Europe.bg
  Начало - Библиотека - Европа от А до Я
  НАВИГАЦИЯ
  My.Europe.bg
  Потребител:
  
  Парола:
  
  
Регистрация
Забравена парола
Какво е my.Europe.bg
 
  Информация
Карта на сайта
Контактна информация
Партньори
Медийни партньори
    Вестник Дневник
    Actualno.com
    Expert.bg
    Радио България
    Хоризонт
    Yvelines Radio
    RFI Romania
    Радио Fresh
    LovechToday.eu
    Toute l'Europe
    Селскостопански новини
Изтегли и инсталирай
Последната актуална информация на тази версия на Europe Gateway е от 25 април 2014.
Можете да достъпите новата версия от тук.

Библиотека / Европа от А до Я

  • A+
  • A-

Първи кризи и опити за реформи

След като Римските договори обещават до бъдат осъществени твърде бързо, следва нов опит за създаване на обща политическа рамка. Преговорите “Фуше”, наречени на името на френския дипломат Фуше и водени на основата на решение на срещата на върха в Бон от 18 юли 1961 г., сега не следват предишната наднационална конституционна концепция, а се обръщат към един вече приложен модел - междуправителствената концепция. Плановете “Фуше” предвиждат процедура на слабо ангажиращо политическо съгласуване между държавите членки на ЕИО, което по-скоро отговаря на традиционните международни процедури. Когато през 1962 г. не е постигнато съгласие по една такава перспектива, както и по възможното присъединяване на Великобритания към ЕИО, преговорите “Фуше” се провалят. Следващата крачка, германско-френският договор за приятелство от 1963 г., е осъществена от Аденауер и Дьо Гол с намерението да създадат тясно политическо сътрудничество, в което с течение на времето трябва да попаднат останалите държави членки на ЕИО. Бащите на договора се стремят към политическа връзка, която да обхваща и компоненти на политиката за сигурност. Обвързването на Германия и Франция трябва - съгласно тяхната воля - да стане двигател на политическия съюз на Европа. По този начин договорът за приятелство би трябвало да бъде обиколен път към целта да се изгради политическа общност на Европа.
 Трудностите при осъществяването на Римските договори ясно се проявяват през 60-те години. Тъй като различни части на иконо-мическата политика не са взети под внимание в договорите, се стига до искания за икономически и валутен съюз. С него би трябвало да се предотвратят по-нататъшни кризи вследствие на националноориентирана политика. Чрез примера на Евратом може да се разбере, че координирането на националната и обърнатата към Общността атомна политика е трудно и в крайна сметка почти невъзможно, тъй като различаващите се концепции на отделните национални държави формират нарастващи и многобройни трудности пред одобряването на бюджета на Евратом.



Европа от А до Я


 
Заедно
Предстоящо
 
 
 
    Още 
Интервюта
 
 
 
    Още 
Фондовете за България
 
 
 
    Още 
Основни документи
 
 
 
    Още 
Най-новото в europe.bg
 
 
 
    Още 
Тема на месеца
 
 
 
    Още 
Интернет магазин
 
    Още 

Проект на Европейския институт | Център за модернизиране на политики | Институт за европейски политики |
| Общи условия на портал Европа | Copyrights © 2003-2007 Europe.bg |
Информационната система е реализирана с финансовата подкрепа на ОСИ и ФОО - София
Страницата е съ-финансирана от Европейската Комисия. Информацията, публикувана в тази интернет страница, не представя по никакъв начин мнението или позицията на Европейската комисия.