ЕК ОТСТЪПВА ЗА ВРЕДНИТЕ ЕМИСИИ
Очаква се Европейската Комисия да предложи намаляване на емисиите въглероден двуокис до 130 грама на километър до 2012г., съобщава EUobserver.
Ограничението е по-високо от първоначално планираните 120 г/км, подкрепяни от комисаря по екологията Ставрос Димас.
Брюксел твърди, че въпреки, че поставената цел за намаляване на емисиите е по-малко амбициозна от първоначалната, общите екологични цели ще бъдат изпълнени чрез използването на биогорива и други технологии, комбинирани с усилията на автомобилните производители.
Освен това, след като доброволната схема от 1998г. за намаляване на вредните емисии се провали, ЕК ще приеме законодателство, задължаващо автомобилните производители да ограничат обема на изхвърляния в атмосферата въглероден двуокис.
В случай, че компромисът бъде приет, това ще бъде удар за комисаря по екологията Димас, който настояваше за приемането на предложението за по-сериозно ограничаване на вредните емисии, коментира EUobserver.
Оспорваният проект бе отлаган със седмици заради вътрешни различия в Комисията, както и податки от някои страни-членки като Германия, че ще блокират този план, ако бъде приет.
Диспутът за проекта на ЕК предизвика и остри критики към Берлин, който в момента държи председателството на ЕС.
След коментарите на комисаря Димас през почивните дни, председателят на ЕК Жозе Мануел Барозу отправи подобни критики в списанието на германския Бундестаг - Das Parlament
той заяви, че е „несправедливо", че Берлин се противопоставя на намаляването на вредните емисии.
„Не можем просто да прекроим нашите критерии според желанията на отделните страни-членки. Това ще бъде неприемливо и несправедливо", заяви Барозу.