Europe.bg
  Home - Events
  NAVIGATION
  My.Europe.bg
  User name:
  
  Password:
  
  
Registration
Forgotten password
What is my.Europe.bg
 
  Information
Sitemap
Contacts
Partners
Media partners
Download & Install
This version of Europe Gateway is outdated since April 25, 2014.

Events

  • A+
  • A-
03-05-2007

ВИЖТЕ КОМУНИКАЦИОННАТА НИ СТРАТЕГИЯ ЗА ЕС ДО 2009 Г.!

Портал ЕВРОПА ви представя както този документ, така и отчетът на комуникационните дейности за 2006 г.

Комуникационната стратегия на България за Европейския съюз 2007-2009 г. вече е публикувана на интернет-страницата на Външното министерство, установи проверка на Портал ЕВРОПА.

Публикуван е и работният план за тази година.

Датата на публикацията на сайта на МВнР е 2 май. Припомняме, че МС прие Комуникационната стратегия миналата седмица, а Съветът по европейска интеграция (СЕИ) я одобри на 29 март под председателството на премиера Станишев.

Стратегията - за вътрешна и за външна употреба.  

Освен, че този път е  до 2009 г., Комуникационната стратегия е разделена в две сфери на действие - национален и международен. Основната цел на Националния план на Комуникационната стратегия е да стимулира съпричастността и подкрепата на българските граждани за членството на България в ЕС като информира тях, НПО, медиите и - както е записано - "други обществени субекти" - за "ползите и възможностите", които предоставя реалното членство в ЕС. Международният план на Комуникационната стратегия е ориентиран към утвърждаване на положителния образ на България като "пълноправен член" на Европейския съюз.

Във времеви план, Стратегията е разделена на два етапа - първият обхваща първата година от българското членство в ЕС (2007), а вторият - следващите две години (2008 и 2009). Мотивът за това разделение е, че то е определено от "специфичните комуникационни потребности и поводи, присъщи за всеки от тях" (от периодите, бел. ред.). За всеки от двата етапа са записани подробни дейности по Стратегията.

Парите.

Бюджетът за работната програма за 2007 година е 5 000 000 лв. разпределени по министерства. В национален план се планира да бъдат похарчени малко повече от половината пари: 2 930 000 лв., докато за дейности извън България - 2 070 000 лв.

Как отчетохме миналогодишните усилия.

Миналата седмица МС прие и годишния отчет по Работната програма за 2006 г., който отразява извършените от държавните институции дейности и изпълнението на бюджета на Комуникационната стратегия през 2006 г. Реализирани са 68 проекта в национален и 9 широкомащабни кампании в международен план. Предвиденият бюджет за тях е бил 3 254 710 лв., а са похарчени 2 240 865 лв.

Това, което прави впечатление е че са реализирани 68 проекта, а са били усвоени пари за 69. Липсващото звено е  "Кампания за запознаване на обществеността с проект "Кадастър и имотен регистър" (проект на МРРБ), която не е реализирана. Предвиденият Бюджет на тази кампания е 23 250 лв., от който според документа са изхарчени 22 350 лв.

Най-големият отчетен проект е на МС за 925 000 лв.,включващ следните три части: "Граждани на европейска България", "Правителството на европейската интеграция" и  "ПИС и нейните публики".

Най-евтин е проектът "Семинар на тема "Запознаване с политиката на МЗ през 2006 г. за изпълнение на ангажиментите в областта на здравеопазването" за 4220 лв. Той включва три пресконференции и семинар за журналисти на тема „Осигуряване на безопасност на храните в съответствие с изискванията на ЕС".

Според отчета, активната комуникация с конкретни целеви групи е довела до  засилване на обществената подкрепа за присъединяването на България към ЕС.  Особено, се казва в текста, в такива чувствителни области в процеса на интеграция  като престъпността и корупцията, съдебната система, реформирането на местното самоуправление, административния капацитет, социалната система и здравеопазването.

Сред препоръките направени за изпълнението на следващата работна програма са подобряването на механизма на сътрудничество сред институциите, своевременно провеждане на комуникационните инициативи и изпреварваща информация за предстоящи събития и усъвършенстване на механизмите за мониторинг върху провежданите дейности и осъществяване на обратна връзка с целевите групи.

Комуникационната стратегия и отчета за 2006 година може да видите в Библиотеката на Портал Европа.

Портал ЕВРОПА традиционно и систематично следи темите, свързани с комуникационните дейности на българските власти по отношение на Европейския съюз. За любознателните читатели предлагаме някои от по-интересните публикации на нашите екипи по тази тема. За справка - вижте линковете под този материал.



 
Заедно
Radio broadcasts
 
 
 
    More 
Audio
 
 
 
    More 
Analyses
 
 
 
    More 
Interactive
 
 
 
    More 
In advance
 
 
 
    More 
Interviews
 
 
 
    More 
Bulgaria-destined funds
 
 
 
    More 
NEWEST ON EUROPE.BG
 
 
 
    More 
Month focus
 
 
    More 

Project of European Institute | Centre for policy modernisation | Institute for European Policy EUROPEUM |
| Privacy Policy | Copyrights © 2003-2007 Europe.bg |
The information system was realized with financal support of OSI and OSF - Sofia
The Project is co-financed by the European Commission. The Information contained in this publication/site does not necessarily represent the position or opinion of the European Commission.