Датски и финландски ученици водят по познания за европейското гражданство в ЕС
Учениците от Финландия и Дания са тези, които са показали най-добри резултати в познанията относно това какво означава гражданството и демокрацията на национално и европейско ниво. Според данни от международно проучване на Международната асоциация за оценяване на образователните постижения относно гражданското образование учениците от европейските страни показват по-добри гражданските познания в сравнение със средната международна стойност.
Те се интересуват повече от вътрешните политически и социални проблеми, отколкото от европейската или международна политика, предава Рапид. Учениците имат силно чувство за европейска идентичност и демократични ценности, за равенство и свобода на движение в рамките на ЕС.
75% от учениците в ЕС са казали, че те могат да разбират или да общуват на езици, говорени в други европейски страни. Повечето от тях твърдят, че техните училища им предоставят възможност да научат повече за другите европейски страни.
В проучването, организирано от Международната асоциация и съфинансирано от Европейската комисия, са участвали 140 000 ученици от 5 300 средни училища в 38 държави. Изследването е проведено в периода 2008 - 2009 г. и измерва познанията им за ЕС и европейските политики и ценности като например гражданството, европейската идентичност и свободата на движение. Данните показаха наличието на големи различия в нивото на учениците относно гражданското познание, както между самите страни, така и между самите ученици от една и съща държава.
Учениците от европейските страни са показали по-добри знания относно основни факти, свързани с Европейския съюз. Въпреки това има много големи различия по отношение на познанията им за законите и политиките на ЕС.