Europe.bg
  Начало - Новини - Актуално
  НАВИГАЦИЯ
  My.Europe.bg
  Потребител:
  
  Парола:
  
  
Регистрация
Забравена парола
Какво е my.Europe.bg
 
  Информация
Карта на сайта
Контактна информация
Партньори
Медийни партньори
    Вестник Дневник
    Actualno.com
    Expert.bg
    Радио България
    Хоризонт
    Yvelines Radio
    RFI Romania
    Радио Fresh
    LovechToday.eu
    Toute l'Europe
    Селскостопански новини
Изтегли и инсталирай
Последната актуална информация на тази версия на Europe Gateway е от 25 април 2014.
Можете да достъпите новата версия от тук.

Новини / Актуално

RSS
  • A+
  • A-
13-03-2007

КУНЕВА ПРЕДСТАВИ НОВАТА ЕВРОПЕЙСКА СТРАТЕГИЯ ЗА ЗАЩИТА НА ПОТРЕБИТЕЛИТЕ

Днес комисар Меглена Кунева излезе с повече от 20 законодателни и други инициативи, за да даде тласък на търговията на дребно на единния пазар до 2013 г, съобщава Rapid. Други стъпки в тази насока са предвидени през следващите месеци като: извършване на задълбочено преразглеждане на правата на потребителите при трансграничните покупки, задълбочена оценка на възможно най-добрия начин за укрепване на правото на колективно обезщетение на потребителите; нови предложения за укрепване на директивата относно правата за временно ползване на недвижимо имущество; както и уверение за отваряне на пазара за подобряване на трансграничните кредитни сделки (директива за потребителския кредит). Новата стратегия за защита на потребителите за периода 2007-2013 г. цели да засили доверието в единния пазар, така че потребителите да могат свободно да пазаруват в други държави-членки - когато пътуват или онлайн - за да получат най-добрата цена, най-доброто качество за продукта, който най-добре съответства на нуждите им.

„С тази стратегия ние целим да събудим спящия великан, онази страна от единния пазар, която се отнася до търговията на дребно. Налице са нови инструменти за бързо развитие на трансграничните пазари, но потребителското поведение изостава от тях. Искам да изградя доверие в пазара и да дам на хората повече избор и по-добро качество за парите им. Иска ми се жителят на Бирмингам да се чувства толкова удобно, когато си купува дигитална камера от интернет страницата на Берлин или Будапеща, както и когато пазарува на централната улица в родния си град" , заяви Меглена Кунева

Разходите на потребителите съставляват 58% от БНП на ЕС. Статистиката показва, че бизнесът и потребителите все още не използват потенциала, който вътрешният пазар предлага и в частност - новите възможности на пазаруването по интернет. Вътрешният пазар би могъл да бъде най-големият в света пазар за търговия на дребно. Вместо това той остава разделен на 27 национални минипазари, като по този начин лишава потребителите от по-ниски цени и по-голям избор, а европейската икономика - от допълнителен източник на растеж.

Пет стълба на стратегията

1. Модерни правила за трансгранично пазаруване

Ще бъде направено цялостно преразглеждане и рационализация на настоящата потребителска законодателна рамка, която е незавършена, остаряла и все по-неприспособима към дигиталната икономическа революция в областта на стоките, услугите и каналите за търговия на дребно. Ще се даде предимство на прегледа на осем основни директиви относно потребителите - от гаранциите за потребителите до доставките, на които бе даден ход със Зелената книга за преглед на постиженията на европейското право, касаещо потребителите (вж. IP/07/253). Други приоритетни области за действие са:

• директивата относно правата за временно ползване на недвижимо имущество

• нова директива относно потребителския кредит

• доклад за действието на дистанционната търговия на потребителски финансови услуги

• доклад за действието на директивата относно общата безопасност на продуктите

2. Силна система за обезщетение и прилагане на правилата

Потребителите няма да могат да се възползват от изгодите на единния пазар без наличието на силна и ефективна система за решаването на проблеми, свързани със стоките и услугите, когато нещата не се развиват в правилна посока. Комисията ще предприеме действия за:

• засилване наблюдението на схеми за алтернативно разрешаване на споровете (ADR)

• обсъждане на мерки за механизми за колективно обезщетение при нарушаване на правата за защита на потребителите и при нарушение на антитръстовите правила на ЕО.

• доклад за директивата относно съдебните разпореждания за защита интересите на потребителите (през 2007 г. с последваща публична консултация за въздействието й)

• прилагане на новия регламент относно сътрудничеството за защита на потребителите (CPC) за борба с измамите и нарушенията на правата за защита на потребителите на трансгранично ниво (вж. IP/07/253).

3. Безопасни пазари

Безопасните продукти са от основно значение за потребителите. Приоритетни области за действие тук са:

• засилване на надзора на пазара от страна на ЕС и система за бързо предупреждение ('RAPEX') за опасни продукти

• засилване на сътрудничеството с властите на САЩ и Китай

• даване приоритет на събирането на данни за продукти и услуги, свързани с инциденти и наранявания, както и на събирането на данни и анализ на химичните рискове.

4.  Поставяне на защитата на потребителите във фокуса на политиките на ЕС.

Целта е защитата на потребителите да се превърне в стандарт при вземането на стратегически решения при следващото поколение - Единен пазар 2.

- Интеграцията на потребителските интереси в процеса на вземане на решения в ключови области - здраве, предприятия, промишленост, околна среда и транспорт - е основен приоритет, и по-специално:

- Бялата книга на Комисията за ипотечния кредит

- услугите от общ интерес (SGI): там, където е необходимо, Комисията ще гарантира защитата на универсалната услуга на равнище ЕС и държавите-членки.

- разработване на показатели и статистически данни в области, включващи: равнището на трансграничната търговия между предприятията и потребителите (B2C). сближаването/раздалечаването на цените, законовата съобразност, доверието, оплакванията на потребителите, цените, достъпът и удовлетворението на потребителите.

5. Информация

Потребителите се нуждаят от по-добра информация, по-прозрачни пазари и овластяване. Приоритетите тук са следните:

• съфинансиране и координиране на дейността на Мрежата от европейски потребителски центрове (ECC-Net), която консултира гражданите относно правата им на потребители и улеснява достъпа до обезщетения при трансгранични процеси

• информационни кампании в новите държави-членки, разработване на курсове за следдипломно образование по въпросите на потребителите, издаване на годишен училищен календар, разработване на образователни модули за възрастни.

 



 
Заедно
Актуално
 
 
 
    Още 
Фондовете за България
 
 
 
    Още 
Предстоящо
 
 
 
    Още 
Анализи
 
 
 
    Още 
Редовни доклади
 
 
 
    Още 
Новини
 
 
 
    Още 
Актуално
 
 
 
    Още 
Интервюта
 
 
 
    Още 
Конкурси
 
 
 
    Още 
Новини / Пътна безопасност
 
 
 
    Още 
Предстоящо
 
 
 
    Още 
Интервюта
 
 
 
    Още 
Фондовете за България
 
 
 
    Още 
Основни документи
 
 
 
    Още 
Най-новото в europe.bg
 
 
 
    Още 
Тема на месеца
 
 
 
    Още 
Интернет магазин
 
    Още 

Проект на Европейския институт | Център за модернизиране на политики | Институт за европейски политики |
| Общи условия на портал Европа | Copyrights © 2003-2007 Europe.bg |
Информационната система е реализирана с финансовата подкрепа на ОСИ и ФОО - София
Страницата е съ-финансирана от Европейската Комисия. Информацията, публикувана в тази интернет страница, не представя по никакъв начин мнението или позицията на Европейската комисия.