Europe.bg
  Начало - Новини - Анализи
  НАВИГАЦИЯ
Портал ЕВРОПА на живо
Новини
Конкурси
Квартал ЕВРОПА
Европейски съюз
България - ЕС
Преговори за присъединяване
Програми и проекти
Въпроси и отговори
Библиотека
Интернет магазин
Портал "ЕВРОПА" - За нас; Етичен кодекс
Анкети
Твоят глас в ЕС
Пътна безопасност
Актуално
Анализи
Интервюта
История на ЕС
ЕС институции
Държави-членки на ЕС
Присъединяващи се страни
Асоциирани държави
Дейности
Договори на ЕС
Евро
Хронология
Ключови документи
Институции на ЕС
Финансови институции
Консултативни органи
Междуинституционални служби
Децентрализирани органи на ЕС (агенции)
Председателства на ЕС
Редовни доклади
Представяне
Договори за присъединяване
Основаващи договори
История на отношенията
Дейности
Партньорства за присъединяване
Преговорни глави
Национални позиции
Общи позиции на страните-членки
Изпълнение
Договор за присъединяване
Глава 1 Свободно движение на стоки
Глава 2 Свободно движение на хора
Глава 3 Свободно предоставяне на услуги
Глава 4 Свободно движение на капитали
Глава 5 Дружествено право
Глава 6 Политика на конкуренцията
Глава 7 Земеделие
Глава 8 Рибно стопанство
Глава 9 Транспортна политика
Глава 10 Данъчна политика
Глава 11 Икономически и валутен съюз
Глава 12 Статистика
Глава 13 Социална политика и заетост
Глава 14 Енергетика
Глава 15 Индустриална политика
Глава 16 Малки и средни предприятия
Глава 17 Наука и изследвания
Глава 18 Образование и обучение
Глава 19 Телекомуникации и информационни технологии
Глава 20 Култура и аудиовизуална политика
Глава 21 Регионална политика и координация на структурните инструменти
Глава 22 Околна среда
Глава 23 Защита на потребителите и тяхното здраве
Глава 24 Сътрудничество в областта на правосъдието и вътрешните работи
Глава 25 Митнически съюз
Глава 26 Външни отношения
Глава 27 Обща външна политика и политика на сигурност
Глава 28 Финансов контрол
Глава 29 Финансови и бюджетни въпроси
Глава 30 Институции
Глава 31 Други
Мониторингови доклади
Редовни доклади
Предприсъединителни финансови инструменти
Програми на общността
ПРОГРАМА ИСПА НА ЕВРОПЕЙСКИЯ СЪЮЗ
ПРОГРАМА САПАРД НА ЕВРОПЕЙСКИЯ СЪЮЗ
ПРОГРАМА ФАР НА ЕВРОПЕЙСКИЯ СЪЮЗ
Мерки по Програма "САПАРД"
Фондовете за България
Стратегии
Законодателство
Планове и програми
Публикации
Европа от А до Я
Основни документи
Национални стратегии
Областни стратегии
Общински стратегии
Български нормативни документи
Международни актове
Вторично законодателство на ЕС
Доклади
Редовни Доклади на ЕК
Доклади за напредък
  My.Europe.bg
  Потребител:
  
  Парола:
  
  
Регистрация
Забравена парола
Какво е my.Europe.bg
 
  Информация
Карта на сайта
Контактна информация
Партньори
Медийни партньори
    Вестник Дневник
    Actualno.com
    Expert.bg
    Радио България
    Хоризонт
    Yvelines Radio
    RFI Romania
    Радио Fresh
    LovechToday.eu
    Toute l'Europe
    Селскостопански новини
Изтегли и инсталирай
Последната актуална информация на тази версия на Europe Gateway е от 25 април 2014.
Можете да достъпите новата версия от тук.

Новини / Анализи

RSS
  • A+
  • A-
24-07-2006

ЗАПАДНИТЕ МЕДИИ ПОСВЕЩАВАТ НЕДЕЛЯ НА БЪЛГАРИЯ

"Всекиден": Статии за кражбите на металите, студентските бригади и обирите по р. Дунав.

Неделните издания на битански, френски и американски медии са посветили обширни материали за България. Франс прес публикува днес материал за повишаването на изкупните цени на металите в пунктовете за събиране на вторични суровини в България, пише БТА днес. Според френската медиа това е тежък проблем за националната ни железопътна компания, тъй като води и до увеличаване на кражбата на релси и други метални части, именно с цел рециклиране.

"Нарастването на цените на металите автоматично води и до повече кражби на релси, свързочни части, семафори и, най-вече, на медни електрически кабели, които са най-скъ", обяснява пред агенцията Румен Колев, директор на отдел "Управление на кризи и вътрешна сигурност" в Националната компания "Железопътна инфраструктура".

Компанията, която стопанисва 4500-те километра железопътни линии в България, е претърпяла тази година 772 кражби само до юни, при условие, че броят им е бил 986 за цялата 2005 и 1152 през 2004 г. Пресата редовно съобщава за сензационни удари, при които, например, са били откраднати 13 тона релси от влак, транспортиращ метали за рециклиране, или 3000 метра кабели с високо напрежение, отбелязва агенцията.

Крадците не се свенят да посягат дори на национални светини, коментира Франс прес. Колев припомня, че един ром е починал тази година от токов удар, докато се е опитвал да открадне кабел с високо напрежение, който захранва железопътна линия близо до София. "Кражбите предизвикват закъснения на влаковете и излагат на опасност пътниците и товарите", предупреждава той.

Франс прес отбелязва, че основна мишена за крадците са влаковете,транспортиращи метали за рециклиране. Банди, състоящи се от по 15-20 човека, поставят препятствие на релсите, принуждават влака да намали скоростта, качват се на него и изхвърлят на земята толкова метали, колкото успеят, обикновено между три и четири тона, обясняват експерти.

Агенцията обръща внимание и на това, че компаниите за рециклиране на вторични суровини са длъжни да попълват формуляри за произхода на металите и повечето спазват правилата. Съществуват обаче малки нелегални предприятия, където откраднатите метали се претопяват, преди да бъдат препродадени на компаниите за рециклиране, обяснява Валери Накев, началник на сектор "Лицензиране и контрол на търговската дейност с отпадъци и отломки от черни и цветни метали" към министерството на икономиката и енергетиката.

Този занаят е доходоносен в една страна, където бедността е широко разпространена, по-специално сред ромите, посочва още Франс прес. Накев обяснява пред агенцията, че крадците печелят между 100 и 200 лева от едно парче релса и дори има хора, които крадат от складовете, където се съхраняват предназначените за рециклиране метали. Между 2000 и 2004 г. най-засегнати бяха националните електрическа и телекомуникационна компании, но през последните две години проблемът е станал най-сериозен за железниците, отбелязва експертът.

Накев обръща още внимание, че по-голямата част от крадците са непълнолетни роми, които не могат да бъдат осъдени. Хванати на самото местопрестъпление, те твърдят, че са намерили парчето и тъкмо са щели да го върнат, разказва той.

"Пиратите се завръщат в Европа", публикував неделното си издание "Сънди телеграф" кореспонденция на пратеника си във Виена Боян Панчевски. "В безлунна нощи те плъзгат малките си лодки покрай кораба и се качват на борда, използвайки абордажни куки и въжета, за да оберат всичко, което им попадне в ръцете, преди да изчезнат в тъмнината. Това не е сцена от новия филм "Карибски пирати", а последният от серията инциденти по река Дунав", пише авторът на статията.

Панчевски допълва, че при един от обирите в румънския град Галац този месец крадците са са качили на борда на ферибота "Петър Берон", натоварен с камиони, коли и пътници, по време на непредвидено спиране за митническа проверка от румънските власти, които свалили екипажа и пътниците на брега. Крадците претърсили колите за пари и ценнни вещи, после прерязали кабелите за осветлението на ферибота и заедно с плячката изчезнали с бързи моторни лодки в тъмнината.



Новини
Актуално
Анализи
Интервюта


 
Заедно
Актуално
 
 
 
    Още 
Анализи
 
 
 
    Още 
Портал ЕВРОПА представя
 
 
 
    Още 
Предстоящо
 
 
 
    Още 
Интервюта
 
 
 
    Още 
Фондовете за България
 
 
 
    Още 
Основни документи
 
 
 
    Още 
Най-новото в europe.bg
 
 
 
    Още 
Тема на месеца
 
 
 
    Още 
Интернет магазин
 
    Още 

Проект на Европейския институт | Център за модернизиране на политики | Институт за европейски политики |
| Общи условия на портал Европа | Copyrights © 2003-2007 Europe.bg |
Информационната система е реализирана с финансовата подкрепа на ОСИ и ФОО - София
Страницата е съ-финансирана от Европейската Комисия. Информацията, публикувана в тази интернет страница, не представя по никакъв начин мнението или позицията на Европейската комисия.



Tyxo.bg counter