Europe.bg
  Начало - Новини - Анализи
  НАВИГАЦИЯ
Портал ЕВРОПА на живо
Новини
Конкурси
Квартал ЕВРОПА
Европейски съюз
България - ЕС
Преговори за присъединяване
Програми и проекти
Въпроси и отговори
Библиотека
Интернет магазин
Портал "ЕВРОПА" - За нас; Етичен кодекс
Анкети
Твоят глас в ЕС
Пътна безопасност
Актуално
Анализи
Интервюта
История на ЕС
ЕС институции
Държави-членки на ЕС
Присъединяващи се страни
Асоциирани държави
Дейности
Договори на ЕС
Евро
Хронология
Ключови документи
Институции на ЕС
Финансови институции
Консултативни органи
Междуинституционални служби
Децентрализирани органи на ЕС (агенции)
Председателства на ЕС
Редовни доклади
Представяне
Договори за присъединяване
Основаващи договори
История на отношенията
Дейности
Партньорства за присъединяване
Преговорни глави
Национални позиции
Общи позиции на страните-членки
Изпълнение
Договор за присъединяване
Глава 1 Свободно движение на стоки
Глава 2 Свободно движение на хора
Глава 3 Свободно предоставяне на услуги
Глава 4 Свободно движение на капитали
Глава 5 Дружествено право
Глава 6 Политика на конкуренцията
Глава 7 Земеделие
Глава 8 Рибно стопанство
Глава 9 Транспортна политика
Глава 10 Данъчна политика
Глава 11 Икономически и валутен съюз
Глава 12 Статистика
Глава 13 Социална политика и заетост
Глава 14 Енергетика
Глава 15 Индустриална политика
Глава 16 Малки и средни предприятия
Глава 17 Наука и изследвания
Глава 18 Образование и обучение
Глава 19 Телекомуникации и информационни технологии
Глава 20 Култура и аудиовизуална политика
Глава 21 Регионална политика и координация на структурните инструменти
Глава 22 Околна среда
Глава 23 Защита на потребителите и тяхното здраве
Глава 24 Сътрудничество в областта на правосъдието и вътрешните работи
Глава 25 Митнически съюз
Глава 26 Външни отношения
Глава 27 Обща външна политика и политика на сигурност
Глава 28 Финансов контрол
Глава 29 Финансови и бюджетни въпроси
Глава 30 Институции
Глава 31 Други
Мониторингови доклади
Редовни доклади
Предприсъединителни финансови инструменти
Програми на общността
ПРОГРАМА ИСПА НА ЕВРОПЕЙСКИЯ СЪЮЗ
ПРОГРАМА САПАРД НА ЕВРОПЕЙСКИЯ СЪЮЗ
ПРОГРАМА ФАР НА ЕВРОПЕЙСКИЯ СЪЮЗ
Мерки по Програма "САПАРД"
Фондовете за България
Стратегии
Законодателство
Планове и програми
Публикации
Европа от А до Я
Основни документи
Национални стратегии
Областни стратегии
Общински стратегии
Български нормативни документи
Международни актове
Вторично законодателство на ЕС
Доклади
Редовни Доклади на ЕК
Доклади за напредък
  My.Europe.bg
  Потребител:
  
  Парола:
  
  
Регистрация
Забравена парола
Какво е my.Europe.bg
 
  Информация
Карта на сайта
Контактна информация
Партньори
Медийни партньори
    Вестник Дневник
    Actualno.com
    Expert.bg
    Радио България
    Хоризонт
    Yvelines Radio
    RFI Romania
    Радио Fresh
    LovechToday.eu
    Toute l'Europe
    Селскостопански новини
Изтегли и инсталирай
Последната актуална информация на тази версия на Europe Gateway е от 25 април 2014.
Можете да достъпите новата версия от тук.

Новини / Анализи

RSS
  • A+
  • A-
05-03-2007

ПРЕЗИДЕНТЪТ ПОДПИСА УКАЗ ЗА ОБНАРОДВАНЕ НА ЗАКОНА ЗА ЕВРОВОТА

Президентът на Републиката подписа указ за обнародване на Закона за избиране на представители на Република България в Европейския парламент.

Портал ЕВРОПА препечатва материала от интернет-страницата на Георги Първанов.

Държавният глава подписа указа, воден от разбирането, че приетият от Народното събрание закон предлага необходимата регламентация на изборния процес и създава условия за нормално провеждане на изборите за представители на Република България в Европейския парламент. В закона се съдържат позитивни нови елементи - пропорционалната избирателна система, въвеждането на национален избирателен район, преференциалното гласуване, които разширяват възможностите за гласоподавателите да изразяват своите предпочитания.

В същото време президентът изразява своето опасение, че приетият закон съдържа постановки, които бележат отстъпление от демократичните традиции на българското изборно законодателство, създадени през последните 16 години. Още през 1990 г. в Закона за избиране на Велико народно събрание, а по-късно и в чл.10 на действащата българска конституция залегнаха четирите класически демократични принципа на избирателната система - принципът на всеобщото избирателно право, принципът на равното избирателно право, принципът на прякото избирателно право и принципът на тайното гласуване.

Новият избирателен закон не осигурява в еднаква степен на всички български граждани правото да избират български представители в Европейския парламент. Действително, редица европейски закони, включително и на страни от Централна и Източна Европа, предвиждат изисквания за уседналост. Всяка страна има своята конституционна традиция и своите специфични подходи при третирането на проблемите на избирателното право. Приетият в България закон за избиране на наши представители в Европейския парламент оставя съмнения за прилагане на двойни стандарти спрямо българските граждани и за разделянето им на две категории - първите, които ще имат право да изразят своите политически предпочитания, гласувайки за евродепутати, а вторите ще са лишени от тази възможност.

Президентът винаги се е противопоставял и ще се противопоставя на желанията на някои политици чрез промени в изборното законодателство да постигат "служебни" победи. Не е редно в една демократична и правова държава да се извличат политически дивиденти за сметка на конституционно признати права на гражданите. Държавният глава подчертава това и заради заявените намерения да се мултиплицират тези законодателни решения върху други избирателни закони.

Президентът подписа указа с ясното съзнание за това отстъпление от утвърдените досега изборни практики в страната ни, убеден, че всяко отлагане на изборите ще бъде лош знак навътре и навън за зрелостта на българската демокрация, и то в самото начало на членството ни в ЕС. От своя страна това ще даде нови аргументи на всички онези, които остават резервирани към членството ни в ЕС или са склонни да ограничават други права на българските граждани в рамките на Съюза.

Президентът на Републиката ще направи всичко необходимо тази законодателна рамка да влезе навреме в сила, за да направи възможни както спокойната работа на институциите, така и пълноценната ориентация на гражданите. За целта има готовност да проведе ускорени политически консултации още в близките дни и да издаде указ за състава на новата ЦИК.

Президентът се надява провеждането на изборите да стане възможно на 20 май 2007 г.

Държавният глава смята, че в последна сметка резултатите от първите избори за представители на Република България в Европейския парламент ще бъдат истинският тест за способностите ни като държава и общество да укрепваме европейските норми за граждански права и отговорности.



Новини
Актуално
Анализи
Интервюта


 
Заедно
Актуално
 
 
 
    Още 
Анализи
 
 
 
    Още 
Портал ЕВРОПА представя
 
 
 
    Още 
Предстоящо
 
 
 
    Още 
Интервюта
 
 
 
    Още 
Фондовете за България
 
 
 
    Още 
Основни документи
 
 
 
    Още 
Най-новото в europe.bg
 
 
 
    Още 
Тема на месеца
 
 
 
    Още 
Интернет магазин
 
    Още 

Проект на Европейския институт | Център за модернизиране на политики | Институт за европейски политики |
| Общи условия на портал Европа | Copyrights © 2003-2007 Europe.bg |
Информационната система е реализирана с финансовата подкрепа на ОСИ и ФОО - София
Страницата е съ-финансирана от Европейската Комисия. Информацията, публикувана в тази интернет страница, не представя по никакъв начин мнението или позицията на Европейската комисия.



Tyxo.bg counter