Europe.bg
  Начало - Европейски съюз - Дейности - Потребители
  НАВИГАЦИЯ
  My.Europe.bg
  Потребител:
  
  Парола:
  
  
Регистрация
Забравена парола
Какво е my.Europe.bg
 
  Информация
Карта на сайта
Контактна информация
Партньори
Медийни партньори
    Вестник Дневник
    Actualno.com
    Expert.bg
    Радио България
    Хоризонт
    Yvelines Radio
    RFI Romania
    Радио Fresh
    LovechToday.eu
    Toute l'Europe
    Селскостопански новини
Изтегли и инсталирай
Последната актуална информация на тази версия на Europe Gateway е от 25 април 2014.
Можете да достъпите новата версия от тук.

Европейски съюз / Дейности / Потребители

  • A+
  • A-

Consumers

The legal basis of the Consumers policy is Article 153 of the Treaty establishing the European Community.

An EU-level consumer policy is a necessary adjunct to the internal market. If the single market functions well, it will stimulate consumer confidence in cross-border transactions and have a positive impact on competition and prices for the benefit of all EU citizens.

EU consumer policy has come a long way since the first programme for consumer information and protection was adopted in 1975. A large number of measures have been taken to safeguard consumers’ wider interests in areas such as:

  • fair business practices;
  • misleading and comparative advertising;
  • price indicators;
  • unfair contract terms;
  • distance and doorstep selling;
  • timeshares and package travel.
     

As part of its strategy, the European Commission will propose measures to guarantee the safety of consumer goods and services on items as varied as chemicals, cosmetics and toys. This will be accompanied by legislation to protect people’s economic interests when they are involved in transactions like distance selling or timeshare offers.

With the growth of financial services and electronic commerce, the Commission plans to introduce guidelines for good on-line business practices and provide guarantees for all aspects of consumer credit and non-cash means of payment.

Consumers already have a limited scope for redress. The EEJ-NET, with contact points in each EU country, acts as a clearinghouse to provide individuals with information and support when making a complaint. A parallel network, FINN-NET, fulfils the same role for cross-border complaints about financial services.
 



Дейности
Аудиовизия
Безопасност на храните
Борба с измами
Бюджет
Външна политика и политика на сигурност
Външна търговия
Външни отношения
Вътрешен пазар
Данъци
Енергетика
Заетост и социална политика
Земеделие
Изследвания и иновации
Икономическа и валутна политика
Информационно общество
Конкуренция
Култура
Митници
Образование, обучение и младеж
Обществено здраве
Околна среда
Потребители
Правосъдие и вътрешни работи
Предприятия
Развитие
Разширяване
Регионална политика
Рибно стопанство
Транспорт
Хуманитарна помощ


 
Заедно
Предстоящо
 
 
 
    Още 
Интервюта
 
 
 
    Още 
Фондовете за България
 
 
 
    Още 
Основни документи
 
 
 
    Още 
Най-новото в europe.bg
 
 
 
    Още 
Тема на месеца
 
 
 
    Още 
Интернет магазин
 
    Още 

Проект на Европейския институт | Център за модернизиране на политики | Институт за европейски политики |
| Общи условия на портал Европа | Copyrights © 2003-2007 Europe.bg |
Информационната система е реализирана с финансовата подкрепа на ОСИ и ФОО - София
Страницата е съ-финансирана от Европейската Комисия. Информацията, публикувана в тази интернет страница, не представя по никакъв начин мнението или позицията на Европейската комисия.