Параметри на кампанията за ЕП в България
Екипът на Портал ЕВРОПА винаги е вярвал, че правото на информиран избор е водещ в гласуването за Европейски парламент и оттам за развитието на Европа.
Кампанията в България се провежда в доста натоварен с очаквания и напрежение момент. Рядко се чуват теми и тези, по които Европейският парламент наистина е компетентен. Набляга се на вътрешно политически теми и взаимно обвиняване за свършени и несъвршени дела.
И тъй като, явно, е модерно в европейската кампания да се вторачваме във вътрешнополитически, а и вътрешнопартийни детайли, то екипът ни реши да представи малко данни и информация, за това как протича кампанията.
Публикуваме няколко връзки към публични регистри, чрез които може да следите как политическите субекти декларират финансовите си разходи. Така ще имате възможност сами да съпоставите това, което виждате като дейности по кампанията с това, което партиите декларират. А и ще стимулираме повишаването на прозрачността в публичните отношения.
Всички списъци ще се актуализират до деня на изборите, 25 май, а и след това. Данните към момента не са окончателни.
Оповестяване на договорите за предизборна кампания по см. на чл. 180 от Изборния кодекс в трите частни телевизии с национален обхват:
За NOVA може да видите от ТУК.
Договори сключени с БНР
От регистрите на Сметната палата може да видите:
Кои социологически и рекламни агенции, както и агенции за осъществяване на връзки с обществеността, за кoго работят http://erik.bulnao.government.bg/RegDonors/Reports/Rep6.aspx
Имената на дарителите, размера направените парични дарения и за кого са направени. http://erik.bulnao.government.bg/RegDonors/Reports/Rep7.aspx
Ако се сетите за публичен ресурс на информация, който сме пропуснали, моля пишете ни на info@europе.bg, или във Facebook и Twitter.