Europe.bg
  Начало - Новини - Актуално
  НАВИГАЦИЯ
Портал ЕВРОПА на живо
Новини
Конкурси
Квартал ЕВРОПА
Европейски съюз
България - ЕС
Преговори за присъединяване
Програми и проекти
Въпроси и отговори
Библиотека
Интернет магазин
Портал "ЕВРОПА" - За нас; Етичен кодекс
Анкети
Твоят глас в ЕС
Пътна безопасност
Актуално
Анализи
Интервюта
История на ЕС
ЕС институции
Държави-членки на ЕС
Присъединяващи се страни
Асоциирани държави
Дейности
Договори на ЕС
Евро
Хронология
Ключови документи
Институции на ЕС
Финансови институции
Консултативни органи
Междуинституционални служби
Децентрализирани органи на ЕС (агенции)
Председателства на ЕС
Редовни доклади
Представяне
Договори за присъединяване
Основаващи договори
История на отношенията
Дейности
Партньорства за присъединяване
Преговорни глави
Национални позиции
Общи позиции на страните-членки
Изпълнение
Договор за присъединяване
Глава 1 Свободно движение на стоки
Глава 2 Свободно движение на хора
Глава 3 Свободно предоставяне на услуги
Глава 4 Свободно движение на капитали
Глава 5 Дружествено право
Глава 6 Политика на конкуренцията
Глава 7 Земеделие
Глава 8 Рибно стопанство
Глава 9 Транспортна политика
Глава 10 Данъчна политика
Глава 11 Икономически и валутен съюз
Глава 12 Статистика
Глава 13 Социална политика и заетост
Глава 14 Енергетика
Глава 15 Индустриална политика
Глава 16 Малки и средни предприятия
Глава 17 Наука и изследвания
Глава 18 Образование и обучение
Глава 19 Телекомуникации и информационни технологии
Глава 20 Култура и аудиовизуална политика
Глава 21 Регионална политика и координация на структурните инструменти
Глава 22 Околна среда
Глава 23 Защита на потребителите и тяхното здраве
Глава 24 Сътрудничество в областта на правосъдието и вътрешните работи
Глава 25 Митнически съюз
Глава 26 Външни отношения
Глава 27 Обща външна политика и политика на сигурност
Глава 28 Финансов контрол
Глава 29 Финансови и бюджетни въпроси
Глава 30 Институции
Глава 31 Други
Мониторингови доклади
Редовни доклади
Предприсъединителни финансови инструменти
Програми на общността
ПРОГРАМА ИСПА НА ЕВРОПЕЙСКИЯ СЪЮЗ
ПРОГРАМА САПАРД НА ЕВРОПЕЙСКИЯ СЪЮЗ
ПРОГРАМА ФАР НА ЕВРОПЕЙСКИЯ СЪЮЗ
Мерки по Програма "САПАРД"
Фондовете за България
Стратегии
Законодателство
Планове и програми
Публикации
Европа от А до Я
Основни документи
Национални стратегии
Областни стратегии
Общински стратегии
Български нормативни документи
Международни актове
Вторично законодателство на ЕС
Доклади
Редовни Доклади на ЕК
Доклади за напредък
  My.Europe.bg
  Потребител:
  
  Парола:
  
  
Регистрация
Забравена парола
Какво е my.Europe.bg
 
  Информация
Карта на сайта
Контактна информация
Партньори
Медийни партньори
    Вестник Дневник
    Actualno.com
    Expert.bg
    Радио България
    Хоризонт
    Yvelines Radio
    RFI Romania
    Радио Fresh
    LovechToday.eu
    Toute l'Europe
    Селскостопански новини
Изтегли и инсталирай
Последната актуална информация на тази версия на Europe Gateway е от 25 април 2014.
Можете да достъпите новата версия от тук.

Новини / Актуално

RSS
  • A+
  • A-
12-05-2010

ЕК прие доклади за прекомерен дефицит в 5 държави, сред които България

България не е изпълнила критерия за дефицит: равнището от 3,9% не е близко до референтната стойност.

ЕК приема докладите за България, Кипър, Дания, Финландия и Люксембург относно процедурата при прекомерен дефицит, съобщи Комисията чрез "Рапид".

Европейската комисия прие в сряда доклади във връзка с корективните мерки на Пакта за стабилност и растеж за България, Кипър, Дания, Финландия и Люксембург. При надлежно отчитане на последните икономически прогнози и всички останали фактори, които играят роля, в докладите се разглежда въпросът дали дефицитът на консолидирания държавен бюджет остава близко до референтната стойност от 3 % от БВП и дали надвишаването е по изключение и временно.

Комисията стигна до заключението, че само в случая на Люксембург и трите условия са изпълнени.

„Икономическата и финансова криза постави под натиск публичните финанси в ЕС. В резултат на това повечето държави-членки имат дефицит на консолидирания държавен бюджет, надхвърлящ 3 % от БВП. Както показа прогнозата на службите на Комисията от пролетта на 2010 г., възстановяването в ЕС вече е започнало, но се очаква то да протича по-плавно. Поради това следва да насочим вниманието си към целта да възвърнем устойчивостта на публичните финанси по възможност най-скоро. Стриктното прилагане на Пакта за стабилност и растеж е най-добрият начин да се гарантира на финансовите пазари, че равнището на дефицита и дълга ще се намалява адекватно и своевременно“, заяви Оли Рен, комисар по икономическите и парични въпроси.

България не е готова да приеме общата европейска валута, сочи заключение на Европейската комисия, според представен в сряда в Брюксел конвергентен доклад, оценяващ подготовката за Еврозоната.

България

Данните, които българските власти предоставиха в рамките на нотификацията за процедура при прекомерен дефицит (ППД) от април 2010 г., показват, че през 2009 г. дефицитът на консолидирания държавен бюджет в България достигна 3,9 % от БВП. Разликата, с която е надхвърлена референтната стойност от 3 %, може да се окачестви като по изключение, тъй като се дължи на драстичен икономически спад. Съгласно пролетната прогноза дефицитът е временен, защото се очаква той да спадне на под 3 % от БВП тази година, макар че преобладава значителна несигурност по отношение на резултата. Въпреки всичко Комисията заключи, че критерият за дефицит в Договора не е изпълнен, тъй като равнището на дефицита не може да се счита за близко до референтната стойност.

България е с един от най-ниските бюджетни дефицити в ЕС.

Кипър


В нотификацията за ППД от април 2010 г. кипърските власти уведомиха за дефицит на консолидирания държавен бюджет в размер на 6,1 % от БВП за 2009 г., а консолидираният брутен държавен дълг запазва тенденция за повишаване и достигна 56,2 % от БВП. Комисията счете превишаването на 3 % за изключение, тъй като е в резултат на драстичен икономически спад. Но тъй като е много над 3 %, равнището на дефицита вече не може да се разглежда като близко до референтната стойност. Пролетната прогноза сочи, че нарушението не е и временно. Следователно Комисията стигна до извода, че критерият за дефицит в Договора не е изпълнен. Тъй като както съгласно програмата за стабилност, така и съгласно пролетната прогноза се предвижда съотношението на държавния дълг спрямо БВП през 2010 г. да надвиши референтната стойност от 60 %, Комисията заключи, че и критерият за дълга в Договора не е изпълнен.

Дания

В нотификацията за ППД от април 2010 г. датските власти докладваха за планиран дефицит на консолидирания държавен бюджет в размер на 5,4 % от БВП за 2010 г. Предвиденото превишаване на референтната стойност е по изключение, защото е в резултат на драстичен икономически спад. Но тъй като е много над 3 %, равнището на дефицита вече не може да се разглежда като близко до референтната стойност. Предвиденият дефицит не е временен, както става ясно от пролетната прогноза. Следователно Комисията стигна до извода, че критерият за дефицит в Договора не е изпълнен.

Финландия

В нотификацията за ППД от април 2010 г. финландските власти докладваха за планиран дефицит на консолидирания държавен бюджет в размер на 4,1 % от БВП за 2010 г. Планираното превишаване на референтната стойност е по изключение, защото е в резултат на драстичен икономически спад. Планираният дефицит е временен, тъй като в пролетната прогноза се предвижда той да се намали до 2,9 % от БВП, т.е. съвсем малко под референтната стойност, като се допуска, че няма да има промяна в политиката. Едно равнище на планирания дефицит в размер на 4,1 % от БВП обаче не може да се разглежда като близко до референтната стойност. Следователно Комисията стигна до извода, че критерият за дефицит в Договора не е изпълнен.

Люксембург

Съгласно нотификацията за ППД от април 2010 г. дефицитът на консолидирания държавен бюджет в Люксембург се очаква през 2010 г. да достигне 4,2 % от БВП. Превишаването се разглежда като по изключение, тъй като е в резултат на икономическия спад. В пролетната прогноза на Комисията се изхожда обаче от равнище на дефицит в размер на само 3,5 %, което може да се разглежда като близко до референтната стойност. Освен това въз основа на политическото решение, взето след пролетната прогноза, дефицитът за 2010 Г може да се разглежда като временен. Следователно Комисията стигна до извода, че критерият за дефицит в Договора е изпълнен.

По темата



 
Заедно
Актуално
 
 
 
    Още 
Фондовете за България
 
 
 
    Още 
Предстоящо
 
 
 
    Още 
Анализи
 
 
 
    Още 
Редовни доклади
 
 
 
    Още 
Новини
 
 
 
    Още 
Актуално
 
 
 
    Още 
Интервюта
 
 
 
    Още 
Конкурси
 
 
 
    Още 
Новини / Пътна безопасност
 
 
 
    Още 
Предстоящо
 
 
 
    Още 
Интервюта
 
 
 
    Още 
Фондовете за България
 
 
 
    Още 
Основни документи
 
 
 
    Още 
Най-новото в europe.bg
 
 
 
    Още 
Тема на месеца
 
 
 
    Още 
Интернет магазин
 
    Още 

Проект на Европейския институт | Център за модернизиране на политики | Институт за европейски политики |
| Общи условия на портал Европа | Copyrights © 2003-2007 Europe.bg |
Информационната система е реализирана с финансовата подкрепа на ОСИ и ФОО - София
Страницата е съ-финансирана от Европейската Комисия. Информацията, публикувана в тази интернет страница, не представя по никакъв начин мнението или позицията на Европейската комисия.



Tyxo.bg counter