Europe.bg
  Начало - Библиотека - Фондовете за България
  НАВИГАЦИЯ
  My.Europe.bg
  Потребител:
  
  Парола:
  
  
Регистрация
Забравена парола
Какво е my.Europe.bg
 
  Информация
Карта на сайта
Контактна информация
Партньори
Медийни партньори
    Вестник Дневник
    Actualno.com
    Expert.bg
    Радио България
    Хоризонт
    Yvelines Radio
    RFI Romania
    Радио Fresh
    LovechToday.eu
    Toute l'Europe
    Селскостопански новини
Изтегли и инсталирай
Последната актуална информация на тази версия на Europe Gateway е от 25 април 2014.
Можете да достъпите новата версия от тук.

Библиотека / Фондовете за България

RSS
  • A+
  • A-
03-07-2007

РЕЗУЛТАТИ ОТ КАМПАНИЯТА "БЪДЕТЕ АКТИВНИ"

Днес, 3 юли 2007 г., на заключителна пресконференция бяха представени резултатите от националната информационната кампания „Бъдете активни". Изводите от социологическото проучване на MBMD, проведено сред бенефициенти и журналисти в периода май - юни 2007 г. в цялата страна показват, че кампанията на Министерството на финансите е постигнала високи резултати и е крайно необходима за потенциалните бенефициенти на европейските Структурни и Кохезионен фондове.

Министърът на финансите Пламен Орешарски и представителите на партньорите на МФ в кампанията Саша Безуханова - КРИБ, Камен Колев - БСК и Бленика Джелепова - ЦИР споделиха преките си впечатления от семинарите, проведени в районите на планиране.

Министър Орешарски заяви, че предварителните очаквания за полза от кампанията са се оправдали, но предстои много работа и за напред, което се потвърждава и от опита на старите страни-членки на ЕС. „Правителството постигна изключително сериозен напредък по отношение на периода за изпълнение на проекти през първите две години. От 2007 г. до 2009 г. проектите трябва да бъдат завършени за срок от 3 години (т.нар. правило N+3)", припомни министърът на финансите. Той подчерта, че е важно бизнесът, местните власти, институциите и неправителствените организации добре да познават тези условия, за да извлекат максимална полза от тях. „Както многократно подчертавахме по време на тази кампания, най-важното условие, необходимо за ефективното усвояване на европейските средства, е про-активната позиция на бенефициентите. Европейските пари ще бъдат отпуснати на добре подготвените кандидати", подчерта министър Орешарски.

„Бъдете активни" имаше за цел да запознае потенциалните бенефициенти с ползата, същността и механизмите за кандидатстване с проекти за средства от европейските фондове с обем близо 7 млрд.евро, които страната ни има възможност да усвои за периода 2007 - 2013 г. Чрез Националната стратегическа рефернта рамка на България, която е 11-та одобрена от Европейската комисия, страната ни има достъп до тези близо 7 млд. евро от ЕС и над 1,128 млд. евро национално съфинансиране. За периода от 2007 г. до 2015 г. България има възможност да усвои средствата от европейските Структурни и Кохезионен фондове и проектите да бъдат завършени за същия период.

Инициативата на Министерството на финансите се ползваше с подкрепата на 53 водещи електронни и печатни медии с национално и регионално покритие. За достигане до максимално широка аудитория бяха използвани разнообразни комуникационни канали - телевизия, радио, печатни медии, онлайн медии, информационни материали, които бяха раздавани на семинарите в рамките на кампанията.

Според социологическо проучване, направено преди старта на информационната кампания „Бъдете активни", групите бенефициенти почти единодушно посочват предпочитания за кандидатстване само в няколко сфери - „Земеделие", „Регионално развитие" и „Образование". През юни в отделните групи се отчита повишен интерес към повече сектори. Бизнесът посочва също за приоритетни сфери „Регионално развитие" и „Промишленост", неправителствените организации включват „Социални дейности" и „Екология", а местните власти предпочитат „Регионално развитие" и „Екология". След приключването на кампанията 69% от представителите на бизнеса са заявили намерение да кандидатстват за европейските финансови средства чрез разработване на собствен проект, като в нейното начало този процент е бил едва 39%.

Сред бенефициентите най-предпочитаната оперативна програма е „Развитие на човешките ресурси" (57%). Следват „Регионално развитие" (45%), „Конкурентоспособност" (41%), „Околна среда" (33%), „Техническа помощ" (32%) и „Транспорт" (10%). Един от основните изводи е, че бенефициентите изявяват желание за повече обучения и семинари по темата с еврофондовете.

Близо 2500 потенциални бенефициенти са посетили семинарите, организирани в рамките на кампанията „Бъдете активни". Те са представители на различните групи получатели на европейските средства - неправителствени организации, местна власт, малък и среден бизнес, представители на големи предприятия, държавни институции и медии. Общо 21 семинара и национални срещи бяха проведени в периода март - юни 2007 г. По време на семинарите в областните градове активно участие взеха министър-председателят на Република България Сергей Станишев и секторните министри на седемте оперативни програми - „Транспорт", „Околна среда", „Развитие на човешките ресурси", „Развитие на конкурентоспособността на българската икономика", „Административен капацитет", „Регионално развитие" и „Техническа помощ". Над 20 експерти от управляващите органи на съответните програми се включиха в семинарите, за да предоставят по-детайлна информация.

Снимка БСК
Резюме на резултатите от кампанията „Бъдете активни"  в частта, реализирана в партньорство с Българската стопанска камара:

1. Печатни материали

  • Информационна брошура (формат А5, пълноцветна, 40 стр., 10 000 бр.) за общо представяне на краткосрочната финансова перспектива пред България за периода 2007 - 2013 г., както и на условията и параметрите за предстоящото усвояване на Европейските структурни фондове според националните приоритети.
  • Ръководство за представяне на условията и параметрите за финансиране на приоритетни области за развитието на страната съгласно Националната стратегическа референтна рамка и Оперативните програми (формат А4, пълноцветна, 50 стр., 5000 бр.).
  • Комплекти от брошурите са разпространени по време на публичните събития - национална конференция в град София и регионални семинари в Благоевград, Шумен и Монтана. Освен това е използвана институционалната мрежа на Камарата от 26 регионални индустриални стопански асоциации; от 8 сдружения на работодателите в общините; 94 местни органи на БСК н общините; 107 браншови камари, съюзи и сдружения, както и мрежата от регионални представителства на занаятчийската камара за по-широко разпространение сред МСП на територията на цялата страна на печатните материали, подготвени в кампанията.
  • Допълнително за публичност и прозрачност на информацията, материалите са публикувани в специална рубрика „Еврофондове" на интернет-страницата на Българската стопанска камара.

2. Прояви

  • 3 семинара в Благоевград, Шумен и Монтана и национална конференция в град София. Акцент в конференцията бяха възможностите за изпълнение на проекти от форми, членуващи в браншовите сдружения и съюзи.
  • В конференцията и семинарите взеха участие над 530 души, сред които ръководители и експерти от МСП, преподаватели и научни кадри от висши училища, представители на общинската и областните администрации, изпълнителни директори от регионални и местни структури на БСК, представители на браншови камари, медии и неправителствени организации. Фирмите са от различни сектори на икономиката, като преобладаващото мнозинство са от секторите преработваща промишленост, услуги, високотехнологични.


3. Медийно отразяване

  • Предварително анонсиране на събитията и дейностите от кампанията чрез радиопредавания, интернет-публикации и прессъобщения, разпространявани до регионални и национални медии, както и чрез използване каналите за комуникация на БСК, включително електронния вестник BIA-Daily, който достига в българската си версия до 16040 абонати, и в английската версия до 3579 абонати.
  • Последващото отразяване на събитията и дейностите от кампанията се извършваше с телевизионни репортажи, радио-, тв- и прес интервюта и съобщения. На поставяните от журналистите въпроси, отговори даваха представителите на държавната администрация - от съответните управляващи органи на оперативните програми, така и представители на бизнеса и Българска стопанска камара.
  • Обобщените данни за публичността на кампанията по отделни типове медии, са както следва: ТВ - 14; Радио - 15; Печат - 15; Интернет - 66.

4. Основни въпроси, поставяни от потенциалните бенефициенти

  • Какви са механизмите за финансиране и съфинансиране на проекти по оперативните програми?
  • Какви са условия, на които трябва да отговарят МСП за да кандидатстват с проекти?
  • Достъпен ли е някъде образец или разработен примерен проект, който да е с практическа насоченост и да подпомага бенефициентите?


 
Заедно
Актуално
 
 
 
    Още 
Фондовете за България
 
 
 
    Още 
Предстоящо
 
 
 
    Още 
Анализи
 
 
 
    Още 
Новини
 
 
 
    Още 
Конкурси
 
 
 
    Още 
Новини от ЕП
 
 
 
    Още 
Портал ЕВРОПА представя
 
 
 
    Още 
Предстоящо
 
 
 
    Още 
Интервюта
 
 
 
    Още 
Фондовете за България
 
 
 
    Още 
Основни документи
 
 
 
    Още 
Най-новото в europe.bg
 
 
 
    Още 
Тема на месеца
 
 
 
    Още 
Интернет магазин
 
    Още 

Проект на Европейския институт | Център за модернизиране на политики | Институт за европейски политики |
| Общи условия на портал Европа | Copyrights © 2003-2007 Europe.bg |
Информационната система е реализирана с финансовата подкрепа на ОСИ и ФОО - София
Страницата е съ-финансирана от Европейската Комисия. Информацията, публикувана в тази интернет страница, не представя по никакъв начин мнението или позицията на Европейската комисия.