28-03-2009
Стартира кампания на ЕП за по-голяма активност на Евроизбори 2009
Европейският парламент започва масирана информационна кампания във всички 27 страни – членки на ЕС, под мотото „Европейски избори – ти решаваш”. Шестите избори за депутати в ЕП ще се проведат между 4 и 7 юни 2009 г. България и Унгария са единствените страни в ЕС, които все още не са определили датата си за гласуване.
Кампанията на ЕП ще струва 18 милиона евро или 5 евроцента на човек, разделено на броя на потенциалните избиратели в ЕС – посочи Михаил Христов от Информационния офис на ЕП в България. – В нея се залага на различни информационни форми – медии, интернет, пощенски картички, билбордове, триизмерни инсталации за по важни за гражданите на ЕС теми като енергетика, сигурност, транспорт, граници, безопасност на храни и стоки и т. н. Официалният плакат с логото на кампанията на ЕП за евроизборите изобразява звезда в жълто на син фон, подобно на знамето на ЕС.
В България в района на Националния дворец на културата в София ще бъде поставена една „избирателна кабина” с аудиовизуално оборудване като тази в Брюксел. В нея всеки ще може да влезе, да се информира и изрази мнението си по въпроси, свързани с ЕС и работата на ЕП. Те ще се обработват на всички езици в ЕС и ще се излъчват в 3-те центъра на Общността: Брюксел, Страсбург и Люксембург. У нас се залага още на две големи триизмерни инсталации с провокативни изображения и текст. Едната ще е по темата защита на потребителите, а другата – по темата граници и сигурност.
„В България ще има билбордове в още 8 български града – добави Михайл Христов. - В 11 български кина ще се прожектират твклипове. Ще има тв- и радиоклип, който ще се излъчва по медиите, съгласни да напрамят това безплатно. Ще се раздават пощенски картички и плакати. Освен това ще има и една обиколка, озаглавена „Вашето първо гласуване за Европейски избори”. Това ще са хепънинги в 8 университетски града, насочени главно към младежи-студенти. Те ще бъдат в седмиците преди изборите за ЕП. Ще продължат да се провеждат и т. нар. граждански форуми. В 14 града на България има центрове „Европа директно” на ЕК. Те ще се включат активно и ще раздават и разпространяват всички тези материали. Всичко това влиза в институционалната кампания на ЕП. Тя е само допълнение и фон на истинската кампания за евроизборите, която ще правят политическите партии и техните кандидати. Тук никъде не пише гласувайте за левите, десните, либералите, центристите или другите. Кампанията просто напомня на хората, че на определена дата има избори и те могат, дори и оставайки в къщи, да изразят отношението си към местната власт, но същевременно и към ЕС. Но и че те могат да пуснат бюлетина за избраната от тях кандидат-политическа листа, защото от гласа на хората, участвали в тези избори, се излъчва Европарламентът, който решава всички тези въпроси.”
„За първи път ЕП организира една обща информационна кампания, свързана със събуждането на активността на европейските граждани за предстоящите европейски избори – каза за Радио България българският евродепутат в АЛДЕ Биляна Раева. – В следващите няколко месеца ние ще видим една обща информационна кампания със специални материали и послания, с разказа за това какво прави ЕП за европейския гражданин, с т. нар. „кутии за избор”, които ще пристигнат от началото на април в София, Пловдив, Бургас и Варна на специални места. Това са мини информационни центрове, където всеки може получи информация, в т. ч. за момент да влезе и в „кожата” на евродепутат – да гласува и да преглежда документи, което е доста интересно. Кампанията се прави именно заради това да направим ЕП по познат за гражданите. Защото не само активността в България, но и на други места в ЕС не е много висока. Целта е да обясним по какъв начин нашето всекидневие зависи от решенията, които се взимат в ЕС”.
На евроизборите през юни т. г. 375 милиона европейци с право на глас ще изберат 736 евродепутати от 27 страни-членки. От тях 17 ще са от България.
Татяна Обретенова
Кампанията на ЕП ще струва 18 милиона евро или 5 евроцента на човек, разделено на броя на потенциалните избиратели в ЕС – посочи Михаил Христов от Информационния офис на ЕП в България. – В нея се залага на различни информационни форми – медии, интернет, пощенски картички, билбордове, триизмерни инсталации за по важни за гражданите на ЕС теми като енергетика, сигурност, транспорт, граници, безопасност на храни и стоки и т. н. Официалният плакат с логото на кампанията на ЕП за евроизборите изобразява звезда в жълто на син фон, подобно на знамето на ЕС.
В България в района на Националния дворец на културата в София ще бъде поставена една „избирателна кабина” с аудиовизуално оборудване като тази в Брюксел. В нея всеки ще може да влезе, да се информира и изрази мнението си по въпроси, свързани с ЕС и работата на ЕП. Те ще се обработват на всички езици в ЕС и ще се излъчват в 3-те центъра на Общността: Брюксел, Страсбург и Люксембург. У нас се залага още на две големи триизмерни инсталации с провокативни изображения и текст. Едната ще е по темата защита на потребителите, а другата – по темата граници и сигурност.
„В България ще има билбордове в още 8 български града – добави Михайл Христов. - В 11 български кина ще се прожектират твклипове. Ще има тв- и радиоклип, който ще се излъчва по медиите, съгласни да напрамят това безплатно. Ще се раздават пощенски картички и плакати. Освен това ще има и една обиколка, озаглавена „Вашето първо гласуване за Европейски избори”. Това ще са хепънинги в 8 университетски града, насочени главно към младежи-студенти. Те ще бъдат в седмиците преди изборите за ЕП. Ще продължат да се провеждат и т. нар. граждански форуми. В 14 града на България има центрове „Европа директно” на ЕК. Те ще се включат активно и ще раздават и разпространяват всички тези материали. Всичко това влиза в институционалната кампания на ЕП. Тя е само допълнение и фон на истинската кампания за евроизборите, която ще правят политическите партии и техните кандидати. Тук никъде не пише гласувайте за левите, десните, либералите, центристите или другите. Кампанията просто напомня на хората, че на определена дата има избори и те могат, дори и оставайки в къщи, да изразят отношението си към местната власт, но същевременно и към ЕС. Но и че те могат да пуснат бюлетина за избраната от тях кандидат-политическа листа, защото от гласа на хората, участвали в тези избори, се излъчва Европарламентът, който решава всички тези въпроси.”
| |
На евроизборите през юни т. г. 375 милиона европейци с право на глас ще изберат 736 евродепутати от 27 страни-членки. От тях 17 ще са от България.
Татяна Обретенова