Europe.bg
  Начало - Твоят глас в ЕС - Новини от ЕП
  НАВИГАЦИЯ
  My.Europe.bg
  Потребител:
  
  Парола:
  
  
Регистрация
Забравена парола
Какво е my.Europe.bg
 
  Информация
Карта на сайта
Контактна информация
Партньори
Медийни партньори
    Вестник Дневник
    Actualno.com
    Expert.bg
    Радио България
    Хоризонт
    Yvelines Radio
    RFI Romania
    Радио Fresh
    LovechToday.eu
    Toute l'Europe
    Селскостопански новини
Изтегли и инсталирай
Последната актуална информация на тази версия на Europe Gateway е от 25 април 2014.
Можете да достъпите новата версия от тук.

Твоят глас в ЕС / Новини от ЕП

  • A+
  • A-
15-02-2008

ДОВОЛНИ ЛИ СА БЪЛГАРИТЕ ОТ ТОВА, КОЕТО ВЛАСТИТЕ ПРАВЯТ ПО ОТНОШЕНИЕ НА СПЕШНИЯ ТЕЛЕФОН 112?

Портал ЕВРОПА се присъединява с онлайн-анкета за телефон 112 в започналата Инициатива за гражданско действие за подобряване на услугата 112 в България и региона. Инициативата се подема от десния евродепутат Душана Здравкова (ЕНП-ЕД – ГЕРБ).

За гласуване – натиснете ТУК.

Българският евродепутат Душана Здравкова представи пред млади хора и журналисти своята инициатива за гражданско действие, чиято цел е да се гарантира качествена услуга по спешни комуникации на единен телефонен номер 112. Това ще стане чрез по-активно европейско лидерство, при това не само за България, а и за страните от региона в рамките на европейската политика за съседство. Г-жа Здравкова съобщи, че ще търси подкрепа за това както сред останалите евродепутати, не само български, от различните фракции.

Инициативата вече е подкрепена и координирана с Европейската асоциация за единен спешен телефон 112 (EENA), а така също и от български граждански организации и академични среди. Нейната цел е високо качество на услугата „112” – т.е. хората да бъдат защитени при инциденти, извънредни ситуации и кризи. Това може да стане, ако се изгради интегрирана система за реагиране – система, която трябва да се управлява ефективно и прозрачно – особено по отношение на финансирането, както отбелязаха младите хора, отзовали се на поканата на г-жа Здравкова.


На срещата, провела се на 14 февруари в Информационния офис на ЕП, бе спомената неотдавнашната писмена декларация на ЕП, подкрепена от 530 депутати, както и въпросът на Душана Здравкова до ресорния еврокомисар Вивиан Рединг относно ролята на ЕС в гарантиране на качествена услуга за спешни повиквания в България. На брифинга стана ясно, че Комисията има твърд ангажимент към реализиране на възможно най-добрия за гражданите модел на система за спешни повиквания на единния спешен европейски телефон 112. „Това обаче не може да се постигне без активна позиция на гражданското общество у нас”, подчерта Душана Здравкова.

По думите й трябва да се създаде нова култура у гражданите да ползват както услугата на единен телефон за спешни повиквания, така и на единен телефон за неспешни услуги, който да се предоставя от всяка община.

„Въпреки, че отдавна знае за сроковете, свързани с въвеждането на телефон 112, на България й отне твърде дълго време да свърши необходимата за това работа. И това е проблем” – посочи на срещата Тоон Стрепъл, ръководител на Информационния офис на ЕП в България, който бе домакин на събитието.

Душана Здравкова коментира, че ако у нас спешният телефон бъде обезпечен технически, но броят на обажданията от страна на гражданите остане нисък, то това би било знак, че правителството не си е свършило работата – да запознае чрез информационна кампания всички граждани с услугата, която се предоставя, така че техните права да бъдат защитени. „Правителството е обещало да въведе спешния телефон до края на годината”, припомни десният евродепутат.

Велизар Шаламанов от Сдружение „Джордж Маршал” коментира, че сред най-важните цели е максимално много граждани да знаят за единния спешен телефон, както и да бъдат запознати с начините и условията да го ползват. „Проблемът е извън самият кол-център – проблемът е на кое позвъняване телефонът се вдига, но също така и на коя минута пристига помощта. С други въпросът не е просто да съществува Телефон 112, а когато човек има нужда от помощ, тя да му се предоставя в законово регламентиран период от време в зависимост от местоположението”, коментира експертът.

Присъстващите бяха единодушни, че предизвикателството пред България е преди всичко управленско, за да може гражданите да проявят активен интерес към Телефон 112 и да го ползват при необходимост, а в замяна да получават услуга с европейско качество. Изграждането на кол-центровете не може да е самоцел, освен това трябва да има пълна отчетност за изразходването на всеки лев по тяхното функциониране, смятат още участниците.

Душана Здравкота оповести, че напролет ще организира в София кръгла маса, посветена на предизвикателствата, които България среща при реагирането на инциденти и извънредни ситуации. Наред с български и международни експерти по темата, в събитието ще участват и други евродепутати, които г-жа Здравкова ще покани у нас специално за случая. Ще бъдат посочени добрите примери от други страни-членки като например Румъния, която и по този показател е много по-напред от нас. „Време е да помогнем там, където държавните институции не са си свършили работата”, коментира тя.

Наред с това в периода април-юни в България предстои да се създаде секция на EENA. В нея, освен хора от администрацията, ще участват граждански, академични и бизнес организации, стана ясно на срещата в Информационния офис на ЕП в София. Една от целите на тази структура ще е да подготвя и номинира в Брюксел организации и личности, които имат съществен принос в успешното реагиране при кризи.

От екипа на Душана Здравкова подчертаха, че в края на инициативата ще бъде осъществен проект за оценка на качеството на услугата „112” в България, подкрепен от ЕК, в чийто рамки също така ще бъде приет обществен план за действие за развитие на системата за защита на гражданите при инциденти.

За инициативата ще бъде информиран и еврокомисарят по информационните технологии г-жа Вивиан Рединг, с която Душана Здравкова ще се срещне на 4 април.


Гражданската инициатива „112” вече събира мнения и препоръки от всички граждани – това става чрез специален въпросник на анкетен принцип, публикуван от онлайн-изданието за европейски политики Портал ЕВРОПА. www.europe.bg се присъединява към инициативата на г-жа Здравкова. По нейна покана сме поместили на вниманието на нашите читатели няколко ключови въпроса за Телефон 112, чрез които всеки да може да изрази своето мнение по темата.

За гласуване – натиснете ТУК.

Редакцията поема ангажимента да събере всички отговори, мнения и препоръки, получени чрез нашата анкета, и да ги предостави на екипа на евродепутата за публикуване на сайта на г-жа Здравкова, чието пускане предстои. Портал ЕВРОПА включва тази тема в своята мащабна информационно-комуникационна кампания „Говори с Европа”.

„Има определена символика във факта, че включваме телефонната тема в инициативата „Говори с Европа” точно днес, в Деня на влюбените Свети Валентин. Първата музикална асоциация, която човек прави на този ден – мислейки си за 112 в България – е песента: „Телефонна любов”, в която се пее: „Телефон все ни свързва, телефон ни дели...” – коментира главният редактор на Портал ЕВРОПА Огнян Бояджиев. Той допълни, че наша обща цел е единният европейски спешен телефон никога „да не ни дели”, а само да ни свързва.

В рамките на гражданската инициатива за Телефон 112 се предвижда още дефинирането на специални изисквания при използването на спешния телефон от деца и хора с увреждания, както и дефиниране на изисквания към телефон за неспешни повиквания, и реализиране на услуги от неспешен характер за гражданите от общините. Идеята е да бъдат запазени и старите номера, функциониращи понастоящем, а общините да имат единни номера за неспешни повиквания, за да не бъде претоварван номер 112 – което е голямо предизвикателство пред българските кметове, смятат от екипа на Душана Здравкова и припомнят, че има ангажимент на правителството за приемане на Закон за Телефон 112. Този закон следва да регламентира кога и как пристига помощта, на кое позвъняване се вдига слушалката, а така също и възможност за автоматично разпознаване на местоположението на обадилия се на спешния номер. „Този закон трябва да е обект на широко предварително обществено обсъждане. Той ще е първият европейски закон у нас, свързан с високите технологии и в неговото изработване следва евродепутатите да се включат активно”, поясни Душана Здравкова.


 
Заедно
Актуално
 
 
 
    Още 
Фондовете за България
 
 
 
    Още 
2009: Избори
 
 
 
    Още 
Радиопредавания
 
 
 
    Още 
Избори 2009
 
 
 
    Още 
Предстоящо
 
 
 
    Още 
Анализи
 
 
 
    Още 
Новини
 
 
 
    Още 
Актуално
 
 
 
    Още 
Видео
 
 
 
    Още 
Интервюта
 
 
 
    Още 
Аудио
 
 
 
    Още 
Избори 2014
 
 
 
    Още 
Конкурси
 
 
 
    Още 
Европейският парламент
 
 
 
    Още 
Специално от Портал Европа
 
 
 
    Още 
Български инициативи
 
 
 
    Още 
Мандат 2009-2014
 
 
 
    Още 
Новини от ЕП
 
 
 
    Още 
Любопитно
 
 
 
    Още 
Анализи
 
 
 
    Още 
Интерактивно
 
 
 
    Още 
Събития
 
 
 
    Още 
Портал ЕВРОПА представя
 
 
 
    Още 
Парламент
 
 
 
    Още 
Предстоящо
 
 
 
    Още 
Интервюта
 
 
 
    Още 
Фондовете за България
 
 
 
    Още 
Основни документи
 
 
 
    Още 
Най-новото в europe.bg
 
 
 
    Още 
Тема на месеца
 
 
 
    Още 
Интернет магазин
 
    Още 

Проект на Европейския институт | Център за модернизиране на политики | Институт за европейски политики |
| Общи условия на портал Европа | Copyrights © 2003-2007 Europe.bg |
Информационната система е реализирана с финансовата подкрепа на ОСИ и ФОО - София
Страницата е съ-финансирана от Европейската Комисия. Информацията, публикувана в тази интернет страница, не представя по никакъв начин мнението или позицията на Европейската комисия.