ОДОБРЕНА Е "КЪСА ЛИСТА" ОТ 7 ФИРМИ ЗА СТРОИТЕЛСТВОТО НА ДУНАВ МОСТ-2
ДЕК одобри „късата листа” за супервизия на Дунав мост ІІ, съобщи Министерството на транспорта.
Делегацията на Европейската комисия одобри “късата листа” от 7 фирми/консорциума за контрола на проектирането и надзора на строителството при изграждането на втория мост над р. Дунав.
За осъществяването на контрол на проектирането и надзор на строителството при изграждането на моста ще се състезават:
- COWI A/S
- Faber Maunsell LTD; Louis Berger SAS; Ove Arup&Partners Ltd; Tecnica Y Proyectos S.A.
- INGEROP; HIGH-POINT RENDEL
- Mott MacDonald Limited
- SETEC TPI; CONSULGAL; DENCO; DIKRIL CONSULT
- Tony Gee and Partners (TGP); White Young green Consulting Ltd. (WYGC); PLANET S.A.; WYG International (formerly IMC Consulting)
- WSP Group; Hill International; Italferr; Tecnic
Тръжното досие е изпратено до седемте участници на 7 юли 2006 г. Срокът за подаване на офертите е 17 часа на 4 септември 2006 г.. Предвидена е разяснителна среща за участниците, на 4 август 2006 г. в Министерството на транспорта. Оценителната комисия ще започне работа на 5 септември 2006 г.
Договорът с победителя в търга ще бъде сключен до края на настоящата година. Избраният Консултант ще провери и съгласува техническия проект, изготвен от Изпълнителя на моста и ще осъществява строителен надзор по време на изпълнението.
Максималната стойност на договора е 7 млн. евро и е с продължителност 51 месеца, които включват мобилизационен период от един месец, 38 месеца за изпълнение (проектиране и строителство) на моста и 12 месеца гаранционен период.
Проектът за “Изграждане на нов комбиниран (пътен и железопътен) мост на река Дунав при градовете Видин (България) – Калафат (Румъния)” е един от най-големите и сложни инфраструктурни проекти, които се изпълняват от Министерството на транспорта. Той включва:
- проектиране и строителство на моста (пътен и железопътен) с четири пътни ленти и една железопътна линия и
- строителство на прилежащата пътна и железопътна инфраструктура, което обхваща: изграждане на нова товарна жп гара и 7 км нова жп линия, реконструкция на съществуващата пътническа гара и строителство на 4 пътни възела на две нива.
Общата му стойност е 236 млн. евро, от които:
- 226 млн. евро за строителни работи;
- 10 млн. евро за предпроектни проучвания, проектиране, консултантска помощ.
Проектът е подкрепен финансово от програмите ФАР и ИСПА на Европейския съюз, Европейската инвестиционна банка (ЕИБ), Кредитната институция за възстановяване на Федерална република Германия (KfW), Френската агенция за развитие (AFD) и държавния бюджет на Република България, както следва:
І. За строителни работи:
* 70 млн. евро – безвъзмездна помощ от програма ИСПА на Европейския съюз;
* 70 млн. евро – заем от ЕИБ;
* 5 млн. евро – безвъзмездна помощ от AFD;
* 2,045 млн. евро – безвъзмездна помощ от KfW;
* 18 млн. евро – заем от KfW;
* 60,76 млн. евро – държавен бюджет на Република България.
ІІ. Предпроектни проучвания, проектиране, консултантска помощ:
- 0,5 млн. евро – безвъзмездна помощ от AFD (усвоени);
- 0,6 млн. евро – безвъзмездна помощ от KfW (усвоени);
- 0,2 млн. евро – програма ФАР на ЕС (усвоени);
- 4,998 млн. евро – програма ИСПА на ЕС (усвояват се);
- 4,0 млн. евро – държавен бюджет на Република България (усвояват се).
Проектът се движи според реалистичен и актуализиран работен графиик.
ИЗВЪРШЕНО ДО НАСТОЯЩИЯ МОМЕНТ:
- Средствата от всички финансови източници за строителството на проекта са осигурени.
- Отчуждителните процедури за мостовата площадка са приключени.
- Издадени са необходимите разрешителни за начало на строителните работи.
- Тръжното досие за проектиране и строителство на моста е изпратено на фирмите от късата листа на 25 май 2006 г. Срокът за подаване на офертите е 15 септември 2006 г.
- На 15 юни 2006 г. беше проведена разяснителна среща за фирмите от късата листа за моста и посещение на строителната площадка на българска и румънска територия.
- Изготвени са тръжните досиета за строителство и надзора над строителството на прилежащата инфраструктура, които са изпратени в Делегацията на ЕК за одобрение.
ПРЕДСТОЯЩИ ДЕЙНОСТИ ДО КРАЯ НА 2006 Г.:
- Приключване на отчужденията за прилежащата инфраструктура.
- Провеждане на оценката на офертите от фирмите от късата листа за изпълнение на моста, получаване на одобрението от Делегацията на ЕК на оценителния доклад и сключване на договора с избрания проектант и строител на моста – до края на настоящата година.
- Провеждане на оценката на офертите за надзора над проектирането и строителството на моста, получаване на одобрението от Делегацията на ЕК на оценителния доклад и сключване на договора с избрания Супервайзор на проектирането и строителството на моста – до края на настоящата година.
- Одобрение от Делегацията на ЕК на тръжните досиета за строителство и супервизия на строителството на прилежащата инфраструктура и публикуване на обявите за стартиране на двата търга.