Europe.bg
  Начало - Библиотека - Фондовете за България
  НАВИГАЦИЯ
Портал ЕВРОПА на живо
Новини
Конкурси
Квартал ЕВРОПА
Европейски съюз
България - ЕС
Преговори за присъединяване
Програми и проекти
Въпроси и отговори
Библиотека
Интернет магазин
Портал "ЕВРОПА" - За нас; Етичен кодекс
Анкети
Твоят глас в ЕС
Пътна безопасност
Актуално
Анализи
Интервюта
История на ЕС
ЕС институции
Държави-членки на ЕС
Присъединяващи се страни
Асоциирани държави
Дейности
Договори на ЕС
Евро
Хронология
Ключови документи
Институции на ЕС
Финансови институции
Консултативни органи
Междуинституционални служби
Децентрализирани органи на ЕС (агенции)
Председателства на ЕС
Редовни доклади
Представяне
Договори за присъединяване
Основаващи договори
История на отношенията
Дейности
Партньорства за присъединяване
Преговорни глави
Национални позиции
Общи позиции на страните-членки
Изпълнение
Договор за присъединяване
Глава 1 Свободно движение на стоки
Глава 2 Свободно движение на хора
Глава 3 Свободно предоставяне на услуги
Глава 4 Свободно движение на капитали
Глава 5 Дружествено право
Глава 6 Политика на конкуренцията
Глава 7 Земеделие
Глава 8 Рибно стопанство
Глава 9 Транспортна политика
Глава 10 Данъчна политика
Глава 11 Икономически и валутен съюз
Глава 12 Статистика
Глава 13 Социална политика и заетост
Глава 14 Енергетика
Глава 15 Индустриална политика
Глава 16 Малки и средни предприятия
Глава 17 Наука и изследвания
Глава 18 Образование и обучение
Глава 19 Телекомуникации и информационни технологии
Глава 20 Култура и аудиовизуална политика
Глава 21 Регионална политика и координация на структурните инструменти
Глава 22 Околна среда
Глава 23 Защита на потребителите и тяхното здраве
Глава 24 Сътрудничество в областта на правосъдието и вътрешните работи
Глава 25 Митнически съюз
Глава 26 Външни отношения
Глава 27 Обща външна политика и политика на сигурност
Глава 28 Финансов контрол
Глава 29 Финансови и бюджетни въпроси
Глава 30 Институции
Глава 31 Други
Мониторингови доклади
Редовни доклади
Предприсъединителни финансови инструменти
Програми на общността
ПРОГРАМА ИСПА НА ЕВРОПЕЙСКИЯ СЪЮЗ
ПРОГРАМА САПАРД НА ЕВРОПЕЙСКИЯ СЪЮЗ
ПРОГРАМА ФАР НА ЕВРОПЕЙСКИЯ СЪЮЗ
Мерки по Програма "САПАРД"
Фондовете за България
Стратегии
Законодателство
Планове и програми
Публикации
Европа от А до Я
Основни документи
Национални стратегии
Областни стратегии
Общински стратегии
Български нормативни документи
Международни актове
Вторично законодателство на ЕС
Доклади
Редовни Доклади на ЕК
Доклади за напредък
  My.Europe.bg
  Потребител:
  
  Парола:
  
  
Регистрация
Забравена парола
Какво е my.Europe.bg
 
  Информация
Карта на сайта
Контактна информация
Партньори
Медийни партньори
    Вестник Дневник
    Actualno.com
    Expert.bg
    Радио България
    Хоризонт
    Yvelines Radio
    RFI Romania
    Радио Fresh
    LovechToday.eu
    Toute l'Europe
    Селскостопански новини
Изтегли и инсталирай
Последната актуална информация на тази версия на Europe Gateway е от 25 април 2014.
Можете да достъпите новата версия от тук.

Библиотека / Фондовете за България

RSS
  • A+
  • A-
07-06-2009

За математиката и хората - (математически анализ по Стайнбек)

Портал ЕВРОПА ви представя тематичен коментар на екип на “АВП Консулт” ООД.

Има социални строеве изградени основно върху вярата (идеологията), има и такива изградени върху цифрите. Първите, нека условно ги наречем „А”, се градят от обществени маси със сравнително ниска степен на информираност или с висока степен на зависимост, вторите, условно „В” се оформят около общи принципи и правила определящи механизма за функциониране на държавата. И в двата случая има водачи; в първия – самопровъзгласили се или издигнати чрез митологизиране, или чрез налагане, във втория – чрез изборен процес за определяне на най-добър лидер (управляващ). Във всеки един от моделите числата са индикатора за управление и основен инструмент за анализ и моделиране на действителността. Разликата е, че докато в строй „А” математиката, като аналитичен инструмент, се ползва от много тесен кръг хора, то в строй „В” относително високата степен на информираност позволява на по-широк кръг от анализатори да боравят с данните.

Да допуснем, че в България работи управленски модел „В”. Във времена на световна финансова криза всеки наличен ресурс е застрахователна сума срещу икономически провал. Да допуснем, че данните от статистиката за изпълнението на Държавния бюджет са коректни. Да допуснем, че на микро ниво всичко е почти розово, че имаме стабилна икономика, между фирмената задлъжнялост не е атомен взрив и повечето от икономическите субекти имат положителен финансов резултат. Да допуснем, че адекватно усвояваме предоставените ни от ЕС средства, така както внасяме своята членска вноска. Ако тези допускания са верни, то не би трябвало да има напрежение в преобладаващата част от населението (хората), което е в основата на всички тези данни. Тъй-като последното, т.е. напрежението, е факт, то нека преразгледаме някои от допусканията.

В България се предполага функционирането на управленски модел „В”, но поради факта, че за добрата му работа е необходимо наличието на лидери с висок морал и чувство за чест, както и свободно движение на информацията трябва да се анализира средата. Сега нека погледнем данните! Това са водещите новини на интернет страницата на най-големия коалиционен партньор в настоящия момент:

голям размер

Първото усещане е за опит за митологизиране на личността на въпросния лидер и желанието за налагането му, което е нелогично при откровено несправяне с управлението на България. На второ място е информацията. Странно е, че интернет страницата на политическа партия с капитал от няколко милиона може да се актуализира по-често от страниците на управлявани от представители на тази партия Оперативни Програми с милиарден бюджет.

Сега нека погледнем тази таблица, която за разлика от всичко казано дотук, не може да се ограничи като допускане, поради наличието на независим външен контрол в лицето на ЕК, която финансира фондовете. Фактите са:

голям размер

От седем оперативни програми единствено и само ОП «Административен Капацитет» може да претендира за истинност на допускането за добра усвояемост на европейски средства.

Допускането за добра микроикономическа среда не обяснява почти нулевата степен на усвояемост на средства. Доверявайки се на основните икономически принципи, а именно желанието на икономическите агенти да минимизират разходите и оптимизират приходите, надали има предприятие, което би загърбило възможността за безвъзмездна помощ, от което следва, че управлението на ОП «Конкурентноспособност» куца с двата крака. Ако управлението на ОП е неадекватно, то значи, че и МИЕ има мениджърски проблем, което разколебава допускането за добра икономическа среда.

Аналогичен анализ може да се направи и за другите оперативни програми.

Допускането за бюджета няма да бъде коментирано поради липса на независима информация.

От краткия анализ се установява, че България се нуждае от много по-добро УПРАВЛЕНИЕ, за да не се налага хората на тази страна да слушат в олигофреничен захлас обещания за по-добро бъдеще, докато бавно ги умъртвяват икономически, интелектуално и емоционално!

Текстът е специално предоставен на Портал ЕВРОПА от Ангел Апостолов, управител на компанията. 



 
Заедно
Актуално
 
 
 
    Още 
Фондовете за България
 
 
 
    Още 
Предстоящо
 
 
 
    Още 
Анализи
 
 
 
    Още 
Новини
 
 
 
    Още 
Конкурси
 
 
 
    Още 
Новини от ЕП
 
 
 
    Още 
Портал ЕВРОПА представя
 
 
 
    Още 
Предстоящо
 
 
 
    Още 
Интервюта
 
 
 
    Още 
Фондовете за България
 
 
 
    Още 
Основни документи
 
 
 
    Още 
Най-новото в europe.bg
 
 
 
    Още 
Тема на месеца
 
 
 
    Още 
Интернет магазин
 
    Още 

Проект на Европейския институт | Център за модернизиране на политики | Институт за европейски политики |
| Общи условия на портал Европа | Copyrights © 2003-2007 Europe.bg |
Информационната система е реализирана с финансовата подкрепа на ОСИ и ФОО - София
Страницата е съ-финансирана от Европейската Комисия. Информацията, публикувана в тази интернет страница, не представя по никакъв начин мнението или позицията на Европейската комисия.



Tyxo.bg counter