Europe.bg
  Home - EUROPE Gateway presents
  NAVIGATION
EUROPE Gateway live
News & Events
Tenders
European union
Bulgaria - EU
Negotiations
Programmes and Projects
FAQ
Library
Gateway EUROPE – About us; Code of Ethics
Surveys
European Parliament 2007
Road Safety
Highlights
Analyses
Interviews
EU History
EU institutions
EU member states
Acceding countries
Associated countries
Activities
EU Treaties
Chronology
Key documents
EU institutions
Financial bodies
Advisory bodies
Inter institutional bodies
Decentralised bodies of the European Union (agencies)
EU Chairmanships
Regular Reports
Accession Treaties
Founding Treaties
History
Activities
Accession Partnerships
Chapters
National positions
Common positions of the member states
Implementation
Accession Treaty
Chapter 1 Free movement of goods
Chapter 2 Freedom of movement for persons
Chapter 3 Freedom to provide services
Chapter 4 Free movement of capital
Chapter 5 Company law
Chapter 6 Competition policy
Chapter 7 Agriculture
Chapter 8 Fisheries
Chapter 9 Transport policy
Chapter 10 Taxation
Chapter 11 Economic and monetary union
Chapter 12 Statistics
Chapter 13 Social policy and employment
Chapter 14 Energy
Chapter 15 Industrial policy
Chapter 16 Small and medium-sized undertakings
Chapter 17 Science and research
Chapter 18 Education and training
Chapter 19 Telecommunications and information technologies
Chapter 20 Culture and audio-visual policy
Chapter 21 Regional policy and co-ordination of structural instruments
Chapter 22 Environment
Chapter 23 Consumers and health protection
Chapter 24 Co-operation in the fields of justice and home affairs
Chapter 25 Customs union
Chapter 26 External relations
Chapter 27 Common foreign and security policy
Chapter 28 Financial control
Chapter 29 Financial and budgetary provisions
Chapter 30 Institutions
Chapter 31 Other
Monitoring reports
Regular Reports
Pre-accession financial instruments
EU Programmes
Ispa Programme of the EU
Sapard Programme of the EU
PHARE Programme of the EU
SAPARD Measures
Bulgaria-destined funds
Strategies
Legislation
Plans and programmes
Publications
Europe from A to Z
National strategies
Regional strategies
Municipal strategies
Bulgarian acts of government
International acts
Reports
Regular reports of the EC
Progress reports
  My.Europe.bg
  User name:
  
  Password:
  
  
Registration
Forgotten password
What is my.Europe.bg
 
  Information
Sitemap
Contacts
Partners
Media partners
Download & Install
This version of Europe Gateway is outdated since April 25, 2014.

EUROPE Gateway presents

  • A+
  • A-
04-10-2004

ТУРЦИЯ В ЕВРОПА – ПОВЕЧЕ ОТ ОБЕЩАНИЕ?

Докладът “Турция в Европа – повече от обещание” е подготвен от независима комисия, създадена през март 2004 година с финансовата подкрепа на институт “Отворено общество” и Британския съвет.

Членове на независимата комисия са:
Марти Ахтисаари – председател, бивш президент на Финландия;
Курт Биденкопф, бивш министър-председател на Саксония, Германия;
Емма Бонино, бивш европейски комисар, член на Европейския парламент;
Ханс ван ден Брук, бивш външен министър на Холандия, бивш европейски комисар;
Бронислав Геремек, бивш външен министър на Полша, член на Европейския парламент;
Антъни Гиденс, бивш директор на Лондонското училище по икономика и политически науки;
Марселино Орейа Агирре, бивш външен министър на Испания, бивш Генерален секретар на Съвета на Европа, бивш европейски комисар;
Мишел Рокар, бивш министър-председател на Франция, член на Европейския парламент
Алберт Рохан, докладващ, бивш генерален секретар на външните работи, Австрия.
Целта на независимата комисия е да проучат основните предизвикателства и възможности, свързани с евентуалното членство на Турция в ЕС. Програмата на комисията не включва въпроси, обект на наблюдение на ЕК за нейния редовен доклад.
Докладът представя изводите по отношение на Турция и е лично мнение на членовете на комисията. Той беше представен в Брюксел на 6 септември и заключенията му ще се представят още в Берлин, Хага, Лондон, Барселона, Виена, Рим и Париж.

Резюме на заключения на комисията

1.Преговорите за присъединяване трябва да започнат веднага след като Турция изпълни политическите критерии от Копенхаген. Отлагането би навредило на доверието, с което се ползва ЕС и би нарушило принципа, че споразуменията трябва да се уважават. Турция трябва да приеме, че критериите за присъединяване се прилагат към всички страни-кандидатки и не може да има изключения.
2.Турция е европейско-азиатска държава. Нейната  култура, историята й са тясно свързани с Европа и европейските правителства са приели европейската й ориентация от десетилетия. Турция е фундаментално различна от съседите на Европа в Северна Африка и Близкия Изток и присъединяването й към съюза не е задължително да служи като модел на отношенията на съюза с тези държави. Правителствата на страните-членки са взимали решения за присъединяването на Турция през годините с пълното съзнание за различните условия.
3. Решението, което Европейският съвет ще вземе през декември не е за членство на Турция в ЕС, а за започване на преговорите. Процесът ще бъде дълъг и с времето Турция и ЕС ще се променят, докато се вземе решение за пълноправно членство.
4. Присъединяването на Турция ще допринесе за развитието и на Турция, и на ЕС. Провал на процеса за присъединяване на Турция ще означава не само загуба на важни възможности и за двете страни. Резултатът може да бъде сериозна криза на идентичността в Турция, която да доведе до политическа нестабилност в страната и на границата на ЕС.
5. Независимо от размера и специалните си характеристики, малко вероятно е Турция да промени основно ЕС и функционирането на нейните институции. Най-добрият начин да се отговори на страховете на някои европейски страни от разликите в религиите и културата е Турция да бъде приета в семейството на европейските демокрации.
6. Устойчивостта на процеса на реформи в голяма степен ще зависи от задържането на мотивацията на процеса на присъединяване в Турция.
7. От жизнено значение е турското правителство да упорства в икономическите реформи в сътрудничество с Международния валутен фонд и Европейския съюз. Започването на преговори за присъединяване би увеличило значително доверието в стабилността на турската икономика.
8. По отношение на страха от емигрантска вълна, свободното движение на работници ще е факт след дълъг преходен период, така че правителствата ще имат контрол върху имиграцията дълги години след присъединяването на Турция.
9. След като ЕС многократно е потвърждавал възможността Турция да бъде член на ЕС, тя има основание да очаква да бъде приета в съюза при съответните изпълнени условия.

Пълен текст на доклада на английски език TurkeyInEurope_EN.pdf (159.99 Kb)

Още информация по темата може да видите на страницата на Европейски Институт



 
Заедно
In advance
 
 
 
    More 
Interviews
 
 
 
    More 
Bulgaria-destined funds
 
 
 
    More 
NEWEST ON EUROPE.BG
 
 
 
    More 
Month focus
 
 
    More 

Project of European Institute | Centre for policy modernisation | Institute for European Policy EUROPEUM |
| Privacy Policy | Copyrights © 2003-2007 Europe.bg |
The information system was realized with financal support of OSI and OSF - Sofia
The Project is co-financed by the European Commission. The Information contained in this publication/site does not necessarily represent the position or opinion of the European Commission.



Tyxo.bg counter