Europe.bg
  Начало - Новини - Актуално
  НАВИГАЦИЯ
  My.Europe.bg
  Потребител:
  
  Парола:
  
  
Регистрация
Забравена парола
Какво е my.Europe.bg
 
  Информация
Карта на сайта
Контактна информация
Партньори
Медийни партньори
    Вестник Дневник
    Actualno.com
    Expert.bg
    Радио България
    Хоризонт
    Yvelines Radio
    RFI Romania
    Радио Fresh
    LovechToday.eu
    Toute l'Europe
    Селскостопански новини
Изтегли и инсталирай
Последната актуална информация на тази версия на Europe Gateway е от 25 април 2014.
Можете да достъпите новата версия от тук.

Новини / Актуално

RSS
  • A+
  • A-
15-03-2007

ЕП ГЛАСУВА ЗА РАЗШИРЯВАНЕ НА КОМПЕТЕНЦИИТЕ НА EASA

ЕП гласува за разширяване на компетенциите на Европейската агенция за авиационна безопасност (ЕАSA). Депутатите искат Агенцията да има правото да налага глоби на авиокомпании, които не прилагат правилно правилата за безопасност.

Депутатите приеха на първо четене доклад относно общите правила в областта на гражданското въздухоплаване и създаването на Европейска агенция за авиационна безопасност по процедурата за съвместно решение. ЕП иска да се дадат повече права за контрол на ЕАSA, включващи определяне на изисквание за опериране на самолети и издаване, запазване, ограничаване или прекратяване на сертификат на операторите. Според тях ЕАSA трябва да има правото да контролира и лицензите на пилотите, за да гарантира, че те изпълняват изискванията професионални и езикови умения.

За да гарантира еднаквото прилагане на стандартите за безопасност, ЕП дава правото на агенцията да налага глоби и периодични наказателни плащания, ако стандартите не се прилагат правилно.

Източниците на информация за нарушения на правилата не трябва да се разкриват и трябва да им се осигури необходимата закрила, казват депутатите.

ЕАSA е създадена с Регламент на Съвета (EC) No 1592/2002 и на Европейския парламент от 15 юли 2002 г.

Агенцията предоставя техническа експертиза на Европейската комисия, подпомагайки съставянето на проекти с препоръки за авиационната безопасност в различни области, като същевременно дава и техническа оценка на заключенията на важни международни спогодби. Освен това, Агенцията е оправомощена да извършва някои изпълнителни задачи свързани с авиационната безопасност, като например сертифицирането на въздухоплавателни продукти и организации, както и въпросите отнасящи се до тяхното проектиране, изработване и поддържане. Тези сертификати подпомагат осигуряването на съгласуваност със стандартите за пълна изправност на самолетите при излитане и защитата на околната среда.

ЕАSA сертифицира продукти от цивилната авиация като цяло, в това число авиацията за общо Преди създаването на ЕАSA всяка държава-членка приемаше собствено законодателство за национална безопасност, оноваваща се на минимални международни стандарти за безопасност.

ЕП освен това прие резолюция, с която призова Съвета на министрите на транспорта да одобри на заседанието си на 22 и 23 март проектоспоразумението за въздушен транспорт между ЕС и САЩ или т.н "открито небе", което беше договорено на 2 март 2007 г. Депутатите го определят като"важна стъпка към интегриран трансатлантически авиационен пазар, който ще бъде в полза на потребителите".

 



 
Заедно
Актуално
 
 
 
    Още 
Фондовете за България
 
 
 
    Още 
Предстоящо
 
 
 
    Още 
Анализи
 
 
 
    Още 
Редовни доклади
 
 
 
    Още 
Новини
 
 
 
    Още 
Актуално
 
 
 
    Още 
Интервюта
 
 
 
    Още 
Конкурси
 
 
 
    Още 
Новини / Пътна безопасност
 
 
 
    Още 
Предстоящо
 
 
 
    Още 
Интервюта
 
 
 
    Още 
Фондовете за България
 
 
 
    Още 
Основни документи
 
 
 
    Още 
Най-новото в europe.bg
 
 
 
    Още 
Тема на месеца
 
 
 
    Още 
Интернет магазин
 
    Още 

Проект на Европейския институт | Център за модернизиране на политики | Институт за европейски политики |
| Общи условия на портал Европа | Copyrights © 2003-2007 Europe.bg |
Информационната система е реализирана с финансовата подкрепа на ОСИ и ФОО - София
Страницата е съ-финансирана от Европейската Комисия. Информацията, публикувана в тази интернет страница, не представя по никакъв начин мнението или позицията на Европейската комисия.