Europe.bg
  Начало - Новини - Актуално
  НАВИГАЦИЯ
  My.Europe.bg
  Потребител:
  
  Парола:
  
  
Регистрация
Забравена парола
Какво е my.Europe.bg
 
  Информация
Карта на сайта
Контактна информация
Партньори
Медийни партньори
    Вестник Дневник
    Actualno.com
    Expert.bg
    Радио България
    Хоризонт
    Yvelines Radio
    RFI Romania
    Радио Fresh
    LovechToday.eu
    Toute l'Europe
    Селскостопански новини
Изтегли и инсталирай
Последната актуална информация на тази версия на Europe Gateway е от 25 април 2014.
Можете да достъпите новата версия от тук.

Новини / Актуално

RSS
  • A+
  • A-
30-01-2007

ИСПАНСКА ФИРМА ВЗЕ ДУНАВ МОСТ II

Най-сложният ни инфраструктурен проект ще се работи от Fomento de Construcciones y Contratas: медиите я сочат за близка до принц Кирил Сакскобургготски.

Испанската компания Fomento de Construcciones y Contratas ще проектира и изгражда Дунав мост 2. Стойността на договора е 99,955 млн. евро. Френско-британският консорциум "Инжероп" ще осъществява надзор на строителството. Днес заместник-министърът на транспорта Весела Господинова и регионалният директор на компанията FCC Игнасио Ларея подписаха договора за изграждане на моста между Видин и Калафат.

Стойността на договора е 99,955 милиона евро, предадоха БГНЕС econ.bg.

Портал ЕВРОПА припомня, че на 10 януари вестник "Новинар" писа, че фирмата е близка до сина на Симеон Сакскобургготски - Кирил. Процедурата за избор на изпълнител на проекта Дунав мост 2 започна по време на правителството на Симеон Сакскобургготски, когато бяха изготвени и одобрени заданията за конкурса, припомнят авторките на материала в "Новинар" Десислава Боцева и Валерия Касиян."Новинар" разкрива, че в ръководството на "ФСС Конструксион" са двете най-богати испанки - сестрите Алисия и Естер Копловиц. Алисия притежава 3.4% от акциите в инвестиционния фонд "GLG partners LP", където управител е принц Кирил Сакскобург, пояснява "Новинар". Според източник на "Новинар" председателят на тръжната комисия зам.-министър Весела Господинова е била против класирането на испанската фирма на първо място въпреки ниската оферта. "Новинар" обобщава - с царското семейство бяха свързани още няколко сключени и провалени сделки на миналото правителство като приватизацията на БТК,  опитът за приватизация на "Булбанк", дадената и после отменена концесия за морските летища на Копенхаген и "Еърпорт".

6,343 милиона евро пък е стойността на договора за независим надзор на строителството и контрола по проектирането на Дунав мост 2. Този договор беше подписан от заместник-министър Весела Господинова и президента на френско-британския консорциум "Инжероп" Кристиян Деларж.

Общата продължителност на двата договора е 51 месеца, което включва 38 месеца проектиране и строителство и 12 месеца отстраняване на дефектите.

Мостът ще е дълъг 1971 метра с по две пътни линии във всяка посока и единична железопътна линия. Предвиден е пешеходен тротоар и велосипедна алея. Предстои подписването на двата договора на прилежащата инфраструктура на моста Видин-Калафат.

Надяваме се, че през 2010 г. ще можем да се поздравим с готовия втори мост между България и Румъния при Видин - Калафат, каза министърът на транспорта Петър Мутафчиев. Той изтъкна, че подписаният днес договор за строителството на Дунав мост 2 е много сериозен знак за България и отчита перфектната и прозрачна процедура за избор на изпълнител и надзор за втория мост над река Дунав.

Транспортният министър наблегна на факта, че това ще е първият български проект, който ще се изпълнява със средства на Кохезионен фонд на Европейския съюз и подчерта, че добрият вариант за България при изграждането на моста е да се търсят партньорства с чужди фирми-изпълнители, а не да се работи с подизпълнители.

"Нашето очакване е, че след 5-месечно проектиране ще започне строителството на моста", каза Петър Мутафчиев.

В края на юни т.г. се очаква да бъдат подписани и договорите за изграждане на прилежащата инфраструктура на Дунав мост 2, допълни министърът.

Изграждането на новия мост е един от най-големите и сложни проекти, предприети от българското правителство.

Разработването на проекта започна през юни 2000 г. с подписването на Споразумение между правителството на Република България и правителството на Румъния за техническите, финансовите, правните и организационните въпроси, свързани с изграждането на моста.

Главната цел на проекта е интеграцията на българската пътна и железопътна мрежа с транс-европейската транспортна мрежа чрез развитието на транспортен Коридор ІV. Този коридор е гръбнакът на транспортната инфраструктура, свързваща Югоизточна с Централна Европа. Построяването на комбиниран пътен и железопътен мост, заедно с другите планирани и изпълнявани проекти за модернизиране на главните пътни и железопътни подходи към моста в двете съседни страни, ще премахне тесните места и ограниченията при транспортирането на хора и стоки.

Новата постоянна връзка по приоритетния Коридор ІV ще бъде единственият нов мост по протежение на 430-километровата обща граница по р. Дунав между България и Румъния. Той ще благоприятства за нарастването на регионалния и транзитния международен трафик, както и на търговията между Югоизточна и Централна Европа. Ще има значителен принос за икономическото развитие на района. Тази връзка ще допринесе за развитието на регионалната транспортна мрежа и за по-нататъшното въвеждане на стандартите на ЕС в транспортния сектор на България. Последно, но не и по важност, изграждането на моста ще генерира значително количество временни и постоянни работни места.

Общата дължина на моста заедно с прилежащите инфраструктурни съоръжения ще достигне до 1 440 м за автомобилния и 2 480 м за релсовия път, с основен отвор на моста от 180 м в плавателната част на реката. Мостът е проектиран с капацитет 2 пътни ленти във всяка посока и една жп линия.

Проектно-строителните работи по моста са финансирани от: Европейската комисия по Финансов меморандум 2004/BG/16/P/PT/005, подписан на 18.02.2005 г., от Европейската инвестиционна банка (EIB) със заем при облекчени условия; от Кредитна институция за възстановяване на федерална република Германия (KfW) със заем и допълнителна безвъзмездна помощ от Френската агенция за развитие (AFD) и от българския държавен бюджет. Безвъзмездната помощ от Европейската комисия е в размер на 70 млн. евро, а българското съфинансиране достига до 60 млн. евро. Заемните споразумения са подписани и ратифицирани в периода 2000 - 2006 г. с решения на Народното събрание.

news.bg
Главната цел на проекта е интеграцията на българската пътна и железопътна мрежа с транс-европейската транспортна мрежа чрез развитието на транспортен Коридор ІV. Този коридор е гръбнакът на транспортната инфраструктура, свързваща Югоизточна с Централна Европа. Общата дължина на моста заедно с прилежащите инфраструктурни съоръжения ще достигне до 1 440 м за автомобилния и 2 480 м за релсовия път, с основен отвор на моста от 180 м в плавателната част на реката. Мостът е проектиран с капацитет 2 пътни ленти във всяка посока и една жп линия. Безвъзмездната помощ от Европейската комисия е в размер на 70 млн. евро, а българското съфинансиране достига до 60 млн. евро.



 
Заедно
Актуално
 
 
 
    Още 
Фондовете за България
 
 
 
    Още 
Предстоящо
 
 
 
    Още 
Анализи
 
 
 
    Още 
Редовни доклади
 
 
 
    Още 
Новини
 
 
 
    Още 
Актуално
 
 
 
    Още 
Интервюта
 
 
 
    Още 
Конкурси
 
 
 
    Още 
Новини / Пътна безопасност
 
 
 
    Още 
Предстоящо
 
 
 
    Още 
Интервюта
 
 
 
    Още 
Фондовете за България
 
 
 
    Още 
Основни документи
 
 
 
    Още 
Най-новото в europe.bg
 
 
 
    Още 
Тема на месеца
 
 
 
    Още 
Интернет магазин
 
    Още 

Проект на Европейския институт | Център за модернизиране на политики | Институт за европейски политики |
| Общи условия на портал Европа | Copyrights © 2003-2007 Europe.bg |
Информационната система е реализирана с финансовата подкрепа на ОСИ и ФОО - София
Страницата е съ-финансирана от Европейската Комисия. Информацията, публикувана в тази интернет страница, не представя по никакъв начин мнението или позицията на Европейската комисия.