Europe.bg
  Начало - България - ЕС - Дейности - Регионално развитие - Регионална политика 2007-2013 - Европейско законодателство - Законодателство за периода 2007-2013
  НАВИГАЦИЯ
Портал ЕВРОПА на живо
Новини
Конкурси
Квартал ЕВРОПА
Европейски съюз
България - ЕС
Преговори за присъединяване
Програми и проекти
Въпроси и отговори
Библиотека
Интернет магазин
Портал "ЕВРОПА" - За нас; Етичен кодекс
Анкети
Твоят глас в ЕС
Пътна безопасност
Актуално
Анализи
Интервюта
История на ЕС
ЕС институции
Държави-членки на ЕС
Присъединяващи се страни
Асоциирани държави
Дейности
Договори на ЕС
Евро
Хронология
Ключови документи
Институции на ЕС
Финансови институции
Консултативни органи
Междуинституционални служби
Децентрализирани органи на ЕС (агенции)
Председателства на ЕС
Редовни доклади
Представяне
Договори за присъединяване
Основаващи договори
История на отношенията
Дейности
Партньорства за присъединяване
Преговорни глави
Национални позиции
Общи позиции на страните-членки
Изпълнение
Договор за присъединяване
Глава 1 Свободно движение на стоки
Глава 2 Свободно движение на хора
Глава 3 Свободно предоставяне на услуги
Глава 4 Свободно движение на капитали
Глава 5 Дружествено право
Глава 6 Политика на конкуренцията
Глава 7 Земеделие
Глава 8 Рибно стопанство
Глава 9 Транспортна политика
Глава 10 Данъчна политика
Глава 11 Икономически и валутен съюз
Глава 12 Статистика
Глава 13 Социална политика и заетост
Глава 14 Енергетика
Глава 15 Индустриална политика
Глава 16 Малки и средни предприятия
Глава 17 Наука и изследвания
Глава 18 Образование и обучение
Глава 19 Телекомуникации и информационни технологии
Глава 20 Култура и аудиовизуална политика
Глава 21 Регионална политика и координация на структурните инструменти
Глава 22 Околна среда
Глава 23 Защита на потребителите и тяхното здраве
Глава 24 Сътрудничество в областта на правосъдието и вътрешните работи
Глава 25 Митнически съюз
Глава 26 Външни отношения
Глава 27 Обща външна политика и политика на сигурност
Глава 28 Финансов контрол
Глава 29 Финансови и бюджетни въпроси
Глава 30 Институции
Глава 31 Други
Мониторингови доклади
Редовни доклади
Предприсъединителни финансови инструменти
Програми на общността
ПРОГРАМА ИСПА НА ЕВРОПЕЙСКИЯ СЪЮЗ
ПРОГРАМА САПАРД НА ЕВРОПЕЙСКИЯ СЪЮЗ
ПРОГРАМА ФАР НА ЕВРОПЕЙСКИЯ СЪЮЗ
Мерки по Програма "САПАРД"
Фондовете за България
Стратегии
Законодателство
Планове и програми
Публикации
Европа от А до Я
Основни документи
Национални стратегии
Областни стратегии
Общински стратегии
Български нормативни документи
Международни актове
Вторично законодателство на ЕС
Доклади
Редовни Доклади на ЕК
Доклади за напредък
  My.Europe.bg
  Потребител:
  
  Парола:
  
  
Регистрация
Забравена парола
Какво е my.Europe.bg
 
  Информация
Карта на сайта
Контактна информация
Партньори
Медийни партньори
    Вестник Дневник
    Actualno.com
    Expert.bg
    Радио България
    Хоризонт
    Yvelines Radio
    RFI Romania
    Радио Fresh
    LovechToday.eu
    Toute l'Europe
    Селскостопански новини
Изтегли и инсталирай
Последната актуална информация на тази версия на Europe Gateway е от 25 април 2014.
Можете да достъпите новата версия от тук.

България - ЕС / Дейности / Регионално развитие / Регионална политика 2007-2013 / Европейско законодателство / Законодателство за периода 2007-2013

  • A+
  • A-

Регламент на Европейския парламент и Съвета относно Европейския фонд за регионално развитие (проект)


Договорът за Европейския съюз, като възложи на Комисията, по силата на чл. 158, целта за насърчаване на хармоничното развитие, й повери, по силата на чл. 160, Европейския фонд за регионално развитие (ЕФРР), за да допринася за коригирането на регионалните дебаланси.

Последното разширяване засили регионалните диспаритети в рамките на Съюза чрез силното увеличаване на изоставащите в развитието си региони, чието относително богатство е между 30 и 75% от средното за Общността, които впрочем се сблъскват с предизвикателството на конвергенцията.От друга страна, най-развитите региони се сблъскват с нуждата от засилване на тяхната атрактивност, за да насърчават балансираното и хармонично развитие на територията на Съюза.

Успоредно с това, разширяването предполага увеличаване на броя на границите на Съюза, които се нуждаят от засилване на териториалното сътрудничество, учленено около съвместни проекти за местно развитие в рамките на трансграничното сътрудничество, структуриращи проекти в рамките на транснационалното сътрудничество и мрежи за развитие и обмен.

Разнообразието в ситуациите на регионално развитие в рамките на Съюза се нуждаят от бюджетен и тематичен отговор, който отговаря пропорционално на техните нужди. Действията на ЕФРР ще бъдат диференцирани, макар и концентрирани около приоритетите на Съюза, така както бяха дефинирани в Лисабон и Гьотеборг.
По цел “Конвергенция”, ЕФРР запазва широко поле на намеса, при отчитане значимостта на нуждите на визираните региони. Това трябва да позволи на регионите да валоризират и модернизират своите ресурси и да предприемат процес на интегрирано и устойчиво развитие. Ново ударение е поставено върху изследванията, иновациите и предотвратяване на рисковете, докато инфраструктурата запазва своето важно място.

Менюто на цел “Регионална конкурентноспособност и заетост” е учленено около тематичния триптих: иновация и икономика на знанието, целящи засилване на регионалните икономики, околната среда и предотвратяване на рисковете, за да се осигури устойчив характер на това развитие, а също и достъп до транспортни, информационнотехнологични и комуникационни услуги, за да се преодолее тяхното физическо и цифрово “вклиняване” – условие за тяхната атрактивност.

Териториалното сътрудничество, на което е посветена тази специфична цел, ще се организира около трансграничните и транснационалните компоненти, чрез меню от дейности по темите от Лисабон и Гьотеборг. Колкото до интеррегионалното измерение, то произтича от съвместното управление на програмите по предходните цели, на базата на възходящи инициативи, гарантиращи включването на субекти и успех на провежданите действия. Подкрепата за развитието на мрежите за обмен, анализи и проучвания между региони и местни власти все пак ще се осигурява чрез тази цел. Правилата за програмиране на управлението са опростени и изяснени.

И на последно място, ЕФРР отдава специално внимание на териториалните специфики, съгласно разпоредбите на чл. 299-2 от Договора. За тази цел Регламентът организира отчитането, чрез подходящо използване на менюто, на градските и селските особености и тези, които се свързват със зоните с природни препятствия, при изработването на проектопрограмите, а същевременно той позволява финансиране на свръхразходите за функциониране, които се пораждат от периферността на свръхотдалечените региони.


Европейско законодателство
Законодателство за периода 2000-2006
Законодателство за периода 2007-2013


 
Заедно
Предстоящо
 
 
 
    Още 
Интервюта
 
 
 
    Още 
Фондовете за България
 
 
 
    Още 
Основни документи
 
 
 
    Още 
Най-новото в europe.bg
 
 
 
    Още 
Тема на месеца
 
 
 
    Още 
Интернет магазин
 
    Още 

Проект на Европейския институт | Център за модернизиране на политики | Институт за европейски политики |
| Общи условия на портал Европа | Copyrights © 2003-2007 Europe.bg |
Информационната система е реализирана с финансовата подкрепа на ОСИ и ФОО - София
Страницата е съ-финансирана от Европейската Комисия. Информацията, публикувана в тази интернет страница, не представя по никакъв начин мнението или позицията на Европейската комисия.



Tyxo.bg counter