Меглена Плугчиева представи промените на интернет страниците на оперативните програми на България
Вицепремиерът по усвояването на европейските фондове Меглена Плугчиева обясни, че с промените в уебстраниците на седемте оперативни програми за България ще се подпомогнат желаещите да кандидатстват за европейско финансиране при подготовката на проектите им. Промяната е част от ангажиментите, които страната ни е поела за повече информация, достъпност и разбираемост за всички, които кандидатстват по програмите, предаде БТА.
"Още от май се занимаваме с този въпрос. Той е част от пакета мерки, които се предприемат", каза вицепремиерът. Следващата стъпка от промяната на сайтовете е до края на август новият им вид да е окончателно готов. След това на случаен принцип много хора ще опитат да се ориентират в сайтовете. Така ще се разбере колко е ясна и достъпна информацията, каза още вицепремиерът Плугчиева.
По данни на МБМД 80 процента от хората изобщо не са търсили информация за кандидатстване по проекти по структурните фондове на Европейския съюз. Проучването е направено сред 1200 граждани, представители на малкия и средния бизнес, неправителствени организации и консултантски фирми, съобщи Дарик радио. "Общественото мнение не просто знае много малко, но и няма интерес да научи", обясни Мира Янова.
Над 50 на сто от представителите на местната власт, бизнеса и неправителствените организации намират бързо необходимата им информация за оперативните програми, според проучването. Бенефициентите по структурните програми и кохезионния фонд се вълнуват най-вече от това как се финансират проектите, като си набавят нужната информация главно чрез интернет, докато общественото мнение разчита основно на телевизия и радио.
Расте делът на общините при разработването на проекти- с 24 пункта. През ноември миналата година 40 на сто от тях са имали готови проекти, през април тази година вече са достигнали 50 процента. Представителите на малкия и среден бизнес остават много назад, посочи Мира Янова.