Europe.bg
  Начало - Пътна безопасност - Новини / Пътна безопасност
  НАВИГАЦИЯ
Портал ЕВРОПА на живо
Новини
Конкурси
Квартал ЕВРОПА
Европейски съюз
България - ЕС
Преговори за присъединяване
Програми и проекти
Въпроси и отговори
Библиотека
Интернет магазин
Портал "ЕВРОПА" - За нас; Етичен кодекс
Анкети
Твоят глас в ЕС
Пътна безопасност
Актуално
Анализи
Интервюта
История на ЕС
ЕС институции
Държави-членки на ЕС
Присъединяващи се страни
Асоциирани държави
Дейности
Договори на ЕС
Евро
Хронология
Ключови документи
Институции на ЕС
Финансови институции
Консултативни органи
Междуинституционални служби
Децентрализирани органи на ЕС (агенции)
Председателства на ЕС
Редовни доклади
Представяне
Договори за присъединяване
Основаващи договори
История на отношенията
Дейности
Партньорства за присъединяване
Преговорни глави
Национални позиции
Общи позиции на страните-членки
Изпълнение
Договор за присъединяване
Глава 1 Свободно движение на стоки
Глава 2 Свободно движение на хора
Глава 3 Свободно предоставяне на услуги
Глава 4 Свободно движение на капитали
Глава 5 Дружествено право
Глава 6 Политика на конкуренцията
Глава 7 Земеделие
Глава 8 Рибно стопанство
Глава 9 Транспортна политика
Глава 10 Данъчна политика
Глава 11 Икономически и валутен съюз
Глава 12 Статистика
Глава 13 Социална политика и заетост
Глава 14 Енергетика
Глава 15 Индустриална политика
Глава 16 Малки и средни предприятия
Глава 17 Наука и изследвания
Глава 18 Образование и обучение
Глава 19 Телекомуникации и информационни технологии
Глава 20 Култура и аудиовизуална политика
Глава 21 Регионална политика и координация на структурните инструменти
Глава 22 Околна среда
Глава 23 Защита на потребителите и тяхното здраве
Глава 24 Сътрудничество в областта на правосъдието и вътрешните работи
Глава 25 Митнически съюз
Глава 26 Външни отношения
Глава 27 Обща външна политика и политика на сигурност
Глава 28 Финансов контрол
Глава 29 Финансови и бюджетни въпроси
Глава 30 Институции
Глава 31 Други
Мониторингови доклади
Редовни доклади
Предприсъединителни финансови инструменти
Програми на общността
ПРОГРАМА ИСПА НА ЕВРОПЕЙСКИЯ СЪЮЗ
ПРОГРАМА САПАРД НА ЕВРОПЕЙСКИЯ СЪЮЗ
ПРОГРАМА ФАР НА ЕВРОПЕЙСКИЯ СЪЮЗ
Мерки по Програма "САПАРД"
Фондовете за България
Стратегии
Законодателство
Планове и програми
Публикации
Европа от А до Я
Основни документи
Национални стратегии
Областни стратегии
Общински стратегии
Български нормативни документи
Международни актове
Вторично законодателство на ЕС
Доклади
Редовни Доклади на ЕК
Доклади за напредък
  My.Europe.bg
  Потребител:
  
  Парола:
  
  
Регистрация
Забравена парола
Какво е my.Europe.bg
 
  Информация
Карта на сайта
Контактна информация
Партньори
Медийни партньори
    Вестник Дневник
    Actualno.com
    Expert.bg
    Радио България
    Хоризонт
    Yvelines Radio
    RFI Romania
    Радио Fresh
    LovechToday.eu
    Toute l'Europe
    Селскостопански новини
Изтегли и инсталирай
Последната актуална информация на тази версия на Europe Gateway е от 25 април 2014.
Можете да достъпите новата версия от тук.

Пътна безопасност / Новини / Пътна безопасност

  • A+
  • A-
04-12-2007

ИТАЛИАНСКИ КОЛИ ЗА ВТОРИЧНИ СУРОВИНИ ПРОДАВАНИ В БЪЛГАРИЯ

Хиляди италиански автомобили, предадени от собствениците им за вторични суровини, за което са платили и такси, са заминали за България. Вместо да бъдат претопени или унищожени, колите са били продадени на българския пазар, съобщи сайтът на италианския седмичник „Панорама“, цитиран от Дарик.

Според него италианската Финансова гвардия е разбила международен трафик на използвани автомобили, които отивали за вторични суровини само на хартия. В действителност „претопяването“ на колите било използвано, за да се получи достъп до средствата, които трябва да стимулират унищожаването на стария автомобилен парк. Те са предвидени в италианския държавен бюджет за 2007 г.

Хиляди коли с италианска регистрация са били товарени на пристанището в Анкона, откъдето след това са отпътували през Патра, Гърция, за България. Измамата на гърба на италианската държава била организирана от 45 фирми, поддържащи „гробища“ за стари автомобили в девет области в Централна и Северна Италия. Организиран по този начин, трафикът на коли успявал да избегне и плащането на ДДС за износ на коли, тъй като транспортните средства преди това били обявявани като отиващи за вторични суровини, пише ProntoSofia. Гумите и акумулаторите пък били обявявани за претопени от собствениците на въпросните автомобилни гробища.

Според „Панорама“ трафикът имал гигантски размери и обхванал също така и Румъния, Полша и Гърция. Милиони евро са били спечелени чрез мрежата за нелегален износ на коли. „За 5000 от тези коли собствениците на въпросните фирми са прибрали средства от държавния бюджет, насочени за стимулиране на унищожаването на стария автопарк“, казва полковник Фабрицио Кунео, който командва Финансовата гвардия в Анкона. Колите били отписани от обществения регистър на автомобили.

Освен всичко друго, трафикът е нанесъл щети и в екологичен аспект, твърди Рафаеле Велардокиа от Горските служби на Анкона: „Не са били претопени 6 милиона килограма силно отровни отпадъци, така че тези транспортни средства се смятат за замърсяващи и за опасни за здравето и за сигурността на гражданите на ЕС“.



 
Заедно
Актуално
 
 
 
    Още 
Анализи
 
 
 
    Още 
Новини
 
 
 
    Още 
Български инициативи
 
 
 
    Още 
Предстоящо
 
 
 
    Още 
Интервюта
 
 
 
    Още 
Фондовете за България
 
 
 
    Още 
Основни документи
 
 
 
    Още 
Най-новото в europe.bg
 
 
 
    Още 
Тема на месеца
 
 
 
    Още 
Интернет магазин
 
    Още 

Проект на Европейския институт | Център за модернизиране на политики | Институт за европейски политики |
| Общи условия на портал Европа | Copyrights © 2003-2007 Europe.bg |
Информационната система е реализирана с финансовата подкрепа на ОСИ и ФОО - София
Страницата е съ-финансирана от Европейската Комисия. Информацията, публикувана в тази интернет страница, не представя по никакъв начин мнението или позицията на Европейската комисия.



Tyxo.bg counter