Europe.bg
  Начало - Новини - Интервюта
  НАВИГАЦИЯ
Портал ЕВРОПА на живо
Новини
Конкурси
Квартал ЕВРОПА
Европейски съюз
България - ЕС
Преговори за присъединяване
Програми и проекти
Въпроси и отговори
Библиотека
Интернет магазин
Портал "ЕВРОПА" - За нас; Етичен кодекс
Анкети
Твоят глас в ЕС
Пътна безопасност
Актуално
Анализи
Интервюта
История на ЕС
ЕС институции
Държави-членки на ЕС
Присъединяващи се страни
Асоциирани държави
Дейности
Договори на ЕС
Евро
Хронология
Ключови документи
Институции на ЕС
Финансови институции
Консултативни органи
Междуинституционални служби
Децентрализирани органи на ЕС (агенции)
Председателства на ЕС
Редовни доклади
Представяне
Договори за присъединяване
Основаващи договори
История на отношенията
Дейности
Партньорства за присъединяване
Преговорни глави
Национални позиции
Общи позиции на страните-членки
Изпълнение
Договор за присъединяване
Глава 1 Свободно движение на стоки
Глава 2 Свободно движение на хора
Глава 3 Свободно предоставяне на услуги
Глава 4 Свободно движение на капитали
Глава 5 Дружествено право
Глава 6 Политика на конкуренцията
Глава 7 Земеделие
Глава 8 Рибно стопанство
Глава 9 Транспортна политика
Глава 10 Данъчна политика
Глава 11 Икономически и валутен съюз
Глава 12 Статистика
Глава 13 Социална политика и заетост
Глава 14 Енергетика
Глава 15 Индустриална политика
Глава 16 Малки и средни предприятия
Глава 17 Наука и изследвания
Глава 18 Образование и обучение
Глава 19 Телекомуникации и информационни технологии
Глава 20 Култура и аудиовизуална политика
Глава 21 Регионална политика и координация на структурните инструменти
Глава 22 Околна среда
Глава 23 Защита на потребителите и тяхното здраве
Глава 24 Сътрудничество в областта на правосъдието и вътрешните работи
Глава 25 Митнически съюз
Глава 26 Външни отношения
Глава 27 Обща външна политика и политика на сигурност
Глава 28 Финансов контрол
Глава 29 Финансови и бюджетни въпроси
Глава 30 Институции
Глава 31 Други
Мониторингови доклади
Редовни доклади
Предприсъединителни финансови инструменти
Програми на общността
ПРОГРАМА ИСПА НА ЕВРОПЕЙСКИЯ СЪЮЗ
ПРОГРАМА САПАРД НА ЕВРОПЕЙСКИЯ СЪЮЗ
ПРОГРАМА ФАР НА ЕВРОПЕЙСКИЯ СЪЮЗ
Мерки по Програма "САПАРД"
Фондовете за България
Стратегии
Законодателство
Планове и програми
Публикации
Европа от А до Я
Основни документи
Национални стратегии
Областни стратегии
Общински стратегии
Български нормативни документи
Международни актове
Вторично законодателство на ЕС
Доклади
Редовни Доклади на ЕК
Доклади за напредък
  My.Europe.bg
  Потребител:
  
  Парола:
  
  
Регистрация
Забравена парола
Какво е my.Europe.bg
 
  Информация
Карта на сайта
Контактна информация
Партньори
Медийни партньори
    Вестник Дневник
    Actualno.com
    Expert.bg
    Радио България
    Хоризонт
    Yvelines Radio
    RFI Romania
    Радио Fresh
    LovechToday.eu
    Toute l'Europe
    Селскостопански новини
Изтегли и инсталирай
Последната актуална информация на тази версия на Europe Gateway е от 25 април 2014.
Можете да достъпите новата версия от тук.

Новини / Интервюта

  • A+
  • A-
13-03-2007

МИКОЛАЙ ДОВГЙЕЛЕВИЧ, ГОВОРИТЕЛ В ЕВРОПЕЙСКАТА КОМИСИЯ ПО ВЪПРОСИТЕ НА КОМУНИКАЦИЯТА, ПРЕД ПОРТАЛ ЕВРОПА

Интервюто на Портал ЕВРОПА е по повод участието на България чрез Центъра за либерални стратегии и Институт "Отворено общество" в проекта за общоевропейска дискусия "Граждани за Европа".

"Консултации на европейските граждани - да бъде чут вашият глас" или European Citizens' Consultations, Making your voice heard са първите паневропейски консултации между европейски граждани.

Както вече писахме, общият бюджет е 3.4 милиона евро, от които 1 895 752 евро са дадени от Европейската комисия. ЕК подкрепя специфична част от общия проект за консултации с гражданите - т.нар. "План Д". Останалите пари са дадени от 17 европейски фондации, сред които авторитетната Фондация "Крал Бодуен".

"План Д" означава "Демокрация, диалог, дебат" - с тази инициатива Европейската комисия положи в края на 2005 г. основите на задълбочени дискусии относно бъдещето на Европа.

Г-н Довгйелевич, на колко точно възлиза финансовият принос на ЕК в дискусиите в пет страни-членки на ЕС, провели се на 10 и 11 февруари?

Общият грант на ЕК за консултациите с европейските граждани European Citizens' Consultations е 1 895 752 евро, което представлява близо 70% от общата стойност на проекта. Група от европейски фондации съфинансира проекта. В България проектът е изцяло финансиран от Институт Отворено общество - София и Фондация "Крал Бодуен". В останалите четири страни-членки, провели национални консултации на 10 и 11 февруари, финансирането е дело на ЕК и на няколко фондации.

Какви следва да са критериите за подбор на експерти - така наречените resource persons, които разясняват пред участниците дискутираните теми, докато те формулират своята визия за Европа?

Resource persons се подбират от партньорските организации на национално ниво на базата на техния експертен опит по трите теми на консултациите - енергетика и околна среда, семейство и социална политика и световната роля на Европа и имиграцията - и знанията им за европейските политики в тези области. Експертите са поканени, за да предизвикват визията на гражданите. Това означава, че те дискутират с участниците в панелите последствията от първоначалните им идеи, формулират алтернативни идеи и т.н. Целта е да се помогне на гражданите да вземат под внимание широк кръг идеи и варианти. Експертите не интервенират пред гражданите, а реагират на междинните резултати, формулирани от гражданите. 

Наясно ли е ЕК като платец на тази инициатива, че сред експертите, участвали в дискусиите в споменатите пет страни-членки, има политически лица: кандидат за президент в Словения, местни и европейски депутати, заместник-министри, зам.-кметове и други?

Несъмнено целта е резултатите от националните консултации да бъдат представени пред националните и европейски лица, които определят общата политика. Това е съществена част от проекта, за да се постигне необходимото въздействие и "всеки глас да бъде чут". Политици и други лидери на общественото мнение се канят в края на националните консултации, когато крайните резултати вече са постигнати. Те не се намесват по време на процеса, но разбира се могат да коментират резултатите.

Възприема ли Комисията като приемливо и политически независимо участието на министър-председател на страна-членка открива националната дискусия, имаме предвид Ирландия; и дали одобреният механизъм за провеждане на консултациите допуска депутати и евродепутати, присъствали на дискусията, да коментират с участниците техните визии, преди окончателно да са приети - какъвто е бил случаят в Чехия?

Ние приветстваме факта, че в някои страни високопоставени политици (премиер, министър по европейските въпроси, председател на парламента) са поканени да открият националните консултации. Целта е да се демонстрира на гражданите, че тяхната работа се възприема за важна. По време на откриването политиците изразяват своя интерес към процеса, мнението си за ролята на публичното участие в процеса на правенето на политиките, но не коментират трите теми на консултациите, нито пък следва да коментират ролята на ЕС в тези три сфери.



 
Заедно
Актуално
 
 
 
    Още 
Анализи
 
 
 
    Още 
Предстоящо
 
 
 
    Още 
Интервюта
 
 
 
    Още 
Фондовете за България
 
 
 
    Още 
Основни документи
 
 
 
    Още 
Най-новото в europe.bg
 
 
 
    Още 
Тема на месеца
 
 
 
    Още 
Интернет магазин
 
    Още 

Проект на Европейския институт | Център за модернизиране на политики | Институт за европейски политики |
| Общи условия на портал Европа | Copyrights © 2003-2007 Europe.bg |
Информационната система е реализирана с финансовата подкрепа на ОСИ и ФОО - София
Страницата е съ-финансирана от Европейската Комисия. Информацията, публикувана в тази интернет страница, не представя по никакъв начин мнението или позицията на Европейската комисия.



Tyxo.bg counter