Europe.bg
  Начало - Новини - Анализи
  НАВИГАЦИЯ
Портал ЕВРОПА на живо
Новини
Конкурси
Квартал ЕВРОПА
Европейски съюз
България - ЕС
Преговори за присъединяване
Програми и проекти
Въпроси и отговори
Библиотека
Интернет магазин
Портал "ЕВРОПА" - За нас; Етичен кодекс
Анкети
Твоят глас в ЕС
Пътна безопасност
Актуално
Анализи
Интервюта
История на ЕС
ЕС институции
Държави-членки на ЕС
Присъединяващи се страни
Асоциирани държави
Дейности
Договори на ЕС
Евро
Хронология
Ключови документи
Институции на ЕС
Финансови институции
Консултативни органи
Междуинституционални служби
Децентрализирани органи на ЕС (агенции)
Председателства на ЕС
Редовни доклади
Представяне
Договори за присъединяване
Основаващи договори
История на отношенията
Дейности
Партньорства за присъединяване
Преговорни глави
Национални позиции
Общи позиции на страните-членки
Изпълнение
Договор за присъединяване
Глава 1 Свободно движение на стоки
Глава 2 Свободно движение на хора
Глава 3 Свободно предоставяне на услуги
Глава 4 Свободно движение на капитали
Глава 5 Дружествено право
Глава 6 Политика на конкуренцията
Глава 7 Земеделие
Глава 8 Рибно стопанство
Глава 9 Транспортна политика
Глава 10 Данъчна политика
Глава 11 Икономически и валутен съюз
Глава 12 Статистика
Глава 13 Социална политика и заетост
Глава 14 Енергетика
Глава 15 Индустриална политика
Глава 16 Малки и средни предприятия
Глава 17 Наука и изследвания
Глава 18 Образование и обучение
Глава 19 Телекомуникации и информационни технологии
Глава 20 Култура и аудиовизуална политика
Глава 21 Регионална политика и координация на структурните инструменти
Глава 22 Околна среда
Глава 23 Защита на потребителите и тяхното здраве
Глава 24 Сътрудничество в областта на правосъдието и вътрешните работи
Глава 25 Митнически съюз
Глава 26 Външни отношения
Глава 27 Обща външна политика и политика на сигурност
Глава 28 Финансов контрол
Глава 29 Финансови и бюджетни въпроси
Глава 30 Институции
Глава 31 Други
Мониторингови доклади
Редовни доклади
Предприсъединителни финансови инструменти
Програми на общността
ПРОГРАМА ИСПА НА ЕВРОПЕЙСКИЯ СЪЮЗ
ПРОГРАМА САПАРД НА ЕВРОПЕЙСКИЯ СЪЮЗ
ПРОГРАМА ФАР НА ЕВРОПЕЙСКИЯ СЪЮЗ
Мерки по Програма "САПАРД"
Фондовете за България
Стратегии
Законодателство
Планове и програми
Публикации
Европа от А до Я
Основни документи
Национални стратегии
Областни стратегии
Общински стратегии
Български нормативни документи
Международни актове
Вторично законодателство на ЕС
Доклади
Редовни Доклади на ЕК
Доклади за напредък
  My.Europe.bg
  Потребител:
  
  Парола:
  
  
Регистрация
Забравена парола
Какво е my.Europe.bg
 
  Информация
Карта на сайта
Контактна информация
Партньори
Медийни партньори
    Вестник Дневник
    Actualno.com
    Expert.bg
    Радио България
    Хоризонт
    Yvelines Radio
    RFI Romania
    Радио Fresh
    LovechToday.eu
    Toute l'Europe
    Селскостопански новини
Изтегли и инсталирай
Последната актуална информация на тази версия на Europe Gateway е от 25 април 2014.
Можете да достъпите новата версия от тук.

Новини / Анализи

RSS
  • A+
  • A-
26-07-2006

МИНИСТЪРЪТ: “АРГУМЕНТИТЕ НА БАИТ СА ИЗМИСЛЕНИ С ЦЕЛ ДА НЕ СЕ ИЗГРАДИ ЕЛЕКТРОННО ПРАВИТЕЛСТВО”

Става дума за проект от голяма сложност, който до сега не е реализиран в България. Проект, който ще постави основите на електронното правителство в страната ни. Критериите са високи, защото не можем да си позволим провал. Както и вчера подчертах, няма да правим компромиси, няма да бъдат подписвани анекси, така че, ако изпълнителят смята, че не може да се справи в срок и качествено, да не подписва договора.

Министърът на държавната администрация и административната реформа Николай Василев по повод неоснователните обвинения на Българската асоциация по информационни технологии (БАИТ) за нередности в тръжните процедури при възлагането на обществени поръчки от страна на МДААР:

"Конкретни среди сякаш имат интерес от провал на програмата за развитие на електронното правителство. Техният принцип е „Ако аз не спечеля, по-добре никой да не спечели. Истината е, че някой се дразни от високите критерии, защото не може да ги изпълни. Но ние не можем да си позволим да пилеем парите на данъкоплатците. В документацията на тази поръчка МДААР е защитило в най-голяма степен интереса на възложителя - т.е. на държавата, като е определило висок размер на гаранция за изпълнение на поръчката, определило е висок процент на неустойки за неизпълнение и закъснение на договора.

Част от членовете на БАИТ, и то големи фирми, са подали оферти и участват в конкурса. Друга част просто не е информирана за писмото. Как тогава да приемем, че зад грозния тон на писмото е застанала цялата тази браншова организация?!

Това не се случва за първи път. Няколко от членовете на БАИТ от години използват името на организацията, за да спрат големи поръчки, например при компютризацията на училищата. Не успяха. Тогавашните поръчки бяха успешно изпълнени от други членове на същата организация - БАИТ и доставката беше реализирана на изключително ниски цени. И сега в никакъв случай не мога да позволя да успее този опит за диктат от една част от хората в този бранш.

Категорично не приемам тона и цялото съдържание на това писмо. То е тенденциозно, голословно и напълно неаргументирано. Не мога да повярвам, че хора от БАИТ са против компютризацията и против интернет в училищата. Днес същите хора са против развитието на електронното правителство - приоритет, обявен в правителствената програма и един от ангажиментите на страната преди присъединяването към ЕС.

Както в МТС, така и в МДААР, нашите процедури са напълно прозрачни. През 2005 г. ценовите оферти бяха отворени пред журналисти и пред участниците в конкурса. Вчера - преди още да узнаем за писмото на председателя на БАИТ - офертите също бяха отворени пред журналистите и участниците, и министерството пое ангажимента ценовите оферти също да бъдат отворени пред тях.

По повод обвинението на БАИТ, че поставените пред кандидатите за участие в обществената поръчка критерии не позволяват участие на български фирми, бих искал да уточня, че своите документи са подали двама водещи световни производители и интегратори на информационни технологии, които са представени чрез юридически лица, регистрирани в България, тоест - български фирми. В двата големи консорциума - "Сименс Бизнес Сървисиз" ЕООД и "Хюлет Пакард България" ЕООД - участват общо 9 компании, 8 от които са регистрирани в България и 5 от които са членове на БАИТ. И двамата кандидати не биха допуснали некачествено изпълнение на поръчката и не биха представили оферти, ако заданието беше неясно или тенденциозно формулирано. Тези кандидати, за разлика от БАИТ, нямат въпроси.

МДААР и аз сме ЗА сътрудничество с неправителствени организации, но то ще бъде работещо, ако е в изпълнение на закона. В качеството си на министър на държавната администрация и административната реформа няма да допусна никакви изключения от това правило. В подкрепа на това искам да обявя, че след приключване работата на комисията, МДААР публично ще представи подробна информация относно технологичните предложения на участващите кандидати. Обсъдихме възможността да представим още сега цялата документация по заданието и критериите, но не желаем дискусиите в публичното пространство да повлияят на работата на комисията.

Недопустимо е БАИТ да претендира за задължение за предварително одобрение на документациите по обществените процедури. Законът за обществени поръчки изисква равно участие и равни права на всички кандидати в обществените поръчки. Предварителното снабдяване с документация на една от заинтересованите страни лишава от равни права всички останали и дава необосновано състезателно предимство на една от тях. С това искане БАИТ се опитва да изземе контролните функции на Агенцията за обществени поръчки, която е определена от закона като контролиращ орган."

(Министерство на държавната администрация и административната реформа - МДААР)

По темата



Новини
Актуално
Анализи
Интервюта


 
Заедно
Актуално
 
 
 
    Още 
Анализи
 
 
 
    Още 
Портал ЕВРОПА представя
 
 
 
    Още 
Предстоящо
 
 
 
    Още 
Интервюта
 
 
 
    Още 
Фондовете за България
 
 
 
    Още 
Основни документи
 
 
 
    Още 
Най-новото в europe.bg
 
 
 
    Още 
Тема на месеца
 
 
 
    Още 
Интернет магазин
 
    Още 

Проект на Европейския институт | Център за модернизиране на политики | Институт за европейски политики |
| Общи условия на портал Европа | Copyrights © 2003-2007 Europe.bg |
Информационната система е реализирана с финансовата подкрепа на ОСИ и ФОО - София
Страницата е съ-финансирана от Европейската Комисия. Информацията, публикувана в тази интернет страница, не представя по никакъв начин мнението или позицията на Европейската комисия.



Tyxo.bg counter