Europe.bg
  Начало - Портал ЕВРОПА представя
  НАВИГАЦИЯ
Портал ЕВРОПА на живо
Новини
Конкурси
Квартал ЕВРОПА
Европейски съюз
България - ЕС
Преговори за присъединяване
Програми и проекти
Въпроси и отговори
Библиотека
Интернет магазин
Портал "ЕВРОПА" - За нас; Етичен кодекс
Анкети
Твоят глас в ЕС
Пътна безопасност
Актуално
Анализи
Интервюта
История на ЕС
ЕС институции
Държави-членки на ЕС
Присъединяващи се страни
Асоциирани държави
Дейности
Договори на ЕС
Евро
Хронология
Ключови документи
Институции на ЕС
Финансови институции
Консултативни органи
Междуинституционални служби
Децентрализирани органи на ЕС (агенции)
Председателства на ЕС
Редовни доклади
Представяне
Договори за присъединяване
Основаващи договори
История на отношенията
Дейности
Партньорства за присъединяване
Преговорни глави
Национални позиции
Общи позиции на страните-членки
Изпълнение
Договор за присъединяване
Глава 1 Свободно движение на стоки
Глава 2 Свободно движение на хора
Глава 3 Свободно предоставяне на услуги
Глава 4 Свободно движение на капитали
Глава 5 Дружествено право
Глава 6 Политика на конкуренцията
Глава 7 Земеделие
Глава 8 Рибно стопанство
Глава 9 Транспортна политика
Глава 10 Данъчна политика
Глава 11 Икономически и валутен съюз
Глава 12 Статистика
Глава 13 Социална политика и заетост
Глава 14 Енергетика
Глава 15 Индустриална политика
Глава 16 Малки и средни предприятия
Глава 17 Наука и изследвания
Глава 18 Образование и обучение
Глава 19 Телекомуникации и информационни технологии
Глава 20 Култура и аудиовизуална политика
Глава 21 Регионална политика и координация на структурните инструменти
Глава 22 Околна среда
Глава 23 Защита на потребителите и тяхното здраве
Глава 24 Сътрудничество в областта на правосъдието и вътрешните работи
Глава 25 Митнически съюз
Глава 26 Външни отношения
Глава 27 Обща външна политика и политика на сигурност
Глава 28 Финансов контрол
Глава 29 Финансови и бюджетни въпроси
Глава 30 Институции
Глава 31 Други
Мониторингови доклади
Редовни доклади
Предприсъединителни финансови инструменти
Програми на общността
ПРОГРАМА ИСПА НА ЕВРОПЕЙСКИЯ СЪЮЗ
ПРОГРАМА САПАРД НА ЕВРОПЕЙСКИЯ СЪЮЗ
ПРОГРАМА ФАР НА ЕВРОПЕЙСКИЯ СЪЮЗ
Мерки по Програма "САПАРД"
Фондовете за България
Стратегии
Законодателство
Планове и програми
Публикации
Европа от А до Я
Основни документи
Национални стратегии
Областни стратегии
Общински стратегии
Български нормативни документи
Международни актове
Вторично законодателство на ЕС
Доклади
Редовни Доклади на ЕК
Доклади за напредък
  My.Europe.bg
  Потребител:
  
  Парола:
  
  
Регистрация
Забравена парола
Какво е my.Europe.bg
 
  Информация
Карта на сайта
Контактна информация
Партньори
Медийни партньори
    Вестник Дневник
    Actualno.com
    Expert.bg
    Радио България
    Хоризонт
    Yvelines Radio
    RFI Romania
    Радио Fresh
    LovechToday.eu
    Toute l'Europe
    Селскостопански новини
Изтегли и инсталирай
Последната актуална информация на тази версия на Europe Gateway е от 25 април 2014.
Можете да достъпите новата версия от тук.

Портал ЕВРОПА представя

  • A+
  • A-
04-10-2004

ТУРЦИЯ В ЕВРОПА – ПОВЕЧЕ ОТ ОБЕЩАНИЕ?

Докладът “Турция в Европа – повече от обещание” е подготвен от независима комисия, създадена през март 2004 година с финансовата подкрепа на институт “Отворено общество” и Британския съвет.

Членове на независимата комисия са:
Марти Ахтисаари – председател, бивш президент на Финландия;
Курт Биденкопф, бивш министър-председател на Саксония, Германия;
Емма Бонино, бивш европейски комисар, член на Европейския парламент;
Ханс ван ден Брук, бивш външен министър на Холандия, бивш европейски комисар;
Бронислав Геремек, бивш външен министър на Полша, член на Европейския парламент;
Антъни Гиденс, бивш директор на Лондонското училище по икономика и политически науки;
Марселино Орейа Агирре, бивш външен министър на Испания, бивш Генерален секретар на Съвета на Европа, бивш европейски комисар;
Мишел Рокар, бивш министър-председател на Франция, член на Европейския парламент
Алберт Рохан, докладващ, бивш генерален секретар на външните работи, Австрия.
Целта на независимата комисия е да проучат основните предизвикателства и възможности, свързани с евентуалното членство на Турция в ЕС. Програмата на комисията не включва въпроси, обект на наблюдение на ЕК за нейния редовен доклад.
Докладът представя изводите по отношение на Турция и е лично мнение на членовете на комисията. Той беше представен в Брюксел на 6 септември и заключенията му ще се представят още в Берлин, Хага, Лондон, Барселона, Виена, Рим и Париж.

Резюме на заключения на комисията

1.Преговорите за присъединяване трябва да започнат веднага след като Турция изпълни политическите критерии от Копенхаген. Отлагането би навредило на доверието, с което се ползва ЕС и би нарушило принципа, че споразуменията трябва да се уважават. Турция трябва да приеме, че критериите за присъединяване се прилагат към всички страни-кандидатки и не може да има изключения.
2.Турция е европейско-азиатска държава. Нейната  култура, историята й са тясно свързани с Европа и европейските правителства са приели европейската й ориентация от десетилетия. Турция е фундаментално различна от съседите на Европа в Северна Африка и Близкия Изток и присъединяването й към съюза не е задължително да служи като модел на отношенията на съюза с тези държави. Правителствата на страните-членки са взимали решения за присъединяването на Турция през годините с пълното съзнание за различните условия.
3. Решението, което Европейският съвет ще вземе през декември не е за членство на Турция в ЕС, а за започване на преговорите. Процесът ще бъде дълъг и с времето Турция и ЕС ще се променят, докато се вземе решение за пълноправно членство.
4. Присъединяването на Турция ще допринесе за развитието и на Турция, и на ЕС. Провал на процеса за присъединяване на Турция ще означава не само загуба на важни възможности и за двете страни. Резултатът може да бъде сериозна криза на идентичността в Турция, която да доведе до политическа нестабилност в страната и на границата на ЕС.
5. Независимо от размера и специалните си характеристики, малко вероятно е Турция да промени основно ЕС и функционирането на нейните институции. Най-добрият начин да се отговори на страховете на някои европейски страни от разликите в религиите и културата е Турция да бъде приета в семейството на европейските демокрации.
6. Устойчивостта на процеса на реформи в голяма степен ще зависи от задържането на мотивацията на процеса на присъединяване в Турция.
7. От жизнено значение е турското правителство да упорства в икономическите реформи в сътрудничество с Международния валутен фонд и Европейския съюз. Започването на преговори за присъединяване би увеличило значително доверието в стабилността на турската икономика.
8. По отношение на страха от емигрантска вълна, свободното движение на работници ще е факт след дълъг преходен период, така че правителствата ще имат контрол върху имиграцията дълги години след присъединяването на Турция.
9. След като ЕС многократно е потвърждавал възможността Турция да бъде член на ЕС, тя има основание да очаква да бъде приета в съюза при съответните изпълнени условия.

Пълен текст на доклада на английски език TurkeyInEurope_EN.pdf (159.99 Kb)

Още информация по темата може да видите на страницата на Европейски Институт



 
Заедно
Предстоящо
 
 
 
    Още 
Интервюта
 
 
 
    Още 
Фондовете за България
 
 
 
    Още 
Основни документи
 
 
 
    Още 
Най-новото в europe.bg
 
 
 
    Още 
Тема на месеца
 
 
 
    Още 
Интернет магазин
 
    Още 

Проект на Европейския институт | Център за модернизиране на политики | Институт за европейски политики |
| Общи условия на портал Европа | Copyrights © 2003-2007 Europe.bg |
Информационната система е реализирана с финансовата подкрепа на ОСИ и ФОО - София
Страницата е съ-финансирана от Европейската Комисия. Информацията, публикувана в тази интернет страница, не представя по никакъв начин мнението или позицията на Европейската комисия.



Tyxo.bg counter