Europe.bg
  Начало - Новини - Актуално
  НАВИГАЦИЯ
  My.Europe.bg
  Потребител:
  
  Парола:
  
  
Регистрация
Забравена парола
Какво е my.Europe.bg
 
  Информация
Карта на сайта
Контактна информация
Партньори
Медийни партньори
    Вестник Дневник
    Actualno.com
    Expert.bg
    Радио България
    Хоризонт
    Yvelines Radio
    RFI Romania
    Радио Fresh
    LovechToday.eu
    Toute l'Europe
    Селскостопански новини
Изтегли и инсталирай
Последната актуална информация на тази версия на Europe Gateway е от 25 април 2014.
Можете да достъпите новата версия от тук.

Новини / Актуално

RSS
  • A+
  • A-
25-11-2010

Франция планира данък върху рекламата в интернет

Френският сенат одобри нов данък върху услугите за онлайн рекламиране, предлагани от интернет гиганти, като Гугъл. Критиците обаче твърдят, че планът не постига своята цел и вместо това е бреме за френските компании, предава Дойче веле.

Законът цели да гарантира на правителството част от пая на приходите. Въпреки че мярката е широко наричана "Данъкът Гугъл e", тя не засяга пряко интернет гиганта, чийто бизнес е базиран отвъд океана и попада извън обсега на френската система за събиране на данъци. Вместо това, данък от един процент ще бъде наложен на всички компании, които са базирани във Франция и плащат за услуги за онлайн реклама.

Мярката се очаква да стане закон през 2011 година, ако бъде приета от Националното събрание. Прогнозите са тя да генерира между 10 и 20 милиона евро на година.

Поддръжниците на данъка твърдят, че той ще постави онлайн рекламирането на равна нога с останалите медии. Другите електронни медии и печатът вече са обект на данъчно облагане във Франция. Само телевизионните реклами вливат в бюджета на правителството около 70 милион евро на година.

Според критиците, обаче, планът на правителството не успява да изпълни първоначалната си цел: да обложи френските операции на интернет гигантите, които са стратегически разположени в европейки страни с ниско равнище на корпоративните данъци, като Ирландия и Люксембург. Представителите на френските предприятия се боят, че мярката ще засегне малки рекламодатели и ще доведе до това по-големи фирми, които рекламират във Франция, да напуснат пазара.

Според IAB Европа - организация, която представлява националните търговски асоциации за цифров и интерактивен маркетинг - пазара за интернет рекламиране във Франция е третият по размери в Европа, след този на Обединеното кралство и Германия. През 2009 година, пазарът във Великобританиа е на стойност 4 милиарда евро, в Германия - 3 милиарда, а във Франция - 1,7 милиарда евро.

През октомври Франция въведе система за субсидии, според която младите хора могат да си купят частично субсидирани карти, за закупуване и сваляне на музика. Целта е да се насърчи законното сваляне на музика, за сметка на пиратството.

През ноември Париж измени закон, който позволява на издателите да определят цените на книгите и забранява на разпространителите на книги да дават повече от 5% отстъпка, така че законът вече се прилага и за електронните книги.



 
Заедно
Актуално
 
 
 
    Още 
Фондовете за България
 
 
 
    Още 
Предстоящо
 
 
 
    Още 
Анализи
 
 
 
    Още 
Редовни доклади
 
 
 
    Още 
Новини
 
 
 
    Още 
Актуално
 
 
 
    Още 
Интервюта
 
 
 
    Още 
Конкурси
 
 
 
    Още 
Новини / Пътна безопасност
 
 
 
    Още 
Предстоящо
 
 
 
    Още 
Интервюта
 
 
 
    Още 
Фондовете за България
 
 
 
    Още 
Основни документи
 
 
 
    Още 
Най-новото в europe.bg
 
 
 
    Още 
Тема на месеца
 
 
 
    Още 
Интернет магазин
 
    Още 

Проект на Европейския институт | Център за модернизиране на политики | Институт за европейски политики |
| Общи условия на портал Европа | Copyrights © 2003-2007 Europe.bg |
Информационната система е реализирана с финансовата подкрепа на ОСИ и ФОО - София
Страницата е съ-финансирана от Европейската Комисия. Информацията, публикувана в тази интернет страница, не представя по никакъв начин мнението или позицията на Европейската комисия.