Europe.bg
  Начало - Новини - Актуално
  НАВИГАЦИЯ
  My.Europe.bg
  Потребител:
  
  Парола:
  
  
Регистрация
Забравена парола
Какво е my.Europe.bg
 
  Информация
Карта на сайта
Контактна информация
Партньори
Медийни партньори
    Вестник Дневник
    Actualno.com
    Expert.bg
    Радио България
    Хоризонт
    Yvelines Radio
    RFI Romania
    Радио Fresh
    LovechToday.eu
    Toute l'Europe
    Селскостопански новини
Изтегли и инсталирай
Последната актуална информация на тази версия на Europe Gateway е от 25 април 2014.
Можете да достъпите новата версия от тук.

Новини / Актуално

RSS
  • A+
  • A-
29-11-2010

Акционерите подкрепиха сливането на “Бритиш Еъруейз” и “Иберия”

Споразумение за сливане на стойност милиарди евро между "Бритиш Еъруейз" и "Иберия" беше сключено, когато акционерите на двете компании с поразително мнозинство подкрепиха сделката за създаването на втората най-голяма авиокомпания в Европа, съобщава агенция Франс прес.

"Акционерите на "Иберия" и "Бритиш Еъруейз" гласуваха, за да одобрят сливането на двете компании", съобщи "Иберия" в официално изявление. "По този начин акционерите на двете авиолинии отговориха на последното условие за провеждането на сливането, което ще бъде официално завършено, когато дяловете на новия холдинг "Интернешънъл еърлайн груп" се появят в списъка от акции, които могат да се търгуват на стоковите пазари в края на месец януари."

Акционерите от "Бритиш Еъруейз" подкрепиха споразумението на стойност 6 милиарда евро с мнозинство от 99 процента. "Без съмнение, това е историческо споразумение, което ще създаде световна група, която ще ръководи бъдещия процес на консолидиране в областта на авиолиниите", заяви председателят на "Иберия" Антонио Васкес, който ще стане и председател на новия холдинг.

"Бритиш Еъруейз" ще държи 55 процента на холдинга, а "Иберия" ще разполага с 45 на сто. Всяка от компаниите ще запази текущите си операции и отделните си марки. Изпълнителен директор на групата ще стане Уили Уолш, който по настоящем е главен изпълнителен директор на "Бритиш Еъруейз".

Бордовете на британската и испанската авиолинии постигнаха споразумение през април, а регулаторните органи на ЕС по въпросите на конкуренцията също дадоха "зелена светлина" на споразумението.

Сливането ще позволи на двамата превозвачи да настигнат конкуренти като "Еър Франс - КЛМ" и Луфтханза.

"Бритиш Еъруейз" ще спечелят от силното присъствие на "Иберия" в Латинска Америка, докато испанската авиолиния ще има ползи от позициите на британския превозвач в Северна Америка.

В понеделник председателят на "Бритиш Еъруейз" каза на акционерите, че сливането е водено от "необорима стратегическа и финансова логика". То трябва да бъде окончателно приключено през януари, ще доведе до създаването на втората най-голяма авиолиния в Европа по пазарна капитализация, която ще превозва около 60 милиона пасажера на година.

Двете авиолинии се решиха на сливането, когато световната икономическа рецесия и успехите на нискотарифните превозвачи доведоха до сериозни загуби за традиционните авиолинии. Решителното англо-испанско споразумение ще доведе до годишни спестявания на около 400 милиона евро до петата година от сливането.



 
Заедно
Актуално
 
 
 
    Още 
Фондовете за България
 
 
 
    Още 
Предстоящо
 
 
 
    Още 
Анализи
 
 
 
    Още 
Редовни доклади
 
 
 
    Още 
Новини
 
 
 
    Още 
Актуално
 
 
 
    Още 
Интервюта
 
 
 
    Още 
Конкурси
 
 
 
    Още 
Новини / Пътна безопасност
 
 
 
    Още 
Предстоящо
 
 
 
    Още 
Интервюта
 
 
 
    Още 
Фондовете за България
 
 
 
    Още 
Основни документи
 
 
 
    Още 
Най-новото в europe.bg
 
 
 
    Още 
Тема на месеца
 
 
 
    Още 
Интернет магазин
 
    Още 

Проект на Европейския институт | Център за модернизиране на политики | Институт за европейски политики |
| Общи условия на портал Европа | Copyrights © 2003-2007 Europe.bg |
Информационната система е реализирана с финансовата подкрепа на ОСИ и ФОО - София
Страницата е съ-финансирана от Европейската Комисия. Информацията, публикувана в тази интернет страница, не представя по никакъв начин мнението или позицията на Европейската комисия.