Europe.bg
  Home - News & Events - Analyses
  NAVIGATION
  My.Europe.bg
  User name:
  
  Password:
  
  
Registration
Forgotten password
What is my.Europe.bg
 
  Information
Sitemap
Contacts
Partners
Media partners
Download & Install
This version of Europe Gateway is outdated since April 25, 2014.

News & Events / Analyses

RSS
  • A+
  • A-
21-02-2007

ПРИОРИТЕТИТЕ НА ДЪРЖАВНАТА АДМИНИСТРАЦИЯ

МДААР ще работи по девет приоритети през 2007 г., съобщи министър Николай Василев.

Вижте приоритетите за 2007 и отчета за 2006 г. на МДААР ТУК.

Прозрачността, отчетността и продължаващата модернизация на държавната администрация и нейната работа са на 6-то и 7-мо място в приоритетите; под тях се нареждат подготовката на изборите през 2007 г. (в бюджета са заделени общо около 28 млн. лв. за двата вота) и доброто управление на държавната собственост в системата на самото министерство.

Успешното стартиране на работата по Оперативна програма "Административен капацитет" е главен приоритет за годината на министър Василев и неговия екип.

B oтговор на въпрос за критиките на ЕС за административния капацитет в България, министър Василев каза: "Такава оценка би могла да се даде на всички администрации по всяко време - и на старите, и на новите страни-членки. Просто административният капацитет никога не е 100 процента. Това е все едно да попитате, изградена ли е инфраструктурата в която и да е държава? Отговорът винаги е "не": тя винаги продължава да се изгражда. Същото е и с административния капацитет. Но седемте министерства, които имат отношение по въпроса, сме положили огромни усилия да създадем силни екипи: знаете, че те получават и двойни заплати, което е справедливо спрямо тях и спорно спрямо останалите, но това е една съвсем различна тема." 

До 14 милиона лева от държавния бюджет ще бъдат предоставени за развитие на електронното правителство, което е вторият приоритет на МДААР за тази година. До месец ще е готова разбивката на обществените поръчки за тази цел, каза още Николай Василев и припомни, че в момента Законът за електронното управление се намира между първо и второ четене. През май и през август приключват няколко проекта, свързани с електронното правителство, а другата седмица предстои да бъде открит контролният технически център в Бояна. Доставката на техника в местните и областни администрации ще е в по-ограничен обем, отколкото тази година. Ще се въведе единна система за електронна поща, съобщи Николай Василев.

Обучението на държавните служители продължава - близо 10 000 от тях ще преминат чуждоезиково обучение, двойно повече - IT обучения, като за първи път 1 000 служители от системата на МВР също ще бъдат обучени по информационни технологии. Николай Василев не е убеден, че ще се достигне прагът от 10 000 служители за сертифициране на компютърните умения: това зависи от желанието на самите държавни служители, посочи той. Новото е, че според проучванията, държавните служители нареждат като предпочитание веднага след английския език обучения по комуникационни умения: министър Николай Василев поясни, че за държавния служител е важно да знае как да общува с медиите например. Преди година беше изработен софтуер за управление на човешките ресурси - сега сървърите са инсталирани и започват обучения за внедряване на този софтуер: предвижда се тази година да влезе в употреба.

Подобряването на административното обслужване и по-нататъшното подобряване на граничните пунктове също са в приоритетите на МДААР за годината, отчетоха от министерството на Николай Василев.

Министерството възнамерява да популяризира и адаптира европейския стандартен модел за измерване на разходите на бизнеса във връзка с административните бариери - целта е намаляването им с 25%.



News & Events
Highlights
Analyses
Interviews


 
Заедно
In advance
 
 
 
    More 
Interviews
 
 
 
    More 
Bulgaria-destined funds
 
 
 
    More 
NEWEST ON EUROPE.BG
 
 
 
    More 
Month focus
 
 
    More 

Project of European Institute | Centre for policy modernisation | Institute for European Policy EUROPEUM |
| Privacy Policy | Copyrights © 2003-2007 Europe.bg |
The information system was realized with financal support of OSI and OSF - Sofia
The Project is co-financed by the European Commission. The Information contained in this publication/site does not necessarily represent the position or opinion of the European Commission.