14-10-2005
MИНИСТЪР ВАСИЛЕВ ПРЕД КОНФЕРЕНЦИЯТА “ЗА ПО-ДОБРО УПРАВЛЕНИЕ – ПРОТИВОДЕЙСТВИЕ НА КОРУПЦИЯТА В ДЪРЖАВНАТА АДМИНИСТРАЦИЯ”
Министърът на държавната администрация и на административната реформа Николай Василев, който е и заместник-председател на Комисията за координация на работата по борбата с корупцията беше един от основните говорители на коференцията “ЗА ПО-ДОБРО УПРАВЛЕНИЕ – ПРОТИВОДЕЙСТВИЕ НА КОРУПЦИЯТА В ДЪРЖАВНАТА АДМИНИСТРАЦИЯ”, която се състоя вчера в резуденция Бояна.
В своето изказване министър Василев подчерта връзката между мерките за противодействие срещу корупцията и модернизацията на държавната администрация. "Предстои ни да накараме всички приети закони, подзаконови нормативни актове, стратегии и планове да заработят. А това означава – да имаме компетентни, обучени и оборудвани с необходимата техника държавни служители, които да ги изпълняват. Подготовката на държавните служители, обучението им тук е ключов фактор. Затова изключително важна ще е и ролята на Института за публична администрация и европейска интеграция. Планираме и ще предоставим възможности за дистанционно обучение. Ще направим това, което направихме през тази година и за образованието – всяка администрация ще е оборудвана с компютри и техника на добро ниво, така че да може да изпълнява функциите си качествено. Време е българският държавен служител да усети, че е европейски държавен служител."
Основна задача, според министъра е увеличаването на прозрачността и отчетността на българската администрация. Новото Министерство на държавната администрация и административната реформа ще работи активно в тази насока. Прилагането на Кодекса за поведение на служителите в администрацията е ключова задача за намалява на условията за корупция в държавната администрация.
Важен приоритет, който ще доведе до реално намаляване на разходите по общуването с администрацията и на корупцията, е осъществяването на електронното управление и предоставянето на електронни услуги. Според министърът, администрацията трябва да продължи с въвеждането на електронни услуги за гражданите и за бизнеса. Електронните услуги създават удобство за гражданите и бизнеса, те намаляват разходите по извършването на услугите, както и корупционния натиск, постигат се по-голями ефективност и ефикасност в работата на държавните структури.