Радио Fresh
    LovechToday.eu
    Toute l'Europe
    Селскостопански новини
Изтегли и инсталирай
Последната актуална информация на тази версия на Europe Gateway е от 25 април 2014.
Можете да достъпите новата версия от тук.

Новини / Анализи

RSS
  • A+
  • A-
26-05-2006

ЕВРОПАРЛАМЕНТЪТ ЕДВА ЛИ ЩЕ СЕ ПРЕМЕСТИ ОТ СТРАСБУРГ ЗАРАДИ ФРАНЦИЯ

По материали на Euobserver; заглавието е на редакцията.

Австрийският канцлер Волфганг Шусел предупреди председателя на Европейския парламент Жозеп Борел да не създава суматоха във връзка с двете седалища на европейския законодателен орган на срещата на върха на ЕС през юни.

Борел е натоварен от лидерите на политическите групи да повдигне въпроса пред лидерите на страните-членки на 16 и 17 юни в Брюксел.

Австрийското председателство обаче иска да избегне търкания по този въпрос с френския президент Жак Ширак.

“Австрийският канцлер каза много ясно на г-н Борел, че това е нещо, което не можем да променим”, каза пред “Файненшъл таймс” високопоставен европейски дипломат и добави, че шефът на парламента би постъпил “глупаво”, ако предизвика суматоха по този въпрос.

Темата е парлива заради скандала с размера на наемите, плащани на кметството в Страсбург, който избухна миналия месец.

“Чиста демагогия е да се казва, че ще се местим от Страсбург”, каза заместник-председателят на ЕП Жерар Онеста (французин, Зелена партия) пред EUobserver. “Франция няма да се съгласи да промени нищо”, допълни той и припомни, че за евентуална промяна на мястото на седалището на ЕП може да се вземе решение с единодушна подкрепа на 25-мата лидери.

Близо 170 000 души се подписаха в неотдавнашна петиция за това, ЕП да има само едно седалище. Тази петиция бе представена като модел на гражданска инициатива, както се предвижда в Европейската конституция. Според нейните разпоредби, европейските институции са длъжни да разглеждат какъвто и да е въпроси, стига той да бъде оформен като петиция и подписан от поне 1 милион души. 

Париж възприема седалището в Страсбург като символ на френско-германското сдобряване и като въпрос за своя национален престиж.

Разходите за това, че ЕП заседава и в Брюксел, и в Страсбург, възлизат на 200 милиона евро годишно. Официалното седалище на институцията е в Страсбург според Договора от Ница от 1992 г., ако тази клауза трябва да се премахне, в най-лошия случай това ще означава пълна ревизия на съдържанието на договора.

Междувременно лидерът на политическата група на десницата от ЕНП-ЕД, германецът Ханс-Герт Пьотеринг предупреди за потенциалното катастрофално отражение на скандала с наемите в Страсбург върху имиджа на Франция в ЕС. Особено след френското “не” на референдума за Евроконституция...

В коментар на Питър Сейн Лий Бери – автор в EuropeWorld – цитиран от Euobserver се казва: “Франция трябва да пусне парламента да си ходи”. Още навремето Страсбург никога не е бил достатъчно задоволително място за седалище на парламента – освен като символ, и понеже в началото парламентът не бе друго, освен демократично украшение на европейската торта, местонахождението му не беше от кой знае какво значение. Но първото правило на политиката е – да си там, където е “екшънът”.  “Нямаме нужда от това, седалището на ЕП да е в Страсбург, за да знаем, че Франция и Германия са помирени; както например тунелът под Ламанша няма за функция да ни напомня, че далеч по-дългата вражда между Франция и Великобритания вече не съществува – поне не официално”, се казва още в коментара. Според автора “поверяването на въпроса със седалището в Страсбург в ръцете на самия Европейски парламент би представлявало една малка стъпка за Парламента, но гигантска стъпка за европейската демокрация. И за здравия разум.”



Новини
Актуално
Анализи
Интервюта


 
Заедно
Актуално
 
 
 
    Още 
Анализи
 
 
 
    Още 
Портал ЕВРОПА представя
 
 
 
    Още 
Предстоящо
 
 
 
    Още 
Интервюта
 
 
 
    Още 
Фондовете за България
 
 
 
    Още 
Основни документи
 
 
 
    Още 
Най-новото в europe.bg
 
 
 
    Още 
Тема на месеца
 
 
 
    Още 
Интернет магазин
 
    Още 

Проект на Европейския институт | Център за модернизиране на политики | Институт за европейски политики |
| Общи условия на портал Европа | Copyrights © 2003-2007 Europe.bg |
Информационната система е реализирана с финансовата подкрепа на ОСИ и ФОО - София
Страницата е съ-финансирана от Европейската Комисия. Информацията, публикувана в тази интернет страница, не представя по никакъв начин мнението или позицията на Европейската комисия.



Tyxo.bg counter