Europe.bg
  Начало - Новини - Интервюта
  НАВИГАЦИЯ
Портал ЕВРОПА на живо
Новини
Конкурси
Квартал ЕВРОПА
Европейски съюз
България - ЕС
Преговори за присъединяване
Програми и проекти
Въпроси и отговори
Библиотека
Интернет магазин
Портал "ЕВРОПА" - За нас; Етичен кодекс
Анкети
Твоят глас в ЕС
Пътна безопасност
Актуално
Анализи
Интервюта
История на ЕС
ЕС институции
Държави-членки на ЕС
Присъединяващи се страни
Асоциирани държави
Дейности
Договори на ЕС
Евро
Хронология
Ключови документи
Институции на ЕС
Финансови институции
Консултативни органи
Междуинституционални служби
Децентрализирани органи на ЕС (агенции)
Председателства на ЕС
Редовни доклади
Представяне
Договори за присъединяване
Основаващи договори
История на отношенията
Дейности
Партньорства за присъединяване
Преговорни глави
Национални позиции
Общи позиции на страните-членки
Изпълнение
Договор за присъединяване
Глава 1 Свободно движение на стоки
Глава 2 Свободно движение на хора
Глава 3 Свободно предоставяне на услуги
Глава 4 Свободно движение на капитали
Глава 5 Дружествено право
Глава 6 Политика на конкуренцията
Глава 7 Земеделие
Глава 8 Рибно стопанство
Глава 9 Транспортна политика
Глава 10 Данъчна политика
Глава 11 Икономически и валутен съюз
Глава 12 Статистика
Глава 13 Социална политика и заетост
Глава 14 Енергетика
Глава 15 Индустриална политика
Глава 16 Малки и средни предприятия
Глава 17 Наука и изследвания
Глава 18 Образование и обучение
Глава 19 Телекомуникации и информационни технологии
Глава 20 Култура и аудиовизуална политика
Глава 21 Регионална политика и координация на структурните инструменти
Глава 22 Околна среда
Глава 23 Защита на потребителите и тяхното здраве
Глава 24 Сътрудничество в областта на правосъдието и вътрешните работи
Глава 25 Митнически съюз
Глава 26 Външни отношения
Глава 27 Обща външна политика и политика на сигурност
Глава 28 Финансов контрол
Глава 29 Финансови и бюджетни въпроси
Глава 30 Институции
Глава 31 Други
Мониторингови доклади
Редовни доклади
Предприсъединителни финансови инструменти
Програми на общността
ПРОГРАМА ИСПА НА ЕВРОПЕЙСКИЯ СЪЮЗ
ПРОГРАМА САПАРД НА ЕВРОПЕЙСКИЯ СЪЮЗ
ПРОГРАМА ФАР НА ЕВРОПЕЙСКИЯ СЪЮЗ
Мерки по Програма "САПАРД"
Фондовете за България
Стратегии
Законодателство
Планове и програми
Публикации
Европа от А до Я
Основни документи
Национални стратегии
Областни стратегии
Общински стратегии
Български нормативни документи
Международни актове
Вторично законодателство на ЕС
Доклади
Редовни Доклади на ЕК
Доклади за напредък
  My.Europe.bg
  Потребител:
  
  Парола:
  
  
Регистрация
Забравена парола
Какво е my.Europe.bg
 
  Информация
Карта на сайта
Контактна информация
Партньори
Медийни партньори
    Вестник Дневник
    Actualno.com
    Expert.bg
    Радио България
    Хоризонт
    Yvelines Radio
    RFI Romania
    Радио Fresh
    LovechToday.eu
    Toute l'Europe
    Селскостопански новини
Изтегли и инсталирай
Последната актуална информация на тази версия на Europe Gateway е от 25 април 2014.
Можете да достъпите новата версия от тук.

Новини / Интервюта

  • A+
  • A-
01-12-2006

ГЛЕДНА ТОЧКА НА РИЧАРД ЛИНИНГ, ЧЛЕН НА БОРДА НА МЕЖДУНАРОДНАТА PR-АСОЦИАЦИЯ (ИПРА)

Ричард Лининг е в България за участие в същата конференция на IPRA в София. Има 25-годишен опит като експерт по комуникация и PR.

Огнян Бояджиев от Портал ЕВРОПА зададе на г-н Лининг няколко въпроса по темата "лобизъм".

Българските политици се срамуват да кажат, че ползват лобисти, за да не излезе, че са "безсилни" да си организират сами срещите с високопоставени лица, например американския президент.

Няма абсолютно никакъв резон в този срам, за който вие говорите. Лобизмът е важна част от идеята за демокрацията - ако естествено успеем да се абстрахираме от негативния "багаж", който е наслоен към думата. Лобистите имат например един много положителен принос в Брюксел: Комисията страда от недостиг на квалифициран персонал. Понякога лобистите могат да предоставят ресурси, които да спомогнат за по-ефективно вземане на решения, при формулирането на политиката. Съгласен съм, че този процес трябва да бъде отворен и прозрачен: всички да са наясно как се случва той. Трудността, която лобистите често срещат, е че хората, които ги наемат, имат проблем с прозрачността и отвореността. Човек не трябва да се срамува, като ползва лобисти; човек не трябва да се срамува, че професията му е лобист.

... Стига този лобист да спазва етичните правила, нали?

Не само това. Лично аз като лобист мога да ви кажа за следната трудност, която съм имал - понякога хората, за които работим, самите те нямат здрави принципи и правила за собственото си поведение и почтеност. Това прави задачата на нас, лобистите, много по-сложна.

Кои са по-фрапантните примери?

Всички знаем, че има хора, които са работили като висши чиновници в Европейската комисия. Те с лекота и бързина замениха кабинетите си в ЕК с кабинети в лобистки, PR и консултантски фирми, чиято дейност е да лобират... пред ЕК. Веднъж съм бил в кабинета на евродепутат, в Европейския парламент. Пращаше документи по факса си. Каза ми, че лобист му плаща по 100 евро на страница, за да получи документи, от които се интересува.

Какво е лекарството срещу корупция в процеса на лобиране?

Дълги години съм се занимавал с организации, целящи това да се случи. Трябва нова уредба. Според мен това, което ще се случи, е, че хората, които стават обект на лобиране, трябва да имат много здрави и прозрачни правила за своята работа. Разбира се и почтеност. Контактите с лобисти трябва да са публични. Чрез правила вътре (в институциите) можеш да контролираш тези отвън (лобистите). Ако има правила, тогава ще знаеш, че обръщайки се към някого, за да лобираш пред него в полза на твоя клиент, ти няма да му плащаш "нещо"... Като знаеш, че това не може да се скрие, ти никога няма да го правиш, защото то ще увреди личният ти професионален имидж.

Как да контролираме дейността на лобистите?

Никога няма да можеш да контролираш лобистите, които са нещо външно за системата на управление, докато тези отвътре - политиците и държавните служители, не започнат да действат по възможно най-стриктните правила.

КОЙ Е РИЧАРД ЛИНИНГ?

Тази година Ричард Лининг приключва двугодишния си договор на заеманата от него длъжност Главен съветник на Кабинета на Министър Председателя за борба с корупцията в Румъния. Той е член на Управителния съвет на IPRA и преподавател в Института по Връзки с обществеността във Великобритания. Ричард Лининг е и съ-председател на Световната кампания за медийна прозрачност. По време на работата си в сферата на международния PR, той се е занимавал с маркетинг, корпоративни комуникации, кризисен мениджмънт, координация на международни и PR програми, работил е и в различни точки по света. Като консултант по Европейските въпроси, той съветва и обслужва клиенти в сферата на ораганизационните и публични политически отношения. Ричард Лининг е  бил радио и телевизионен репортер, както и документален продуцент в Австралия, Великобритания (BBC World Service) и Хонг Конг.

По темата



 
Заедно
Актуално
 
 
 
    Още 
Анализи
 
 
 
    Още 
Предстоящо
 
 
 
    Още 
Интервюта
 
 
 
    Още 
Фондовете за България
 
 
 
    Още 
Основни документи
 
 
 
    Още 
Най-новото в europe.bg
 
 
 
    Още 
Тема на месеца
 
 
 
    Още 
Интернет магазин
 
    Още 

Проект на Европейския институт | Център за модернизиране на политики | Институт за европейски политики |
| Общи условия на портал Европа | Copyrights © 2003-2007 Europe.bg |
Информационната система е реализирана с финансовата подкрепа на ОСИ и ФОО - София
Страницата е съ-финансирана от Европейската Комисия. Информацията, публикувана в тази интернет страница, не представя по никакъв начин мнението или позицията на Европейската комисия.



Tyxo.bg counter