Europe.bg
  Home - Library - Bulgaria-destined funds
  NAVIGATION
EUROPE Gateway live
News & Events
Tenders
European union
Bulgaria - EU
Negotiations
Programmes and Projects
FAQ
Library
Gateway EUROPE – About us; Code of Ethics
Surveys
European Parliament 2007
Road Safety
Highlights
Analyses
Interviews
EU History
EU institutions
EU member states
Acceding countries
Associated countries
Activities
EU Treaties
Chronology
Key documents
EU institutions
Financial bodies
Advisory bodies
Inter institutional bodies
Decentralised bodies of the European Union (agencies)
EU Chairmanships
Regular Reports
Accession Treaties
Founding Treaties
History
Activities
Accession Partnerships
Chapters
National positions
Common positions of the member states
Implementation
Accession Treaty
Chapter 1 Free movement of goods
Chapter 2 Freedom of movement for persons
Chapter 3 Freedom to provide services
Chapter 4 Free movement of capital
Chapter 5 Company law
Chapter 6 Competition policy
Chapter 7 Agriculture
Chapter 8 Fisheries
Chapter 9 Transport policy
Chapter 10 Taxation
Chapter 11 Economic and monetary union
Chapter 12 Statistics
Chapter 13 Social policy and employment
Chapter 14 Energy
Chapter 15 Industrial policy
Chapter 16 Small and medium-sized undertakings
Chapter 17 Science and research
Chapter 18 Education and training
Chapter 19 Telecommunications and information technologies
Chapter 20 Culture and audio-visual policy
Chapter 21 Regional policy and co-ordination of structural instruments
Chapter 22 Environment
Chapter 23 Consumers and health protection
Chapter 24 Co-operation in the fields of justice and home affairs
Chapter 25 Customs union
Chapter 26 External relations
Chapter 27 Common foreign and security policy
Chapter 28 Financial control
Chapter 29 Financial and budgetary provisions
Chapter 30 Institutions
Chapter 31 Other
Monitoring reports
Regular Reports
Pre-accession financial instruments
EU Programmes
Ispa Programme of the EU
Sapard Programme of the EU
PHARE Programme of the EU
SAPARD Measures
Bulgaria-destined funds
Strategies
Legislation
Plans and programmes
Publications
Europe from A to Z
National strategies
Regional strategies
Municipal strategies
Bulgarian acts of government
International acts
Reports
Regular reports of the EC
Progress reports
  My.Europe.bg
  User name:
  
  Password:
  
  
Registration
Forgotten password
What is my.Europe.bg
 
  Information
Sitemap
Contacts
Partners
Media partners
Download & Install
This version of Europe Gateway is outdated since April 25, 2014.

Library / Bulgaria-destined funds

RSS
  • A+
  • A-
09-03-2009

В-к "Тракийски агровести" отрази агросеминарите в Пловдив

Представяме ви публикация на специализирания вестник „Тракийски агровести” – Пловдив, посветена на изложението „АГРА-2009” и семинарите на СТРАТЕГМА-Европейски институт”. Материалът е публикуван през февруари 2009 г.

Петя Ставрева, евродепутат: ЕС одобри 5 млрд. eвро за финасова подкрепа

На много фермери общата селскостопанска политика в ЕС им звучи много екзотично и е много далече от случващото се в агросектора у нас. Реалностите показват, че посоката, в която се развива нашия агросектор е пряко зависим от решенията, които се взимат на европейско ниво и как те се прилагат в националното законодателство и политика. В ЕП гласувахме поредица от доклади свързани със здравния преглед на общата селскостопанска политика. Той изведе нови приоритети и очерта възможности за финансиране и ограничи някои плащания. Голямата реформа по линия на ОСП е дебатът по отношение на прехвърлянето на средства от първия към втория стълб за фермерите. Средствата, които стигат до нашата страна от европейския фонд за развитие на селските райони се изплащат, чрез програмата за развитието им. В европарламента решихме да прехвърлим допълнително 1 млрд. и 500 млн. евро към програмата за развитите на селата и селските райони.

Те трябва да бъдат усвоени до 2013 г. във всички страни от ЕС с възможност за допънително изплашане на средства до 2015 г. Тези пари приоритетно са насочени към създаването и подобряването на интернет структурата в селските райони. Друга част от средствата 500 млн. евро са насочени към здравния преглед, за подкрепа на проекти свързани с млечния сектор.П о линия на реформите в ОСП през 2015 г. отпадат млечните квоти. Част от тези пари ще отидат за мерки, които ще облекчат този преход. Друга част от средствата са за финансиране на проекти за възобновяемите енергийни източници и проекти свързани с биоразнообразието.

Тези  1 млрд. и 500 млн. евро са част от 5 млрд. евро, които ЕК спешно одобри като финансова подкрепа за държавите членки във връзка с финансоватра криза. Новите страни членки имат нужда от средства в селските райони, каквато е  и България. Едно от предложенията на ЕС е създаване на гаранционен фонд. Огромен проблем за българските фермери е липсата на първоначален финансов ресурс, липсата на свежи пари, с които да финансират проектите.

Общата селскостопанска политика на ЕС е изправена пред нови предизвикателства, като изменението на климата, бърза реакция при проблеми на пазара, спад или повишение на цените. Гласувахме в ЕП увеличение на млечните квоти с 2 % за 2009 г. и с 1% постепенно  повишение до 2013 г. Това повлия веднага върху цените на млякото. ОСП се опитва да намери баланс на интересите, на възможностите, на изграждането  на защитна мрежа на фермерите. Колкото по-добре страната ни съумее да се възползва от възможностите за финансиране и подкрепа от ОСП,  толкова по-бързо ще имаме конкурентен аграрен сектор.

Как минаха информационните кампании, провеждани от МЗХ в България ?

Провеждайки срещи в много региони на страната включително и селските, хората споделиха, че не са чували за тях, да не говорим какъв процент от хората са разбрали, за какво става въпрос. Анализ на Министерството  на земеделието и храните показва, че са дадени милиони левове за информационни кампании, а ефектът от тях е много нисък. Тази политика за да стане ясна, трябва да бъде реализирана близо до хората. Трябва да се промени начинът, по който те  се информират.
 
Като човек участващ във формирането на политиката, гласуваме законодателни резолюции, които стават част от националното заканодателство, определящи посоката на развитие. Три са нивата, по които това влияние може да бъде реализирано.Първото е регионално, второто е национално, а третото е европейско.Много важно за фермерите е участието им  в браншови организации. Европейска практика е създаването на силни браншови организации, които гарантират, че гласът на фермерите ще се чува, когато се вземат решения и се определят политиките. В страните членки, особено старите този механизъм дава много добри резултати. Техните браншови структури имат силата, позицията и авторитета да влияят при вземането на решения на национално ниво. Комуникацията между фермерите и националните институции, влияещи върху агросектора е изключително важна.


 
Заедно
Interviews
 
 
 
    More 
In advance
 
 
 
    More 
Interviews
 
 
 
    More 
Bulgaria-destined funds
 
 
 
    More 
NEWEST ON EUROPE.BG
 
 
 
    More 
Month focus
 
 
    More 

Project of European Institute | Centre for policy modernisation | Institute for European Policy EUROPEUM |
| Privacy Policy | Copyrights © 2003-2007 Europe.bg |
The information system was realized with financal support of OSI and OSF - Sofia
The Project is co-financed by the European Commission. The Information contained in this publication/site does not necessarily represent the position or opinion of the European Commission.



Tyxo.bg counter