АНТИ-НАГРАДИ ЗА ЛОБИРАНЕ РАЗДАВАТ НЕПРАВИТЕЛСТВЕНИ ОРГАНИЗАЦИИ
- Генерална дирекция "Вътрешен пазар" на ЕК и компанията ExxonMobil получават годишните анти-награди за непрозрачен лобизъм и най-безпринципни практики.
- Гюнтер Ферхойген и Питър Манделсън - подгласници на ГД "Вътрешен пазар".
Това научи Портал ЕВРОПА от ЛобиКонтрол".
Петролният гигант ExxonMobil получава приз за най-лошо европейско лобиране, а чиновниците от Генерална дирекция "Вътрешен пазар" на Европейската комисия - за най-лош привилегирован достъп.
Що се отнася до ключово важната Генерална дирекция "Вътрешен пазар", НПО обясняват, че нейните чиновници са манипулирали консултативния процес, с цел необосновано да легитимират собственото си спорно предложение за единна европейска патентна система. ГД "Вътрешен пазар" на ЕК грубо е подценила критиките към това предложение, отправени от множество малки и средни предприятия.
Изборът на тазгодишните печеливши в анти-наградите за най-лошо лобиране е направен чрез онлайн гласуване, в което са участвали над 9400 души.
Според Улрих Мюлер от базираната в Германия организация "ЛобиКонтрол", нефтената компания "ExxonMobil" умишлено създава изкуствен дебат относно причиненото от човека глобално затопляне, чрез който да се попречи на политическите мерки, целящи намаляване на вредните емисии на въглероден окис в атмосферата. Мюлер допълни, че в Европа почти липсват правила за прозрачност.
Неправителствените организации "Обсерватория Корпоративна Европа" (Corporate Europe Observatory), "Приятели на Земята - Европа", "ЛобиКонтрол" и "Спинуоч" - както Портал ЕВРОПА вече писа - пледират за максимална прозрачност в лобизма на европейско ниво и прекратяване на безпринципните тактики на секретност.