Europe.bg
  Начало - Парламент - Избори 2014 - 2009: Избори
  НАВИГАЦИЯ
  My.Europe.bg
  Потребител:
  
  Парола:
  
  
Регистрация
Забравена парола
Какво е my.Europe.bg
 
  Информация
Карта на сайта
Контактна информация
Партньори
Медийни партньори
    Вестник Дневник
    Actualno.com
    Expert.bg
    Радио България
    Хоризонт
    Yvelines Radio
    RFI Romania
    Радио Fresh
    LovechToday.eu
    Toute l'Europe
    Селскостопански новини
Изтегли и инсталирай
Последната актуална информация на тази версия на Europe Gateway е от 25 април 2014.
Можете да достъпите новата версия от тук.

Парламент / Избори 2014 / 2009: Избори

  • A+
  • A-
28-03-2009

Стартира кампания на ЕП за по-голяма активност на Евроизбори 2009

Европейският парламент започва масирана информационна кампания във всички 27 страни – членки на ЕС, под мотото „Европейски избори – ти решаваш”. Шестите избори за депутати в ЕП ще се проведат между 4 и 7 юни 2009 г. България и Унгария са единствените страни в ЕС, които все още не са определили датата си за гласуване.

Кампанията на ЕП ще струва 18 милиона евро или 5 евроцента на човек, разделено на броя на потенциалните избиратели в ЕС – посочи Михаил Христов от Информационния офис на ЕП в България. – В нея се залага на различни информационни форми – медии, интернет, пощенски картички, билбордове, триизмерни инсталации за по важни за гражданите на ЕС теми като енергетика, сигурност, транспорт, граници, безопасност на храни и стоки и т. н. Официалният плакат с логото на кампанията на ЕП за евроизборите изобразява звезда в жълто на син фон, подобно на знамето на ЕС.

В България в района на Националния дворец на културата в София ще бъде поставена една „избирателна кабина” с аудиовизуално оборудване като тази в Брюксел. В нея всеки ще може да влезе, да се информира и изрази мнението си по въпроси, свързани с ЕС и работата на ЕП. Те ще се обработват на всички езици в ЕС и ще се излъчват в 3-те центъра на Общността: Брюксел, Страсбург и Люксембург. У нас се залага още на две големи триизмерни инсталации с провокативни изображения и текст. Едната ще е по темата защита на потребителите, а другата – по темата граници и сигурност.

„В България ще има билбордове в още 8 български града – добави Михайл Христов. - В 11 български кина ще се прожектират твклипове. Ще има тв- и радиоклип, който ще се излъчва по медиите, съгласни да напрамят това безплатно. Ще се раздават пощенски картички и плакати. Освен това ще има и една обиколка, озаглавена „Вашето първо гласуване за Европейски избори”. Това ще са хепънинги в 8 университетски града, насочени главно към младежи-студенти. Те ще бъдат в седмиците преди изборите за ЕП. Ще продължат да се провеждат и т. нар. граждански форуми. В 14 града на България има центрове „Европа директно” на ЕК. Те ще се включат активно и ще раздават и разпространяват всички тези материали. Всичко това влиза в институционалната кампания на ЕП. Тя е само допълнение и фон на истинската кампания за евроизборите, която ще правят политическите партии и техните кандидати. Тук никъде не пише гласувайте за левите, десните, либералите, центристите или другите. Кампанията просто напомня на хората, че на определена дата има избори и те могат, дори и оставайки в къщи, да изразят отношението си към местната власт, но същевременно и към ЕС. Но и че те могат да пуснат бюлетина за избраната от тях кандидат-политическа листа, защото от гласа на хората, участвали в тези избори, се излъчва Европарламентът, който решава всички тези въпроси.”


„За първи път ЕП организира една обща информационна кампания, свързана със събуждането на активността на европейските граждани за предстоящите европейски избори – каза за Радио България българският евродепутат в АЛДЕ Биляна Раева. – В следващите няколко месеца ние ще видим една обща информационна кампания със специални материали и послания, с разказа за това какво прави ЕП за европейския гражданин, с т. нар. „кутии за избор”, които ще пристигнат от началото на април в София, Пловдив, Бургас и Варна на специални места. Това са мини информационни центрове, където всеки може получи информация, в т. ч. за момент да влезе и в „кожата” на евродепутат – да гласува и да преглежда документи, което е доста интересно. Кампанията се прави именно заради това да направим ЕП по познат за гражданите. Защото не само активността в България, но и на други места в ЕС не е много висока. Целта е да обясним по какъв начин нашето всекидневие зависи от решенията, които се взимат в ЕС”.

На евроизборите през юни т. г. 375 милиона европейци с право на глас ще изберат 736 евродепутати от 27 страни-членки. От тях 17 ще са от България.

Татяна Обретенова


 
Заедно
Актуално
 
 
 
    Още 
2009: Избори
 
 
 
    Още 
Избори 2009
 
 
 
    Още 
Предстоящо
 
 
 
    Още 
Анализи
 
 
 
    Още 
Новини
 
 
 
    Още 
Интервюта
 
 
 
    Още 
Европейският парламент
 
 
 
    Още 
Специално от Портал Европа
 
 
 
    Още 
Новини от ЕП
 
 
 
    Още 
Анализи
 
 
 
    Още 
Мандат 2007-2009: равносметка
 
 
 
    Още 
Парламент
 
 
 
    Още 
Предстоящо
 
 
 
    Още 
Интервюта
 
 
 
    Още 
Фондовете за България
 
 
 
    Още 
Основни документи
 
 
 
    Още 
Най-новото в europe.bg
 
 
 
    Още 
Тема на месеца
 
 
 
    Още 
Интернет магазин
 
    Още 

Проект на Европейския институт | Център за модернизиране на политики | Институт за европейски политики |
| Общи условия на портал Европа | Copyrights © 2003-2007 Europe.bg |
Информационната система е реализирана с финансовата подкрепа на ОСИ и ФОО - София
Страницата е съ-финансирана от Европейската Комисия. Информацията, публикувана в тази интернет страница, не представя по никакъв начин мнението или позицията на Европейската комисия.