ГЕРМАНСКАТА АВТОМОБИЛНА ПРОМИШЛЕНОСТ ОКАЗВА НАТИСК ВЪРХУ ЕС ЗА ЕМИСИИТЕ ВРЕДНИ ГАЗОВЕ
Европейската комисия отстъпва от драконовските си планове за намаляване на вредните емисии от автомобилите , като се поддава на натиска на Берлин и германската автомобилна индустрия, съобщава британския в. „Телеграф"
Новите проекти на оспорваното европейско законодателствопремахват оригиналния таван от 130 г. Въглероден двуокис на километър до 2012г. за основните автомобили произвеждани от всяка компания, което представляваше сериозна заплаха за германските фирми BMW, Porsche и Daimler - които разчитат на мощни модели.
Новите предложения вместо това са за серия категории, които разрешават по-високи нива на СО2 за по-тежките автомобили, съобщава „Телеграф".
„Проектът пак е амбициозен, но в рамките на реалистичните възможности на производителите", заяви германския евродепутат Карл-Хайнц Флоренц.
По-гъвкавите предложения, създадени по модела на японската система, могат да отворят например пътя пред Ford да продаде Jaguar и Land Rover, което бе забавено заради неяснотата какво точно ще предложи ЕК.
Италианските и френските автомобилни производители правят достатъчно малки модели, които могат да отговорят на ограниченията от 130г. Fiat в момента е със 146г. Peugeot-Citroen на 150, а Renault на 152. Рим и Париж лобират за възможно най-строгите ограничения с надеждата да спечелят нови пазарни дялове.
За разлика от френските и италианските компании, немските Porsche със 297г., BMW 190, а Daimler със 184, не биха могли да отговорят на нормите дори с използването на хибридни технологии. Поради тази причина Берлин се опитва да промени плановете. Съобщава се, че германската автомобилна индустрия има подкрепата на комисаря по промишлеността Гюнтер Ферхойген
Очаква се комисията по екологични въпроси към Европейския парламент да гласува по въпроса през септември.