ЕП подкрепи потребителите срещу нелоялните търговски практики
"Нелоялните търговски практики са сериозен проблем за потребителите в общия европейски пазар, чието развитие се базира на потребителското доверие", подчерта Николай Младенов /ЕНП-ЕД-ГЕРБ/, докладчик в сянка за ЕНП-ЕД. Целта на тези директиви е укрепване на доверието на потребителите във възможностите да участват в трансграничната търговия във вътрешния пазар.
Според Младенов само високата информираност на потребителите може да осигури ефективната им защита. Той внесе редица поправки за еднакво и навременно прилагане на директивите във всички държави-членки, за повишаване на информираността и за изготвянето на т.нар. "черни списъци" с нелоялни търговци и практики. "Потребителите трябва да знаят какви права имат и към кого да се обърнат в случай на проблем в друга държава от ЕС и само доброто познаване, например на Европейските потребителски центрове, ще осигури ефективна защита от нелоялни търговски практики", добави Николай Младенов.
Директивата за нелоялните търговски практики влезе в сила от края на 2007 г., а съществуващото още от 80-те години законодателство в областта на заблуждаващата и подвеждаща реклама е актуализирано през 2006 г.