Europe.bg
  Начало - Новини - Актуално
  НАВИГАЦИЯ
Портал ЕВРОПА на живо
Новини
Конкурси
Квартал ЕВРОПА
Европейски съюз
България - ЕС
Преговори за присъединяване
Програми и проекти
Въпроси и отговори
Библиотека
Интернет магазин
Портал "ЕВРОПА" - За нас; Етичен кодекс
Анкети
Твоят глас в ЕС
Пътна безопасност
Актуално
Анализи
Интервюта
История на ЕС
ЕС институции
Държави-членки на ЕС
Присъединяващи се страни
Асоциирани държави
Дейности
Договори на ЕС
Евро
Хронология
Ключови документи
Институции на ЕС
Финансови институции
Консултативни органи
Междуинституционални служби
Децентрализирани органи на ЕС (агенции)
Председателства на ЕС
Редовни доклади
Представяне
Договори за присъединяване
Основаващи договори
История на отношенията
Дейности
Партньорства за присъединяване
Преговорни глави
Национални позиции
Общи позиции на страните-членки
Изпълнение
Договор за присъединяване
Глава 1 Свободно движение на стоки
Глава 2 Свободно движение на хора
Глава 3 Свободно предоставяне на услуги
Глава 4 Свободно движение на капитали
Глава 5 Дружествено право
Глава 6 Политика на конкуренцията
Глава 7 Земеделие
Глава 8 Рибно стопанство
Глава 9 Транспортна политика
Глава 10 Данъчна политика
Глава 11 Икономически и валутен съюз
Глава 12 Статистика
Глава 13 Социална политика и заетост
Глава 14 Енергетика
Глава 15 Индустриална политика
Глава 16 Малки и средни предприятия
Глава 17 Наука и изследвания
Глава 18 Образование и обучение
Глава 19 Телекомуникации и информационни технологии
Глава 20 Култура и аудиовизуална политика
Глава 21 Регионална политика и координация на структурните инструменти
Глава 22 Околна среда
Глава 23 Защита на потребителите и тяхното здраве
Глава 24 Сътрудничество в областта на правосъдието и вътрешните работи
Глава 25 Митнически съюз
Глава 26 Външни отношения
Глава 27 Обща външна политика и политика на сигурност
Глава 28 Финансов контрол
Глава 29 Финансови и бюджетни въпроси
Глава 30 Институции
Глава 31 Други
Мониторингови доклади
Редовни доклади
Предприсъединителни финансови инструменти
Програми на общността
ПРОГРАМА ИСПА НА ЕВРОПЕЙСКИЯ СЪЮЗ
ПРОГРАМА САПАРД НА ЕВРОПЕЙСКИЯ СЪЮЗ
ПРОГРАМА ФАР НА ЕВРОПЕЙСКИЯ СЪЮЗ
Мерки по Програма "САПАРД"
Фондовете за България
Стратегии
Законодателство
Планове и програми
Публикации
Европа от А до Я
Основни документи
Национални стратегии
Областни стратегии
Общински стратегии
Български нормативни документи
Международни актове
Вторично законодателство на ЕС
Доклади
Редовни Доклади на ЕК
Доклади за напредък
  My.Europe.bg
  Потребител:
  
  Парола:
  
  
Регистрация
Забравена парола
Какво е my.Europe.bg
 
  Информация
Карта на сайта
Контактна информация
Партньори
Медийни партньори
    Вестник Дневник
    Actualno.com
    Expert.bg
    Радио България
    Хоризонт
    Yvelines Radio
    RFI Romania
    Радио Fresh
    LovechToday.eu
    Toute l'Europe
    Селскостопански новини
Изтегли и инсталирай
Последната актуална информация на тази версия на Europe Gateway е от 25 април 2014.
Можете да достъпите новата версия от тук.

Новини / Актуално

RSS
  • A+
  • A-
15-01-2010

По-малко вредни емисии от новите автомобили в ЕС поиска кандидатът за еврокомисар по климата Кони Хедегаард

„В следващите пет години искам да видя Европа като най-благоприятния към климата регион на света”, заяви по време на изслушването си в петък датската кандидатка за Комисията „Барозо-2” Кони Хедегаард.

Неудовлетворение от липсата на единен глас на Европейския съюз на международната конференция за глобалното затопляне в Копенхаген изрази в петък, по време на изслушването си в Европейския парламент, кандидатът за еврокомисар за климата Кони Хедегаард (Дания, ЕНП).

Хедегаард поясни, че е разочарована, че срещата в Копенхаген, провела се през декември 2009 г., не е постигнала определяне на конкретни цели за намаляване на вредните емисии, водещи до парников ефект. Изданието Eubusines припомня, че самата Кони Хедегаард председателстваше повечето преговори в Копенхаген като министър по климата и енергетиката в своето правителство, след което обаче бе сменена от поста от министър-председателя заради критики към методите й на работа.

Въпреки че ЕС изигра изключително важна роля да проправи пътя към промяната, липсваше единност на европейския глас, подчерта тя. По думите й понякога губим твърде много време да постигаме съгласие помежду си и когато ЕС участва в международни преговори, „… вече почти не сме в състояние да преговаряме”. Хедегаард добави: „В тези критични последни часове в Копенхаген, видяхме как Китай, Индия, Япония, Русия и САЩ говореха в един глас, а Европа говореше с много и  различни гласове”. Датската кандидатка за еврокомисар обобщи, че трябва да се работи за промяна на това положение.

За пръв път в историята на ЕК се въвежда специален ресор за промените в климата, чийто първи титуляр изглежда ще е датската кандидатка, пояснява на сайта си Европейският парламент. Както читателите на Портал ЕВРОПА вече знаят, досега част от това портфолио беше в отговорностите на гръцкия еврокомисар Ставрос Димас (мандат 2004-2009 г.)

В изслушването участваха евродепутати от комисиите по околна среда, обществено здраве и безопасност на храните, по индустрия и по транспорт. Освен за неуспешната климатична среща в Копенхаген, депутатите питаха Хедегаард за стратегиите й като бъдещ еврокомисар за опазване на климата и за ядрената енергия.

Eubusines обобщава, че от реакциите в ЕП по време на изслушването е проличало, че няма сериозни несъгласия с представянето на опитната датска кандидатка Кони Хедегаард.

Нивата на ограничаването на емисиите въглероден диоксид на новите автомобили трябва да бъдат преразгледани и вероятно да станат по-строги, тъй като сега действащите не са достатъчно амбициозни, съобщи по време на изслушването си Хедегаард, предаде „Ройтерс”.

ЕС е поискал от производителите на автомобили да ограничат емисиите от нови коли с близо 15% до 2015 г., което стана след продължителна битка между природозащитници и автомобилни производители от Франция, Германия и Италия. „Важно е да проверим дали си поставихме достатъчно амбициозна цел в тази бързо развиваща се технологична сфера”, коментира Хедегаард.

Тя се ангажира да настоява за по-интензивни усилия за намаляване на вредните емисии за автомобилния транспорт, ако бъде одобрена за еврокомисар. Едно от първите неща, които ще направя, ще бъде инициатива, свързана с камионите; ЕС има още много какво да направи за тях, допълни датската кандидатка. Неясно обаче остана дали тя имаше предвид сегашните европейски предложения за 10-процентно намаляване на разхода на гориво до 2016 г. за камионите, или по-големите транспортни автомобили, пише „Ройтерс”.

„В следващите пет години искам да видя Европа като най-благоприятният към климата регион на света”, заяви Кони Хедегаард.
Хедегаард смята, че като законодателство нещата с опазването на климата са на добро ниво, но сега е нужно тези правила да се изпълняват както трябва. Според нея европейските политики за транспорт и за селско стопанство трябва да станат по-щадящи по отношение на климата.

Кони Хедегаард е родена на 15 септември 1960 г. Има магистърска степен по литература и история. Между 2004 и 2007 г. е министър на сътрудничество между скандинавските държави, преди това – на околната среда. В периода 1984-1990 г. е член на датския парламент. Работила е и като журналист.

Снимка: Европейският парламент.

По темата



 
Заедно
Актуално
 
 
 
    Още 
Фондовете за България
 
 
 
    Още 
Предстоящо
 
 
 
    Още 
Анализи
 
 
 
    Още 
Редовни доклади
 
 
 
    Още 
Новини
 
 
 
    Още 
Актуално
 
 
 
    Още 
Интервюта
 
 
 
    Още 
Конкурси
 
 
 
    Още 
Новини / Пътна безопасност
 
 
 
    Още 
Предстоящо
 
 
 
    Още 
Интервюта
 
 
 
    Още 
Фондовете за България
 
 
 
    Още 
Основни документи
 
 
 
    Още 
Най-новото в europe.bg
 
 
 
    Още 
Тема на месеца
 
 
 
    Още 
Интернет магазин
 
    Още 

Проект на Европейския институт | Център за модернизиране на политики | Институт за европейски политики |
| Общи условия на портал Европа | Copyrights © 2003-2007 Europe.bg |
Информационната система е реализирана с финансовата подкрепа на ОСИ и ФОО - София
Страницата е съ-финансирана от Европейската Комисия. Информацията, публикувана в тази интернет страница, не представя по никакъв начин мнението или позицията на Европейската комисия.



Tyxo.bg counter