Europe.bg
  Начало - Новини - Интервюта
  НАВИГАЦИЯ
Портал ЕВРОПА на живо
Новини
Конкурси
Квартал ЕВРОПА
Европейски съюз
България - ЕС
Преговори за присъединяване
Програми и проекти
Въпроси и отговори
Библиотека
Интернет магазин
Портал "ЕВРОПА" - За нас; Етичен кодекс
Анкети
Твоят глас в ЕС
Пътна безопасност
Актуално
Анализи
Интервюта
История на ЕС
ЕС институции
Държави-членки на ЕС
Присъединяващи се страни
Асоциирани държави
Дейности
Договори на ЕС
Евро
Хронология
Ключови документи
Институции на ЕС
Финансови институции
Консултативни органи
Междуинституционални служби
Децентрализирани органи на ЕС (агенции)
Председателства на ЕС
Редовни доклади
Представяне
Договори за присъединяване
Основаващи договори
История на отношенията
Дейности
Партньорства за присъединяване
Преговорни глави
Национални позиции
Общи позиции на страните-членки
Изпълнение
Договор за присъединяване
Глава 1 Свободно движение на стоки
Глава 2 Свободно движение на хора
Глава 3 Свободно предоставяне на услуги
Глава 4 Свободно движение на капитали
Глава 5 Дружествено право
Глава 6 Политика на конкуренцията
Глава 7 Земеделие
Глава 8 Рибно стопанство
Глава 9 Транспортна политика
Глава 10 Данъчна политика
Глава 11 Икономически и валутен съюз
Глава 12 Статистика
Глава 13 Социална политика и заетост
Глава 14 Енергетика
Глава 15 Индустриална политика
Глава 16 Малки и средни предприятия
Глава 17 Наука и изследвания
Глава 18 Образование и обучение
Глава 19 Телекомуникации и информационни технологии
Глава 20 Култура и аудиовизуална политика
Глава 21 Регионална политика и координация на структурните инструменти
Глава 22 Околна среда
Глава 23 Защита на потребителите и тяхното здраве
Глава 24 Сътрудничество в областта на правосъдието и вътрешните работи
Глава 25 Митнически съюз
Глава 26 Външни отношения
Глава 27 Обща външна политика и политика на сигурност
Глава 28 Финансов контрол
Глава 29 Финансови и бюджетни въпроси
Глава 30 Институции
Глава 31 Други
Мониторингови доклади
Редовни доклади
Предприсъединителни финансови инструменти
Програми на общността
ПРОГРАМА ИСПА НА ЕВРОПЕЙСКИЯ СЪЮЗ
ПРОГРАМА САПАРД НА ЕВРОПЕЙСКИЯ СЪЮЗ
ПРОГРАМА ФАР НА ЕВРОПЕЙСКИЯ СЪЮЗ
Мерки по Програма "САПАРД"
Фондовете за България
Стратегии
Законодателство
Планове и програми
Публикации
Европа от А до Я
Основни документи
Национални стратегии
Областни стратегии
Общински стратегии
Български нормативни документи
Международни актове
Вторично законодателство на ЕС
Доклади
Редовни Доклади на ЕК
Доклади за напредък
  My.Europe.bg
  Потребител:
  
  Парола:
  
  
Регистрация
Забравена парола
Какво е my.Europe.bg
 
  Информация
Карта на сайта
Контактна информация
Партньори
Медийни партньори
    Вестник Дневник
    Actualno.com
    Expert.bg
    Радио България
    Хоризонт
    Yvelines Radio
    RFI Romania
    Радио Fresh
    LovechToday.eu
    Toute l'Europe
    Селскостопански новини
Изтегли и инсталирай
Последната актуална информация на тази версия на Europe Gateway е от 25 април 2014.
Можете да достъпите новата версия от тук.

Новини / Интервюта

  • A+
  • A-
13-03-2006

ЮЛИАНА НИКОЛОВА: “ПРОГНОЗИРАМ, ЧЕ ЩЕ НИ ПРИЕМАТ В ЕС НА 1.1.2007 СЪС ЗАДЕЙСТВАНА ЗАЩИТНА КЛАУЗА ЗА ПРАВОСЪДИЕ И ВЪТРЕШНИ РАБОТИ”

Да се отмени обществената поръчка за лобисти на МВнР е най-доброто за българския данъкоплатец, казва директорът на Европейския институт

Портал ЕВРОПА пита авторитетни експерти и коментатори за прогноза за най-вероятния според тях вариант за членството на България в ЕС.

Поредицата започваме с Юлиана Николова, директор на Европейския институт:

Г-жо Николова, какво очаквате да съдържа майският мониторингов доклад на Европейския съюз за напредъка на България?

За мен лично, към днешна дата, най-вероятното е, майският доклад да съдържа много критики, специално по глава правосъдие и вътрешни работи. Ако в доклада пише, че сме отбелязали напредък, според мен ще се казва, че този напредък не е достатъчен.

Смятате ли, че наистина сме изправени пред четири възможни варианта за реализация на нашето членство – така, както ги формулира Меглена Кунева?

Според мен вариантите са повече от четири. Бих ги формулирала така: първи вариант – приемане през 2007 г.; втори вариант – приемане през 2007 г. с една или две защитни клаузи; трети вариант – приемане през 2008 г.; четвърти вариант – приемане през 2008 г. със защитна клауза; и пети вариант – да закъснеят ратификациите на Договора ни за присъединяване в националните парламенти на страните – членки. Това закъснение може да се случи при всеки един от гореизброените варианти.

Допускате ли, че наистина е възможно забавяне в ратификационния процес?

Струва ми се, че ратификациите няма да закъснеят. Като проблемни държави се приемат Франция и Германия. Въпросителните спрямо Франция са повече, но причината за едно евентуално забавяне на Париж не е България, а вътрешнополитическите проблеми на Франция.

От тези пет варианта, кой според вас – към днешна дата – е най-вероятният?

Най-вероятно към днешна дата е да ни приемат в Европейския съюз през 2007 година със задействана защитна клауза за правосъдие и вътрешни работи. Или ако не е задействана, то с голяма вероятност да бъде задействана в друг момент след приемането. Дори и присъединяването ни в ЕС да се случи без задействана предпазна клауза, със сигурност ще ни бъдат отправени много препоръки в тази област – правосъдие и вътрешни работи.

Ако стане така, както го прогнозирате, това може ли да се тълкува като неуспех на “Правителството на европейската интеграция”?

Който и от вариантите да се случи, той ще бъде представен от правителството като “грандиозен успех”. Досега в България не се е случвало да си отиде правителство, заради това, че не е постигнало някоя от целите си.

Мислите ли, че консултантите, които МВнР търси чрез обществена поръчка за осуетяване на евентуално отлагане на членството, биха спомогнали за нашата интеграция в ЕС?

Целите, които възложителят (МВнР) формулира в тази обществена поръчка, са взети от длъжностните характеристики на дипломацията и на някои от службите, извършващи разузнавателна дейност. Коментарът ми за тази обществена поръчка е – ако наистина така описаната работа може да се свърши за 200 000 лв., то тогава бюджетът на Външно министерство е много раздут!

Разграничени ли са консултантските услуги от лобизма в изискванията към кандидатите?

Дали става въпрос за лобизъм или за търсене на консултанти за имиджова кампания – и за двата варианта обществената поръчка е неуместна. Ако ще се прави имиджова кампания – е твърде късно, освен това имиджовата кампания се прави от “фронтмените” във външната политика и властта, а не от наемници. Ако пък кампанията ще е лобистка, то тя не би следвало да се обявява публично, още по-малко с обществена поръчка. Според мен тази обществена поръчка трябва да се отмени, да се прекрати. В самото й наименование пише “спешни мерки” – тогава защо все още не е обявен резултатът от нейното провеждане? Крайният срок за кандидатстване беше 18 февруари. Повече от любопитна съм какъв ще бъде резултатът. Според мен най-доброто за българския данъкоплатец е тази обществена поръчка да бъде прекратена.



 
Заедно
Актуално
 
 
 
    Още 
Анализи
 
 
 
    Още 
Предстоящо
 
 
 
    Още 
Интервюта
 
 
 
    Още 
Фондовете за България
 
 
 
    Още 
Основни документи
 
 
 
    Още 
Най-новото в europe.bg
 
 
 
    Още 
Тема на месеца
 
 
 
    Още 
Интернет магазин
 
    Още 

Проект на Европейския институт | Център за модернизиране на политики | Институт за европейски политики |
| Общи условия на портал Европа | Copyrights © 2003-2007 Europe.bg |
Информационната система е реализирана с финансовата подкрепа на ОСИ и ФОО - София
Страницата е съ-финансирана от Европейската Комисия. Информацията, публикувана в тази интернет страница, не представя по никакъв начин мнението или позицията на Европейската комисия.



Tyxo.bg counter