Europe.bg
  Начало - Новини - Актуално
  НАВИГАЦИЯ
Портал ЕВРОПА на живо
Новини
Конкурси
Квартал ЕВРОПА
Европейски съюз
България - ЕС
Преговори за присъединяване
Програми и проекти
Въпроси и отговори
Библиотека
Интернет магазин
Портал "ЕВРОПА" - За нас; Етичен кодекс
Анкети
Твоят глас в ЕС
Пътна безопасност
Актуално
Анализи
Интервюта
История на ЕС
ЕС институции
Държави-членки на ЕС
Присъединяващи се страни
Асоциирани държави
Дейности
Договори на ЕС
Евро
Хронология
Ключови документи
Институции на ЕС
Финансови институции
Консултативни органи
Междуинституционални служби
Децентрализирани органи на ЕС (агенции)
Председателства на ЕС
Редовни доклади
Представяне
Договори за присъединяване
Основаващи договори
История на отношенията
Дейности
Партньорства за присъединяване
Преговорни глави
Национални позиции
Общи позиции на страните-членки
Изпълнение
Договор за присъединяване
Глава 1 Свободно движение на стоки
Глава 2 Свободно движение на хора
Глава 3 Свободно предоставяне на услуги
Глава 4 Свободно движение на капитали
Глава 5 Дружествено право
Глава 6 Политика на конкуренцията
Глава 7 Земеделие
Глава 8 Рибно стопанство
Глава 9 Транспортна политика
Глава 10 Данъчна политика
Глава 11 Икономически и валутен съюз
Глава 12 Статистика
Глава 13 Социална политика и заетост
Глава 14 Енергетика
Глава 15 Индустриална политика
Глава 16 Малки и средни предприятия
Глава 17 Наука и изследвания
Глава 18 Образование и обучение
Глава 19 Телекомуникации и информационни технологии
Глава 20 Култура и аудиовизуална политика
Глава 21 Регионална политика и координация на структурните инструменти
Глава 22 Околна среда
Глава 23 Защита на потребителите и тяхното здраве
Глава 24 Сътрудничество в областта на правосъдието и вътрешните работи
Глава 25 Митнически съюз
Глава 26 Външни отношения
Глава 27 Обща външна политика и политика на сигурност
Глава 28 Финансов контрол
Глава 29 Финансови и бюджетни въпроси
Глава 30 Институции
Глава 31 Други
Мониторингови доклади
Редовни доклади
Предприсъединителни финансови инструменти
Програми на общността
ПРОГРАМА ИСПА НА ЕВРОПЕЙСКИЯ СЪЮЗ
ПРОГРАМА САПАРД НА ЕВРОПЕЙСКИЯ СЪЮЗ
ПРОГРАМА ФАР НА ЕВРОПЕЙСКИЯ СЪЮЗ
Мерки по Програма "САПАРД"
Фондовете за България
Стратегии
Законодателство
Планове и програми
Публикации
Европа от А до Я
Основни документи
Национални стратегии
Областни стратегии
Общински стратегии
Български нормативни документи
Международни актове
Вторично законодателство на ЕС
Доклади
Редовни Доклади на ЕК
Доклади за напредък
  My.Europe.bg
  Потребител:
  
  Парола:
  
  
Регистрация
Забравена парола
Какво е my.Europe.bg
 
  Информация
Карта на сайта
Контактна информация
Партньори
Медийни партньори
    Вестник Дневник
    Actualno.com
    Expert.bg
    Радио България
    Хоризонт
    Yvelines Radio
    RFI Romania
    Радио Fresh
    LovechToday.eu
    Toute l'Europe
    Селскостопански новини
Изтегли и инсталирай
Последната актуална информация на тази версия на Europe Gateway е от 25 април 2014.
Можете да достъпите новата версия от тук.

Новини / Актуално

RSS
  • A+
  • A-
30-01-2007

ИСПАНСКА ФИРМА ВЗЕ ДУНАВ МОСТ II

Най-сложният ни инфраструктурен проект ще се работи от Fomento de Construcciones y Contratas: медиите я сочат за близка до принц Кирил Сакскобургготски.

Испанската компания Fomento de Construcciones y Contratas ще проектира и изгражда Дунав мост 2. Стойността на договора е 99,955 млн. евро. Френско-британският консорциум "Инжероп" ще осъществява надзор на строителството. Днес заместник-министърът на транспорта Весела Господинова и регионалният директор на компанията FCC Игнасио Ларея подписаха договора за изграждане на моста между Видин и Калафат.

Стойността на договора е 99,955 милиона евро, предадоха БГНЕС econ.bg.

Портал ЕВРОПА припомня, че на 10 януари вестник "Новинар" писа, че фирмата е близка до сина на Симеон Сакскобургготски - Кирил. Процедурата за избор на изпълнител на проекта Дунав мост 2 започна по време на правителството на Симеон Сакскобургготски, когато бяха изготвени и одобрени заданията за конкурса, припомнят авторките на материала в "Новинар" Десислава Боцева и Валерия Касиян."Новинар" разкрива, че в ръководството на "ФСС Конструксион" са двете най-богати испанки - сестрите Алисия и Естер Копловиц. Алисия притежава 3.4% от акциите в инвестиционния фонд "GLG partners LP", където управител е принц Кирил Сакскобург, пояснява "Новинар". Според източник на "Новинар" председателят на тръжната комисия зам.-министър Весела Господинова е била против класирането на испанската фирма на първо място въпреки ниската оферта. "Новинар" обобщава - с царското семейство бяха свързани още няколко сключени и провалени сделки на миналото правителство като приватизацията на БТК,  опитът за приватизация на "Булбанк", дадената и после отменена концесия за морските летища на Копенхаген и "Еърпорт".

6,343 милиона евро пък е стойността на договора за независим надзор на строителството и контрола по проектирането на Дунав мост 2. Този договор беше подписан от заместник-министър Весела Господинова и президента на френско-британския консорциум "Инжероп" Кристиян Деларж.

Общата продължителност на двата договора е 51 месеца, което включва 38 месеца проектиране и строителство и 12 месеца отстраняване на дефектите.

Мостът ще е дълъг 1971 метра с по две пътни линии във всяка посока и единична железопътна линия. Предвиден е пешеходен тротоар и велосипедна алея. Предстои подписването на двата договора на прилежащата инфраструктура на моста Видин-Калафат.

Надяваме се, че през 2010 г. ще можем да се поздравим с готовия втори мост между България и Румъния при Видин - Калафат, каза министърът на транспорта Петър Мутафчиев. Той изтъкна, че подписаният днес договор за строителството на Дунав мост 2 е много сериозен знак за България и отчита перфектната и прозрачна процедура за избор на изпълнител и надзор за втория мост над река Дунав.

Транспортният министър наблегна на факта, че това ще е първият български проект, който ще се изпълнява със средства на Кохезионен фонд на Европейския съюз и подчерта, че добрият вариант за България при изграждането на моста е да се търсят партньорства с чужди фирми-изпълнители, а не да се работи с подизпълнители.

"Нашето очакване е, че след 5-месечно проектиране ще започне строителството на моста", каза Петър Мутафчиев.

В края на юни т.г. се очаква да бъдат подписани и договорите за изграждане на прилежащата инфраструктура на Дунав мост 2, допълни министърът.

Изграждането на новия мост е един от най-големите и сложни проекти, предприети от българското правителство.

Разработването на проекта започна през юни 2000 г. с подписването на Споразумение между правителството на Република България и правителството на Румъния за техническите, финансовите, правните и организационните въпроси, свързани с изграждането на моста.

Главната цел на проекта е интеграцията на българската пътна и железопътна мрежа с транс-европейската транспортна мрежа чрез развитието на транспортен Коридор ІV. Този коридор е гръбнакът на транспортната инфраструктура, свързваща Югоизточна с Централна Европа. Построяването на комбиниран пътен и железопътен мост, заедно с другите планирани и изпълнявани проекти за модернизиране на главните пътни и железопътни подходи към моста в двете съседни страни, ще премахне тесните места и ограниченията при транспортирането на хора и стоки.

Новата постоянна връзка по приоритетния Коридор ІV ще бъде единственият нов мост по протежение на 430-километровата обща граница по р. Дунав между България и Румъния. Той ще благоприятства за нарастването на регионалния и транзитния международен трафик, както и на търговията между Югоизточна и Централна Европа. Ще има значителен принос за икономическото развитие на района. Тази връзка ще допринесе за развитието на регионалната транспортна мрежа и за по-нататъшното въвеждане на стандартите на ЕС в транспортния сектор на България. Последно, но не и по важност, изграждането на моста ще генерира значително количество временни и постоянни работни места.

Общата дължина на моста заедно с прилежащите инфраструктурни съоръжения ще достигне до 1 440 м за автомобилния и 2 480 м за релсовия път, с основен отвор на моста от 180 м в плавателната част на реката. Мостът е проектиран с капацитет 2 пътни ленти във всяка посока и една жп линия.

Проектно-строителните работи по моста са финансирани от: Европейската комисия по Финансов меморандум 2004/BG/16/P/PT/005, подписан на 18.02.2005 г., от Европейската инвестиционна банка (EIB) със заем при облекчени условия; от Кредитна институция за възстановяване на федерална република Германия (KfW) със заем и допълнителна безвъзмездна помощ от Френската агенция за развитие (AFD) и от българския държавен бюджет. Безвъзмездната помощ от Европейската комисия е в размер на 70 млн. евро, а българското съфинансиране достига до 60 млн. евро. Заемните споразумения са подписани и ратифицирани в периода 2000 - 2006 г. с решения на Народното събрание.

news.bg
Главната цел на проекта е интеграцията на българската пътна и железопътна мрежа с транс-европейската транспортна мрежа чрез развитието на транспортен Коридор ІV. Този коридор е гръбнакът на транспортната инфраструктура, свързваща Югоизточна с Централна Европа. Общата дължина на моста заедно с прилежащите инфраструктурни съоръжения ще достигне до 1 440 м за автомобилния и 2 480 м за релсовия път, с основен отвор на моста от 180 м в плавателната част на реката. Мостът е проектиран с капацитет 2 пътни ленти във всяка посока и една жп линия. Безвъзмездната помощ от Европейската комисия е в размер на 70 млн. евро, а българското съфинансиране достига до 60 млн. евро.



 
Заедно
Актуално
 
 
 
    Още 
Фондовете за България
 
 
 
    Още 
Предстоящо
 
 
 
    Още 
Анализи
 
 
 
    Още 
Редовни доклади
 
 
 
    Още 
Новини
 
 
 
    Още 
Актуално
 
 
 
    Още 
Интервюта
 
 
 
    Още 
Конкурси
 
 
 
    Още 
Новини / Пътна безопасност
 
 
 
    Още 
Предстоящо
 
 
 
    Още 
Интервюта
 
 
 
    Още 
Фондовете за България
 
 
 
    Още 
Основни документи
 
 
 
    Още 
Най-новото в europe.bg
 
 
 
    Още 
Тема на месеца
 
 
 
    Още 
Интернет магазин
 
    Още 

Проект на Европейския институт | Център за модернизиране на политики | Институт за европейски политики |
| Общи условия на портал Европа | Copyrights © 2003-2007 Europe.bg |
Информационната система е реализирана с финансовата подкрепа на ОСИ и ФОО - София
Страницата е съ-финансирана от Европейската Комисия. Информацията, публикувана в тази интернет страница, не представя по никакъв начин мнението или позицията на Европейската комисия.



Tyxo.bg counter