Europe.bg
  Начало - Новини - Актуално
  НАВИГАЦИЯ
  My.Europe.bg
  Потребител:
  
  Парола:
  
  
Регистрация
Забравена парола
Какво е my.Europe.bg
 
  Информация
Карта на сайта
Контактна информация
Партньори
Медийни партньори
    Вестник Дневник
    Actualno.com
    Expert.bg
    Радио България
    Хоризонт
    Yvelines Radio
    RFI Romania
    Радио Fresh
    LovechToday.eu
    Toute l'Europe
    Селскостопански новини
Изтегли и инсталирай
Последната актуална информация на тази версия на Europe Gateway е от 25 април 2014.
Можете да достъпите новата версия от тук.

Новини / Актуално

RSS
  • A+
  • A-
01-02-2007

ЕК ЗАПОЧНА ПРОЦЕДУРА СРЕЩУ БЪЛГАРИЯ ЗАРАДИ ГРАЖДАНСКАТА АВИАЦИЯ

Европейската комисия е започнала процедура срещу България заради нарушение на общностното право в областта на авиацията, съобщи "Дневник", позовавайки се на източник от комисията.

Това се случва, след като в края на миналата година на страната беше наложена предпазна клауза за авиацията. Главна дирекция "Енергетика и транспорт" в Брюксел е изпратила на българското правителство писмо, в което го информира, че според комисията българската Гражданска въздухоплавателна администрация (ГВА) не отговаря на европейските изисквания за брой и подготовка на персонала и качество на инспекциите. Ако България не вземе мерки и не даде обяснения по случая до два месеца, комисията ще сезира Съда на европейските общности в Люксембург, който може да наложи глоба на страната ни.

За доклад в Европейската агенция за авиационна безопасност (ЕАСА) и ЕК заминаха шефът на ГВА Захари Алексиев и група експерти, съобщиха от транспортното министерство. В Брюксел ще представим екшън-план, който съдържа мерки за повишаване на качеството на инспекциите, броя на инспекторите и проверките за сертифициране на летателната годност на самолетите, обясниха от ведомството на Петър Мутафчиев. Правителството вече взе решение за увеличаване на броя на инспекторите, които проверяват летателната годност на самолетите. Изискването на ЕК е да бъдат поне 18. Те трябва да имат висока квалификация и поне пет години опит в експлоатацията на самолети. От ГВА разясниха, че екшън-планът предвижда инспекторите да се изпращат на обучение в чужбина.

Предпазната клауза, или изключването на България от общия авиационен пазар, бе задействана в края на миналата година след проверки на Европейската агенция за авиационна безопасност. Нейните представители установиха, че "България не е в състояние да гарантира пълно съответствие с правилата на общността за авиационна безопасност и вътрешен пазар". Въвеждането на ограниченията на практика не позволява на българските авиокомпании да летят между отделни страни на общността, а само от България до определени летища, каквато беше практиката и преди присъединяването на България към ЕС.

Според Европейската агенция ГВА не разполага с достатъчно и добре обучен персонал, който да следи за редовната поддръжка и инспекция на самолетите и наземната техника и да проверява дали превозвачите спазват всички процедури по безопасност. Въпреки че от ЕАСА са информирали българското правителство за тези проблеми още през май 2005 г., при последната им инспекция в България през декември експертите не са констатирали съществени подобрения. Това накара комисията да задейства ограничителната мярка.

Недостатъчната реформа в ГВА може да доведе до още по-сериозни проблеми в близките месеци, включително поставянето на всички български авиокомпании в черния списък на превозвачите, които нямат право да работят на територията на ЕС. Дотам може да се стигне, ако Европейската комисия прецени, че ГВА не е способна и не желае да извършва необходимите проверки на българските авиокомпании и не може да гарантира безопасността на полетите. Изпратената в Брюксел делегация има за цел да разпръсне подобни подозрения. От транспортното министерство напомниха, че и от авиокомпаниите също се изисква да имат свои планове, с които да докажат, че са изпълнили всички изисквания на Европейската агенция за авиационна безопасност.

От Съда на европейските общности отговориха, че до момента при тях не е постъпвала информация за процедура срещу България за нарушение на общностното право. Съдът е последната инстанция при решаване на законови спорове между комисията и страна-членка. Поради големите глоби, които могат да бъдат наложени при доказване на нарушението, обикновено страната, уличена в неизправности, намира сили да ги коригира, преди да се стигне до съда.

Говорител на Европейската комисия каза за „Дневник", че досега не са започнали други процедури за нарушение на общностното право срещу България, но това може да стане, ако комисията открие нарушения при прилагането на европейското законодателство или получи оплаквания от България от друга институция, компания или физическо лице.

 

По темата



 
Заедно
Актуално
 
 
 
    Още 
Фондовете за България
 
 
 
    Още 
Предстоящо
 
 
 
    Още 
Анализи
 
 
 
    Още 
Редовни доклади
 
 
 
    Още 
Новини
 
 
 
    Още 
Актуално
 
 
 
    Още 
Интервюта
 
 
 
    Още 
Конкурси
 
 
 
    Още 
Новини / Пътна безопасност
 
 
 
    Още 
Предстоящо
 
 
 
    Още 
Интервюта
 
 
 
    Още 
Фондовете за България
 
 
 
    Още 
Основни документи
 
 
 
    Още 
Най-новото в europe.bg
 
 
 
    Още 
Тема на месеца
 
 
 
    Още 
Интернет магазин
 
    Още 

Проект на Европейския институт | Център за модернизиране на политики | Институт за европейски политики |
| Общи условия на портал Европа | Copyrights © 2003-2007 Europe.bg |
Информационната система е реализирана с финансовата подкрепа на ОСИ и ФОО - София
Страницата е съ-финансирана от Европейската Комисия. Информацията, публикувана в тази интернет страница, не представя по никакъв начин мнението или позицията на Европейската комисия.