Europe.bg
  Home - Library - Bulgaria-destined funds
  NAVIGATION
EUROPE Gateway live
News & Events
Tenders
European union
Bulgaria - EU
Negotiations
Programmes and Projects
FAQ
Library
Gateway EUROPE – About us; Code of Ethics
Surveys
European Parliament 2007
Road Safety
Highlights
Analyses
Interviews
EU History
EU institutions
EU member states
Acceding countries
Associated countries
Activities
EU Treaties
Chronology
Key documents
EU institutions
Financial bodies
Advisory bodies
Inter institutional bodies
Decentralised bodies of the European Union (agencies)
EU Chairmanships
Regular Reports
Accession Treaties
Founding Treaties
History
Activities
Accession Partnerships
Chapters
National positions
Common positions of the member states
Implementation
Accession Treaty
Chapter 1 Free movement of goods
Chapter 2 Freedom of movement for persons
Chapter 3 Freedom to provide services
Chapter 4 Free movement of capital
Chapter 5 Company law
Chapter 6 Competition policy
Chapter 7 Agriculture
Chapter 8 Fisheries
Chapter 9 Transport policy
Chapter 10 Taxation
Chapter 11 Economic and monetary union
Chapter 12 Statistics
Chapter 13 Social policy and employment
Chapter 14 Energy
Chapter 15 Industrial policy
Chapter 16 Small and medium-sized undertakings
Chapter 17 Science and research
Chapter 18 Education and training
Chapter 19 Telecommunications and information technologies
Chapter 20 Culture and audio-visual policy
Chapter 21 Regional policy and co-ordination of structural instruments
Chapter 22 Environment
Chapter 23 Consumers and health protection
Chapter 24 Co-operation in the fields of justice and home affairs
Chapter 25 Customs union
Chapter 26 External relations
Chapter 27 Common foreign and security policy
Chapter 28 Financial control
Chapter 29 Financial and budgetary provisions
Chapter 30 Institutions
Chapter 31 Other
Monitoring reports
Regular Reports
Pre-accession financial instruments
EU Programmes
Ispa Programme of the EU
Sapard Programme of the EU
PHARE Programme of the EU
SAPARD Measures
Bulgaria-destined funds
Strategies
Legislation
Plans and programmes
Publications
Europe from A to Z
National strategies
Regional strategies
Municipal strategies
Bulgarian acts of government
International acts
Reports
Regular reports of the EC
Progress reports
  My.Europe.bg
  User name:
  
  Password:
  
  
Registration
Forgotten password
What is my.Europe.bg
 
  Information
Sitemap
Contacts
Partners
Media partners
Download & Install
This version of Europe Gateway is outdated since April 25, 2014.

Library / Bulgaria-destined funds

RSS
  • A+
  • A-
01-07-2008

за „горещия телефон” към вицепремиера

Юлиана Николова, директор на Европейския институт.

От 23 юни “горещ телефон” и към вицепремиера Плугчиева, съобщиха от Правителствената информационна служба.

На 60-тия ден от встъпването си в длъжност вицепремиерът се ангажира гражданите в 30 дневен срок да получават отговори на сигнали, жалби и въпроси, свързани с процеса на управление и усвояване на средствата от Европейския съюз. “Горещата телефона връзка” е сред мерките, предприети от Плугчиева за въвеждането на прозрачност и контрол при управлението на финансовия ресурс от Общността.

Кой отговаря за прозрачността и контрола на нашия български финансов ресурс си остава загадка, но нека да тръгне от някъде.

Гражданите трябва само да оставят телефон или е-mail за връзка и автоматичният телефон ще се задейства екипa от експерти да отговарят. Защо в съобщението на правителствената информационна служба не е посочен и е-mail адрес, освен безплатен телефон, със същите функции, е тайна на PR, която не е лесна за разбиране. Още по-неразбираема като се има предвид, че активните и ангажирани хора ползват повече интернет за комуникации, най-малкото защото не дава никога заето.

Рано е още дори за прогнози. Системата трябва да се изпита, да се изчака един месец, да се види дали и как работи. И след един месец ще оценим ефекта, а и вицепремиера, защото на 100-я ден политиците в изпълнителната власт е редно да дават отчет.

И базирано на вечното, както твърдят някои, българско недоверие, зададох вече своите първи въпроси.

Точно на 30-я ден ще направя публично достояние отговорите, ако и каквито ги има.

Лошото е, че това ще съвпадне с датата на публикуване на прословутия доклад за механизма по сътрудничество и проверка и всички ще са заети с неговите коментари. А всички прогнозират, че в него няма да има нищо, вдъхващо оптимизъм. Но пък този малък експеримент и най-вече неговите резултати, ще дадат знак дали може да настъпи промяна и дали някъде в тунела да има светлина.

След предизвикан одит на Държавен фонд републиканска пътна мрежа, изготвен от международно призната отиторска фирма, вицепремиерът и министър на външните работи Ивайло Калфин заяви, че правителството е решило да започне заместващо финансиране с национални средства по европейски проекти, чиито средства по програми от ЕС бяха замразени заради установени или предполагаеми злоупотреби. Част от тези злоупотреби са поради установен или възможен конфликт на интереси.

Разпоредбите на регламентите, свързани с управлението на средствата на Общността, изискват при установени нередности, държавата-член да предприеме необходимите действия да събере обратно средствата, обект на този вид нередност. Други директиви пък постановяват, че ако процедурата за избор на изпълнител е нелегитимна (а конфликтът на интереси я прави такава), то договорите с изпълнителите не могат да бъдат действителни (друг въпрос е как това е въведено в българското законодателство).

Първи въпрос: Заместващото финансиране ще бъде осигурено от държавния бюджет. Ще има ли нови процедури за избор на нови изпълнители на тези проекти?

Ако да,

Как фонд Пътна инфраструктура, които очевидно е възложител, ще проведе тези процедури в някакъв обозрим срок след като е в процес на преструктуриране и доверието в него е изключително ниско?

Ако не:

Как изпълнители, избрани чрез нелегитимни процедури, ще изпълняват легитимни договори?

Втори въпрос: Към кого ще бъде отправено искането за възстановяване на средствата? В какъв размер са те и какъв е шансът да бъдат събрани?

Трети въпрос: Каква отговорност ще понесат допусналите конфликта на интереси от страна на оценителните комисии и от страна на изпълнителите на проекти?

Въпросите са още много, но три за тест стигат. А за отговорите съм посочила електронната поща на Европейския институт.

Бележка на редакцията: Портал ЕВРОПА публикува коментара на г-жа Николова, който е написан на 23 юни 2008 г. Ще продължим да следим темата.

Читателски реакции за "горещия телефон" са добре дошли на електронната ни поща info@europe.bg или в полето за коментари под този материал.


 
Заедно
Interviews
 
 
 
    More 
In advance
 
 
 
    More 
Interviews
 
 
 
    More 
Bulgaria-destined funds
 
 
 
    More 
NEWEST ON EUROPE.BG
 
 
 
    More 
Month focus
 
 
    More 

Project of European Institute | Centre for policy modernisation | Institute for European Policy EUROPEUM |
| Privacy Policy | Copyrights © 2003-2007 Europe.bg |
The information system was realized with financal support of OSI and OSF - Sofia
The Project is co-financed by the European Commission. The Information contained in this publication/site does not necessarily represent the position or opinion of the European Commission.



Tyxo.bg counter