Europe.bg
  Начало - Пътна безопасност - Новини / Пътна безопасност
  НАВИГАЦИЯ
  My.Europe.bg
  Потребител:
  
  Парола:
  
  
Регистрация
Забравена парола
Какво е my.Europe.bg
 
  Информация
Карта на сайта
Контактна информация
Партньори
Медийни партньори
    Вестник Дневник
    Actualno.com
    Expert.bg
    Радио България
    Хоризонт
    Yvelines Radio
    RFI Romania
    Радио Fresh
    LovechToday.eu
    Toute l'Europe
    Селскостопански новини
Изтегли и инсталирай
Последната актуална информация на тази версия на Europe Gateway е от 25 април 2014.
Можете да достъпите новата версия от тук.

Пътна безопасност / Новини / Пътна безопасност

  • A+
  • A-
19-12-2007

ИНВЕСТИЦИИТЕ В АВТОМОБИЛОСТРОЕНЕ В ЦЕНТРАЛНА И ИЗТОЧНА ЕВРОПА ПРЕЗ 2006 Г. СА 20 МЛРД.ЕВРО

Изследване на УниКредит груп за Централна и Източна Европа /ЦИЕ/ показва, че около 5 милиона превозни средства са произведени в ЦИЕ / включително Русия/ през 2006 г. и автомобилният сектор в региона расте с около 20% на година като добавена стойност. Водеща в тази тенденция е Чехия с около 850 000 коли. България има значителен потенциал за развитие в сектора, въпреки остарелите технологии и ниска продуктивност.

Централна и Източна Европа (ЦИЕ) се превърна във важен фактор в световната автомобилна индустрия, която е силно консолидиран и глобализиран бизнес, смята Дебора Револтела, главен икономист на УниКредит груп. Северна Америка, Япония и Западна Европа са основните региони на производство в размер на 69 милиона броя за 2006 г.

В ЦИЕ чуждестранните инвестиции в автомобилостроенето са на стойност над 20 млрд. евро. Анализът показва, че автомобилната индустрия в ЦИЕ е силно експортно-ориентирана и регионалния износ почти се утрои от 2000 г. насам. Чуждестранните инвестиции и износът се увеличават бързо и се подкрепят взаимно.

В България производството на автомобили е слабо представен сектор - делът му в брутната добавена стойност на икономиката е минимален в сравнение с други страни в региона. Въпреки това потенциалът за развитие остава значителен, имайки предвид близостта до пазари с голям потенциал за растеж и ниските разходи за производство. Като недостатък може да се посочи ниската продуктивност на сектора в страната, но тя е отчетена на база все още използваните остаряли процеси, оборудване и технологии. Значителни инвестиции се отчитат напоследък в сектора на производство на резервни части за автомобили, където чуждестранни инвестиции са привлечени и от силния ръст на покупка на автомобили, предимно втора ръка.

Очаква се в близко бъдеще Словакия да «стане регионалния тигър» заради скорошните огромни чуждестранни инвестиции от PSA и Kia, които ще допълнят важното присъствие на Volkswagen.

 Портал ЕВРОПА ви предоставя пълня текст на изследването (302.5 Kb)



 
Заедно
Актуално
 
 
 
    Още 
Анализи
 
 
 
    Още 
Новини
 
 
 
    Още 
Български инициативи
 
 
 
    Още 
Предстоящо
 
 
 
    Още 
Интервюта
 
 
 
    Още 
Фондовете за България
 
 
 
    Още 
Основни документи
 
 
 
    Още 
Най-новото в europe.bg
 
 
 
    Още 
Тема на месеца
 
 
 
    Още 
Интернет магазин
 
    Още 

Проект на Европейския институт | Център за модернизиране на политики | Институт за европейски политики |
| Общи условия на портал Европа | Copyrights © 2003-2007 Europe.bg |
Информационната система е реализирана с финансовата подкрепа на ОСИ и ФОО - София
Страницата е съ-финансирана от Европейската Комисия. Информацията, публикувана в тази интернет страница, не представя по никакъв начин мнението или позицията на Европейската комисия.