Europe.bg
  Home - Library - Europe from A to Z
  NAVIGATION
  My.Europe.bg
  User name:
  
  Password:
  
  
Registration
Forgotten password
What is my.Europe.bg
 
  Information
Sitemap
Contacts
Partners
Media partners
Download & Install
This version of Europe Gateway is outdated since April 25, 2014.

Library / Europe from A to Z

  • A+
  • A-

Първи кризи и опити за реформи

След като Римските договори обещават до бъдат осъществени твърде бързо, следва нов опит за създаване на обща политическа рамка. Преговорите “Фуше”, наречени на името на френския дипломат Фуше и водени на основата на решение на срещата на върха в Бон от 18 юли 1961 г., сега не следват предишната наднационална конституционна концепция, а се обръщат към един вече приложен модел - междуправителствената концепция. Плановете “Фуше” предвиждат процедура на слабо ангажиращо политическо съгласуване между държавите членки на ЕИО, което по-скоро отговаря на традиционните международни процедури. Когато през 1962 г. не е постигнато съгласие по една такава перспектива, както и по възможното присъединяване на Великобритания към ЕИО, преговорите “Фуше” се провалят. Следващата крачка, германско-френският договор за приятелство от 1963 г., е осъществена от Аденауер и Дьо Гол с намерението да създадат тясно политическо сътрудничество, в което с течение на времето трябва да попаднат останалите държави членки на ЕИО. Бащите на договора се стремят към политическа връзка, която да обхваща и компоненти на политиката за сигурност. Обвързването на Германия и Франция трябва - съгласно тяхната воля - да стане двигател на политическия съюз на Европа. По този начин договорът за приятелство би трябвало да бъде обиколен път към целта да се изгради политическа общност на Европа.
 Трудностите при осъществяването на Римските договори ясно се проявяват през 60-те години. Тъй като различни части на иконо-мическата политика не са взети под внимание в договорите, се стига до искания за икономически и валутен съюз. С него би трябвало да се предотвратят по-нататъшни кризи вследствие на националноориентирана политика. Чрез примера на Евратом може да се разбере, че координирането на националната и обърнатата към Общността атомна политика е трудно и в крайна сметка почти невъзможно, тъй като различаващите се концепции на отделните национални държави формират нарастващи и многобройни трудности пред одобряването на бюджета на Евратом.



Europe from A to Z


 
Заедно
In advance
 
 
 
    More 
Interviews
 
 
 
    More 
Bulgaria-destined funds
 
 
 
    More 
NEWEST ON EUROPE.BG
 
 
 
    More 
Month focus
 
 
    More 

Project of European Institute | Centre for policy modernisation | Institute for European Policy EUROPEUM |
| Privacy Policy | Copyrights © 2003-2007 Europe.bg |
The information system was realized with financal support of OSI and OSF - Sofia
The Project is co-financed by the European Commission. The Information contained in this publication/site does not necessarily represent the position or opinion of the European Commission.